Flash plugin test vha. php?
Fra : Bo Dudek

Dato : 02-09-02 12:44

Hejsa

Er det muligt på en eller anden snedig facon at checke for flash
plugin vha. af PHP og derved undgå brugen af javascript??

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 03-09-02 23:46

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er det muligt på en eller anden snedig facon at checke for flash
> plugin vha. af PHP og derved undgå brugen af javascript??

Nej - client side vs. server side ... det vil altid være en eller anden
client side-teknologi, der får browseren til at reagere på en bestemt måde.
Når du alligevel er ude i at arbejde med Flash går der vel også lidt af det
principielle (eller hvad man nu skal kalde det) i at undgå javascript?

Mvh.
Mikkel

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-09-02 07:18

[...]

dit argument for at PHP ikke kan finde ud af, om en bruger har flash
pluginnet installeret er altså, at PHP kører serverside??

så undrer det mig lidt, at man med PHP kan finde ud af, hvilken
browser brugeren benytter mm.. (?)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-09-02 10:52

On 3 Sep 2002 23:17:40 -0700, bo@cykel.dk (Bo Dudek) wrote:

>så undrer det mig lidt, at man med PHP kan finde ud af, hvilken
>browser brugeren benytter mm.. (?)

Du kan fx gå ind på http://ip.ter.dk/ for at se hvilke informationer,
din browser sender med, når den requester en webside. Her er
browsernavn nævnt, men ikke noget om hvorvidt, den er Flash-kapabel.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-09-02 07:37

On 3 Sep 2002 23:17:40 -0700
bo@cykel.dk (Bo Dudek) wrote:
> [...]
> pluginnet installeret er altså, at PHP kører serverside??
>
> så undrer det mig lidt, at man med PHP kan finde ud af, hvilken

Browseren sender disse info med hver gang den spørger om en
side/billede/whatever. Dette kaldes http headeren og kan indeholde info
om alle de funitioner som browseren indeholder, hvilken browser man har
osv. osv. Det er ikke noget php/javascript finder ud af, men altså blot
noget browseren er flink at informere om.

--
Kim Schulz - Freelance Development | ... The prejudices people feel
Email : kim @ schulz.dk | about each other disappear when

Fra : Dennis Vinther

Dato : 04-09-02 14:25

bo@cykel.dk (Bo Dudek) wrote in

> Hejsa
>
> Er det muligt på en eller anden snedig facon at checke for flash
> plugin vha. af PHP og derved undgå brugen af javascript??

Hvis det er muligt er det ved at lave et lille flashbillede som ligger på
siden (4x4 pixels eller hvad der nu er minimum) som sætter en variabel i
PHP...

Nu har jeg ikke så meget forstand på flash til at kunne sige om det kan
lade sig gøre...

Ellers kunne man vel lave en startside som sender brugeren til een side
hvis vedkommende har flash og ellers reloader til en anden side hvis
brugeren ikke har flash installeret...

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-09-02 09:04

Dennis Vinther wrote in <al51k1$5cq$1@sunsite.dk>:
> Hvis det er muligt er det ved at lave et lille flashbillede som ligger på
> siden (4x4 pixels eller hvad der nu er minimum) som sætter en variabel i
> PHP...

Problemet her er, at så bruger man flash, uden at tjekke først om det er
muligt.
Det vil browseren muligvis brække sig over. Det betyder oftest en besked til
brugeren, som Hr. og Fru Danmark ikke fatter en meter af.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)