Overføre variabler mellem forms
Fra : Dennis Bay

Dato : 02-09-02 08:27

Hej Nyhedsgruppe

Jeg sidder med et program hvor jeg har en kunde form og en kundesøg form.
Nu vil jeg gerne åbne min søgeform fra min kunde form og i min søgeform slår
jeg op i min database med nogle søgeværdier.
Denne retunere så en collection til min søgeform. De retunerede kunder
bliver vist i en listbox på min søge form. Jeg udvælger så en af de
retunerede kunder og så er det filmen knækker for jeg vil gerne retunere den
udvalgte kunde til min kunde form men jeg ved ikke hvor jeg kom fra (er der
mon nogen der fatter noget af det ?).
Jeg kan selvfølgelig løse opgaven med globale variabler, men det er jo ikke
særlig smart.

Jeg har nok brug for en form som virker på samme måde som en funktion mht.
parameter overførsel (findes det ?).

Dennis Bay

Fra : CADmageren ApS

Dato : 02-09-02 09:26

Hej Dennis

Du kan sagtens referere mellem forskellige forms inden for samme projekt -
du skal bare angive den fulde adresse
Lad os sige at du har Form1 og Form2

Hvis du på Form1 skal bruge værdien af en Combobox på Form2, skriver du bare
Form2.Combobox1.xxxx

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Dennis Bay

Dato : 02-09-02 20:50

Ja det virker jo godt nok. Tak for hjælpen.

Dennis Bay

Mail: brm@markediaarhus.dk