Fejlmeddelelse under opstart
Fra : Morten Christiansen

Dato : 02-09-02 11:18

Jeg satte for en uge siden en ekstra harddisk i min PC, men lige siden har
jeg fået denne fejlmeddelelse under opstart:
"Secondary IDE Channel no 80 conductor cable installed". Det skal siges at
den nye harddisk kører perfekt, men jeg synes maskinen er blevet lidt
langsommere. Da jeg var færdig med at installere harddisk faldt et lille
gråt kabel ud, jeg ved ikke hvor det kommer fra eller hvor jeg skal påsætte
det. Det ligner faktisk et kabel til lydkorten? Kan nogen hjælpe mig, da jeg
ikke bryder mig om at få sådanne meddelelser under opstart.

Morten Christianse

Fra : Anders Lund

Dato : 02-09-02 11:24

Morten Christiansen wrote:
> [...]
> "Secondary IDE Channel no 80 conductor cable installed". Det skal
> siges at den nye harddisk kører perfekt, men jeg synes maskinen er

Det er som der står, fordi at du ikke har installeret et 80 lederkabel (IDE
66/100/133). Du bruger et ældre kabel med kun 40 ledere i. Dette er nok også
skyld i den forringet hastighed. Og som der også står er det på den skundære
harddisk controller.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : bino

Dato : 02-09-02 11:26

uden at være et geni på området jeg har også tit problemer jeg ikke kan
finde ud af...Det er vist noget med at den nye disk er en ata 100/133 disk
og overfører data hurtigere end de gamle disk ata33 og det kabel du har på
nu "kun" har 40 ledninger hvor imod de nye har 80.... lille gråt er det et
fladt kabel ?? måske til dit floppydrev
--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : Morten Christiansen

Dato : 02-09-02 11:29

Vil det sige jeg skal have et nyt IDE-kabel

Morten Christiansen

Fra : Anders Lund

Dato : 02-09-02 11:42

Morten Christiansen wrote:
> Vil det sige jeg skal have et nyt IDE-kabel
>
> Morten Christiansen

Ja, du skal have IDE 100/133 kabler. Det lyder som om at du har sådan et på
din primære controller.

Fra : Morten Christiansen

Dato : 02-09-02 11:59

Jeg spæner ned og køber et nyt IDE-kabel, foreløbig mange tak for alle
indlæg

Morten Christiansen

Fra : Jens Petersen

Dato : 02-09-02 19:48

On Mon, 2 Sep 2002 12:41:56 +0200, "Anders Lund" <news@anders.adsl.dk>
wrote:

>Ja, du skal have IDE 100/133 kabler. Det lyder som om at du har sådan et på
>din primære controller.

Eller også er diskene på den primære controller IDE33 eller værre, for
så brokker den sig heller ikke.

--
Jens

Hold (ESC)(CTRL)(ALT)(TAB)(SHIFT)(ENTER) and click here.

Fra : Mogens

Dato : 02-09-02 11:41

On Mon, 2 Sep 2002 12:28:39 +0200, "Morten Christiansen"
<mskc@mail.dk> wrote:

>Vil det sige jeg skal have et nyt IDE-kabel

Ja, hvis du vil kunne udnytte din nye harddisk 100%
og hvis du vil slippe for den fejl under opstarten, så
er det et nyt IDE kabel løsningen. Husk at det skal
være et IDE 66/100 kabel, altså et med 80 ledere
og ikke 40 som det kabel du bruger nu.

Det kabel der faldt af, hvor tykt er det ? Hvis det er
meget tyndt er det sikkert audio kablet som går fra
CD drevet til lydkortet. Det bruges kun til at afspille
musik CD'er

mvh Mogens