MS Windows
briani 27239
Ingen netkorttrafik!??!
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-02 00:03

Hej..

Jeg hjælper en ven med at opsætte hans nye bærbare pc. Problemet er, at
efter installation af Office XP startes Outlook og vælges til
standardpostklient. Derefter vil dyret ikke gå på stofanet mere - hvilket
der ikke var problemer med fra starten. Han har dynamisk IP-adr., hvilket jo
ikke skulle kræve nogen yderligere opsætning - blot give browseren
212.10.10.20 som stratside. (Har selv fast-ip, hvo proceduren er lidt
anderledes)

Pc'en vil overhovedet ikke kontakte netkortet. Når jeg starter IE sker der
absolut ingenting. Jeg har slået netkortstrafikken til - og der sker absolut
intet. Der går ingen pakker ud eller ind???

Hvad i al verden er problemet. Selvom jeg har sat maskinen til at hente en
ip-adr. automatisk i internetforbindelse -> lan inst. får den en underlig
ip-adr.(169.xxx.xxx.xxx og 255.255.0.0 som subnet) selvom jeg har fjernet
netkablet til DSL-modemmet. Er det godt nok? Pludselig tager den osse 20-30
sek. længere om at boote. Jeg mener jeg kan huske, at denne forlængelse af
bootningen kan skyldes noget med ipadresseringen?!?

Nå - håber ovenstående hænger sammen og giver en smule mening.... Er
interesseret i at høre, om nogen har bud på en løsning!

PS. Han kører win xp pro dk.
--
Med Venlig Hilsen
John Quist Kristensen

Ved e-mail: erstat 'snabelA' med @

Fra : Hans

Dato : 02-09-02 00:49

"John Quist" <johnqk(snabelA)stofanet.dk> wrote in message
> Nå - håber ovenstående hænger sammen og giver en smule mening.... Er
> interesseret i at høre, om nogen har bud på en løsning!
>
> PS. Han kører win xp pro dk.

Prøv og slå firewall'en fra. Den blokerer formodentlig for dhcp.

mvh, Hans

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 20:00

Hej igen.

Tak for svarene.

Ja - løsningen var enkel: opdatering af drivere!!!

Jeg prøvede at afinstallere netkortet og installere det igen - men intet
skete. En opdatering af drivere fra producentens hjemmeside gjorde udslaget.

Ellers tak for hjælpen...

Venligst John