MS Windows
briani 27239
Slette program i XPpro
Fra : Snip

Dato : 02-09-02 00:59

For at installere en ny Norton Utilities er jeg nødt til at slette den
gamle. Men der mangler en fil: uninst.isn. Jeg kan ikke slette med alm.
højreklik, der meldes om alt muligt deling osv.

Hvad gør jeg?

Kan jeg slette fra "dos" ?

(Som det fremgår er jeg ganske ny udi XP !!)

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 02-09-02 01:31

Snip skrev:

> For at installere en ny Norton Utilities er jeg nødt til at slette
> den gamle. Men der mangler en fil: uninst.isn. Jeg kan ikke slette
> med alm. højreklik, der meldes om alt muligt deling osv.

Så har du ikke afinstalleret den gamle Norton ordentligt.
Programmer skal afinstalleres inde fra Kontrolpanel > Tilføj/fjern.
Noget tyder på at du har fået slettet programmappen og dermed
sikkert Uninst.isu, som er den fil der fortæller hvad der skal
fjernes når du afinstallerer et program inde i Tilføj/fjern.

> Hvad gør jeg?
>
> Kan jeg slette fra "dos" ?

Norton Utilities er en af den slags programmer som smider filer
mange steder, men hvorfor har du i det hele taget en ældre Norton
Utilities inde, som ikke er kompatibel med WinXP? Installerede du
alligevel WinXP oveni Win98 ?

Madsen.

Fra : Snip

Dato : 02-09-02 02:52

>Installerede du
> alligevel WinXP oveni Win98 ?

Ja, og det er gået fint.

> Norton Utilities er en af den slags programmer som smider filer
> mange steder, men hvorfor har du i det hele taget en ældre Norton
> Utilities inde, som ikke er kompatibel med WinXP?>

Netop derfor gik der kuk i det. For at spare på pladsen ville jeg slette
den en Nortonmappe, men det viste sig at de var integreret.
Men jeg fandt et svar via Google og fik slettet alt Norton, hvorefter
jeg installerede NU 2002.
Nu virker det perfekt.
--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 06:25

"Snip" <snip@post8.tele.dk> wrote in message
> jeg installerede NU 2002.

Et lille spørgsmål.

Hvad bruger man NU til ?

Jeg har installeret det, men har ikke anvendt det siden.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Snip

Dato : 03-09-02 08:11

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvad bruger man NU til ?

Jeg bruger det til alm. "oprydning". Tit finder den fejl ved shortcuts,
registreringer etc.

Den løber også HD igennem og retter fejl.

Speeddisk og Wipe (fjerne programmer med tilhørende filer) bruger jeg
ofte.

Endelig kan den også køre i baggrunden og tjekke computeren, men det har
jeg aldrig brugt da det slider noget på ressourcerne. Ikke at forglemme
papirkurv, hvor den kan gendanne slettede filer (også ældre).

--
Hilsen fra Snip

snip@post8.tele.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 11:10

> Jeg bruger det til alm. "oprydning". Tit finder den fejl ved shortcuts,
> registreringer etc.

Jeg rydder op med regedit - den er indbygget

> Den løber også HD igennem og retter fejl.

chkdsk - den er indbygget

> Speeddisk og Wipe (fjerne programmer med tilhørende filer) bruger jeg
> ofte.

O&O defrag freware. Regedit, igen... For den er jo indbygget.

> Endelig kan den også køre i baggrunden og tjekke computeren, men det har
> jeg aldrig brugt da det slider noget på ressourcerne. Ikke at forglemme

Checke computeren...? Sikke dog en gang gas...

> papirkurv, hvor den kan gendanne slettede filer (også ældre).

Slettede filer er _væk_ ! Min recycle er disabled. Hvis du ikke er sikker på
om du vil slette en fil, så lad være med at slette den.

Og mine alternativer er meget billigere...

Fra : Snip

Dato : 03-09-02 23:05

> Og mine alternativer er meget billigere...

Hvilke?

--
Hilsen fra Snip

snip@post8.tele.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 07:17

> Hvilke?

Prøv at læse mit indlæg igen, tumling...