Locations - Die Hard og T2
Fra : Thïngmand

Dato : 02-09-02 08:00

Sad og (gen)så Die Hard her den anden dag og kom til at tænke på og højhuset
John er i, er det samme som Arnold laver luft til jord beskydning fra i T2?

Jeg synes der er mange ligheder, bla. der hvor politimanden bakker ned af
bakken i DH - det ligner unægteligt det stykke Arnold barberer med
tromlegøbben...

- eller er jeg helt gal på den?

Fra : Taba

Dato : 02-09-02 09:09

> Sad og (gen)så Die Hard her den anden dag og kom til at tænke på og
højhuset
> John er i, er det samme som Arnold laver luft til jord beskydning fra i
T2?

Bygningen er ikke den samme, fordi Cyberdyne bygningen er en sort kvadrat,
mens Nakatomi bygningen i Die Hard er mere cylinderformet. Men du har ret i
at omgivelserne ligner.. De er jo trods alt begge optaget i L.A.

--
/Taba
Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-09-02 21:37

In article <Q0Fc9.49827$ww6.3384702@news010.worldonline.dk>,
famtabaREMOVE@tiscali.dk says...
> [...]
> mens Nakatomi bygningen i Die Hard er mere cylinderformet. Men du har ret i
> at omgivelserne ligner.. De er jo trods alt begge optaget i L.A.

Cyberdyne bygningen er heller ikke ret meget mere end 3 - 4 etager høj.
Nakatomi bygningen væsenligt højere.

--
Lars Bernau
" Mennesker som siger at intet er umuligt,

Fra : DrJack

Dato : 03-09-02 07:44

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes der er mange ligheder, bla. der hvor politimanden bakker ned af
> bakken i DH - det ligner unægteligt det stykke Arnold barberer med

Cyberdyne bygningen ligger Bayside Parkway & Gateway Blvd, Fremont,
California, USA, hvorimod det der i "Die Hard" kaldes Nakatomi Plaza, i
virkeligheden var 20th century Fox´ nyopførte hovedkvarter (Fox Plaza). Det
er skægt at stå ved bygninen og huske filmen.

mvh

Christian

Fra : spæf

Dato : 04-09-02 19:58

Bygning fra Die Hard (Nakatomi Plaza) finder man til gengæld i filmen
Airheads. I denne film indtager en flok musikere en radiostation som ligger
på samme plads/rundkørsel som Nakatomi.

spæf

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-09-02 06:24

On Wed, 4 Sep 2002 20:58:08 +0200, "spæf" <teater-lyd@ofir.dk> wrote:

>Bygning fra Die Hard (Nakatomi Plaza) finder man til gengæld i filmen
>Airheads. I denne film indtager en flok musikere en radiostation som ligger
>på samme plads/rundkørsel som Nakatomi.

Bygningen er i virkeligheden Fox' bygning i Century City (LA).

Tom

--
Too often, we lose sight of life's
simple pleasures. Remember, when