Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bøger om foto
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-09-02 21:04

Jeg købte for nylig et Canon A40 - og det er jeg ret godt tilfreds med. Jeg
har dog besluttet at købe en bog om fotografering for at opgradere min
teoretiske baggrund (og derved lave nogle bedre billeder...)

Politikens forlag har tre forskellige: "familiehåndbog om fotografering" til
ca. 100 kr., Politikens bog om foto" til ca. 350 og "Politikens bog om
digitalkamera" til ca. 250 kr.

Spørgsmålet er blot hvad der er bedst at give sig i lag med. Min teoretiske
baggrund er nogenlunde, at man ikke skal tage billeder op imod solen og
videre i den dur.

Har I nogen forslag?

Fra : Bo Kristensen

Dato : 01-09-02 22:00

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> wrote in message
> [...]
teoretiske
> baggrund er nogenlunde, at man ikke skal tage billeder op imod solen og

Der er også bogen "Jeg fotograferer", også skrevet af Thomas Nykrog. Den
indeholder udvalgte kapitler fra Politikens Fotobog, og koster kun 99 kr.
Den er en rigtig god start, min mening, hvis man vil lære om lyssætning,
komposition, farvelære osv. Jeg håber snart jeg får råd til at opgradere den
til "Politikens Fotobog".

--
Bo Kristensen
Never put off till run-time what you can do at compile-time. - D. Gries

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 01-09-02 22:02

Hej Henrik
politikens bog om digitalkamera omhandler også en masse nyttig foto teori
generalt, så køb du blot den. Det er pengene værd.
hilsen Flemming Aagaard

Fra : Magnus Rohde

Dato : 01-09-02 22:57

> [...]

> baggrund er nogenlunde, at man ikke skal tage billeder op imod solen og

Lån dem på biblioteket, kig i/læs dem og køb så den du synes er bedst

Magnus

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-09-02 23:04

> Lån dem på biblioteket, kig i/læs dem og køb så den du synes er bedst
>
> Magnus

Slet ikke dårligt tænkt... faktisk slet ikke

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-09-02 23:06

> Lån dem på biblioteket, kig i/læs dem og køb så den du synes er bedst
>
> Magnus

Eller den lurvede. Lån dem på biblioteket og fotografer alle siderne

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 01-09-02 23:21

> Eller den lurvede. Lån dem på biblioteket og fotografer alle siderne

Fy, der er da sådan noget man kun tænker, ikke nedskrive

Mvh
Henrik

Fra : Jørgen Hess

Dato : 02-09-02 20:31

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> skrev i en meddelelse

> Eller den lurvede. Lån dem på biblioteket og fotografer alle siderne

Fotografere dem, ja, og nøjes med at læse siderne på skærmen. Hvis du
udprinter bøgerne kan det blive så dyrt, at bøgerne ikke er meget dyrere.
Har assisteret på en skole, hvor man ikke måtte anskaffe nye bøger fordi man
måtte vente på næste finansår. Men fotokopiering gik over driftkontoen, men
det var kun af nød, ikke på grund af prisen.
mvh
Jørgen