/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Er der system i IP adresser ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 02-09-02 13:12

Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC adresse og
så videre ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

 
 
Stig Meyer Jensen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Stig Meyer Jensen


Dato : 02-09-02 13:16

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
news:1fhvze9.ebpj174mjmx2N%jesper@gylling.net...
> Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC adresse og
> så videre ?

Ja.

http://www.ripe.net

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)



Per K. Nielsen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 02-09-02 13:29

On Mon, 2 Sep 2002 14:15:45 +0200, "Stig Meyer Jensen"
<stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

>> Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC adresse og
>> så videre ?
>
>Ja.

Nej.

>http://www.ripe.net

Slå selv efter.
--
Per K. Nielsen

http://pknielsen.dk/geocaching/

Stig Meyer Jensen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Stig Meyer Jensen


Dato : 02-09-02 13:45

"Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> skrev i en meddelelse
news:9cm6nuk8ussnurb4uijhdk7e6k5oqkn578@4ax.com...
> On Mon, 2 Sep 2002 14:15:45 +0200, "Stig Meyer Jensen"
> <stig@mine_3_initialer.dk> wrote:
>
> >> Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC adresse og
> >> så videre ?
> >
> >Ja.
>
> Nej.
>

Efter mine begreber er der da system. Hvis jeg fx. har en ip adresse
80.62.x.x ved jeg det er en TDC kunde...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)



Bertel Lund Hansen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-09-02 13:53

Stig Meyer Jensen skrev:

>Efter mine begreber er der da system. Hvis jeg fx. har en ip adresse
>80.62.x.x ved jeg det er en TDC kunde...

Her er det allerførste opslag fundet med 80.*.*.*:

inetnum: 80.0.0.0 - 80.0.31.255
netname: NTL
descr: NTL BIA - Leeds Seacroft Harrogate CAM DHCP Pool
country: GB

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Stig Meyer Jensen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Stig Meyer Jensen


Dato : 02-09-02 22:34

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:gon6nu0knr8pjtg7i0vc71sqcosjjra3co@news.telia.dk...
> Stig Meyer Jensen skrev:
>
> >Efter mine begreber er der da system. Hvis jeg fx. har en ip adresse
> >80.62.x.x ved jeg det er en TDC kunde...
>
> Her er det allerførste opslag fundet med 80.*.*.*:
>
> inetnum: 80.0.0.0 - 80.0.31.255
> netname: NTL
> descr: NTL BIA - Leeds Seacroft Harrogate CAM DHCP Pool
> country: GB

Og? Jeg skrev jo også 80.62.x.x? Jeg tror Jesper (OP) mente om der var
system i ip adresserne og ikke om 80.x.x.x altid var TDC. Men jeg kan da
have taget fejl.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)



[2900] Jesper Haaber~ (02-09-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 02-09-02 22:38

Stig Meyer Jensen <stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

> "Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:gon6nu0knr8pjtg7i0vc71sqcosjjra3co@news.telia.dk...
> > Stig Meyer Jensen skrev:
> >
> > >Efter mine begreber er der da system. Hvis jeg fx. har en ip adresse
> > >80.62.x.x ved jeg det er en TDC kunde...
> >
> > Her er det allerførste opslag fundet med 80.*.*.*:
> >
> > inetnum: 80.0.0.0 - 80.0.31.255
> > netname: NTL
> > descr: NTL BIA - Leeds Seacroft Harrogate CAM DHCP Pool
> > country: GB
>
> Og? Jeg skrev jo også 80.62.x.x? Jeg tror Jesper (OP) mente om der var
> system i ip adresserne og ikke om 80.x.x.x altid var TDC. Men jeg kan da
> have taget fejl.

Næ, jeg mente faktisk om der var system i dem på den måde at 80.*.*.*
altid er TDC og fx. 81.*.*.* altid er Tiscali, men sådan forholder det
sig åbenbart ikke.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Jesper Dybdal (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 02-09-02 22:52

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

>Næ, jeg mente faktisk om der var system i dem på den måde at 80.*.*.*
>altid er TDC og fx. 81.*.*.* altid er Tiscali, men sådan forholder det
>sig åbenbart ikke.

Hvis det var sådan, ville der kun kunne være 192 udbydere i verden. Man
giver ikke uden videre 16 millioner adresser til hver udbyder.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Jesper Dybdal (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 02-09-02 22:54

Jeg skrev:

>Hvis det var sådan, ville der kun kunne være 192 udbydere i verden.

Vås: 224, naturligvis (de gamle klasse A-, B-, og C-adresser).
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Asbjorn Hojmark (03-09-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 03-09-02 07:16

On Mon, 2 Sep 2002 23:38:27 +0200, jesper@gylling.net ([2900]
Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Næ, jeg mente faktisk om der var system i dem på den måde at
> 80.*.*.* altid er TDC og fx. 81.*.*.* altid er Tiscali, men
> sådan forholder det sig åbenbart ikke.

Nej, man deler adresser ud i blokke meget mindre end /8.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=cidr

-A

Per K. Nielsen (03-09-2002)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 03-09-02 11:44

On Tue, 03 Sep 2002 08:16:16 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nej, man deler adresser ud i blokke meget mindre end /8.

15.0.0.1


--
Per K. Nielsen

http://pknielsen.dk/geocaching/

Asbjorn Hojmark (03-09-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 03-09-02 11:59

On Tue, 03 Sep 2002 12:43:35 +0200, Per K. Nielsen
<pnielsen@image.dk> wrote:

>> Nej, man deler adresser ud i blokke meget mindre end /8.

> 15.0.0.1

Ja, der er 15/8, 13/8, 17/8, og flere andre eksempler på, hvad
man gjorde før i tiden, men det er altså fortid. Bemærk, at min
sætning var i nutid.

-A

Per K. Nielsen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 02-09-02 13:19

On Mon, 2 Sep 2002 14:11:40 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC adresse og
>så videre ?

Nej, men du kan slå netblockejer op på http://www.ripe.net/perl/whois
--
Per K. Nielsen

http://pknielsen.dk/geocaching/

Asbjorn Hojmark (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 02-09-02 14:08

On Mon, 2 Sep 2002 14:11:40 +0200, jesper@gylling.net ([2900]
Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC
> adresse og så videre ?

Ja, der er (en grad af) system i det, idet IP netværk tildeles i
blokke (men i varierende størrelser, og kun delvist hierarkisk).
Nej, alle de adresser, der starter med 80, er ikke TDC-adresser.

-A

Jesper Skriver (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 02-09-02 15:12

On Mon, 2 Sep 2002 14:11:40 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Hvis en IP adresse starter med 80.XX er det så altid en TDC adresse og
> så videre ?

Nej, TDC har fået tildelt 1/32 del af 80/8, så det er kun ca. 3% af de
adresser som er TDC kunder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste