MS Windows
briani 27239
Installering af Win98 på tidligere WinNT
Fra : dreyer

Dato : 02-09-02 12:34

Jeg er netop kommet i besiddelse af en ældre Intergraph TD-325 PC, hvor
der har været installeret WinNT på.
Nu vil jeg gerne installere Win98 på den, men det er desværre ikke
rigtigt muligt at komme i kontakt med systemet. Den booter umiddelbart
fint (finder de tilstedeværende diske o.l.), lige indtil den siger noget
i retning af "A kernel file is missing from the disk. Insert a system
disk and restart the system". Jeg indsætter min Win98 floppy disk (den
kan ikke boote fra CD) og genstarter, men efter at have kigget lidt på
den ignorerer den Win98-disken fuldstændigt og giver samme
fejlmeddelelse.

Jeg har sat BIOS'en op til at først boote fra floppy, derefter fra
harddisk. Jeg er ikke i besiddelse af NT-disks. Jeg skal bare have
fjernet resterne af NT (som vistnok ligger og flyder et sted på
harddisken) og installeret Win98.

Systemet er forøvrigt SCSI-baseret, hvis det har noget at sige,
indeholder en harddisk, floppy-drev og CD-ROM.

Kan det passe, at man ikke kan komme i kontakt med maskinen?

http://www.kandu.dk/

Fra : Krible

Dato : 06-09-02 20:03

Da jeg læste dit indslag var der noget der dæmrede om...... at man ikke
bare boot'er en nt-maskine med andet operativsystem.
Jeg har lagt en bootdisk til nt på min ftp-server, som du kan hente når
du emailer efter adgangskode og password til boot@kdb.dyndns.biz.
Når man har booted, skulle du kunne køre fdisk fra anden diskette -
og/eller slette partitioner i setupprogrammet og reformatere i det
format man ønsker - i dit tilfælde FAT32
Alternativt kan du prøve at finde den "Harddisk Setup Manager" der
passer til din harddisk og boote på den. I følge win-nt kan dette lade
sig gøre i nogle tilfælde.

Det kan la' sig gi' sig - og go' fornøj'ls

http://www.kandu.dk/