udstilling i Ribe - lørdag
Fra : Inger Kaya

Dato : 01-09-02 20:03

*SUK* var der men så kun Pernille i et spilt sek. Enten kunne jeg ikk
genkende I andre el. også var i pist væk da jeg var der.. *SUK* -
ville ellers så gerne have hilst på jer.

Okay det var også lidt lettere at genkende Pernille dersom jeg vidste
hun gik steward og havde fint flot navneskilt på *GGG*

/ Inger Kaya (som håber på bedre held næste gang)

Fra : Bente Jepsen

Dato : 01-09-02 21:54

> genkende I andre el. også var i pist væk da jeg var der.. *SUK* -
> ville ellers så gerne have hilst på jer.

Næste gang må vi vist hellere aftale fast tid og sted, ik´ ? Synes ellers
min mus sad så fint :)

Bente

Fra : Inger Kaya

Dato : 01-09-02 23:07

Det har den sikkert også Bente men dersom vi kom nogle stykker sammen
og blev hevet i snart her og snart der... var det ikk så nemt at få
lov at gå rundt og kigge efter små mus. *SSS* - Og når du ikk er der
hele dagen kan det godt virke lidt uoverskuelig...

Vi havde et par timer og der var nogen katte jeg også gerne ville nå
at se. Men ak - næste gang jeg kommer til udstilling vil jeg nok
foretrække at komme uden familien el. parkere dem et eller andet sted.
*GGG*

Og må indrømme at jeg havde lidt svært ved at finde rundt i
nummeringen af kattene og deres bure.

/ Inger Kaya

Fra : AEK

Dato : 01-09-02 23:17

"Inger Kaya" <Tumling111@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Og må indrømme at jeg havde lidt svært ved at finde rundt i
> nummeringen af kattene og deres bure.

Nåååå , ikke andet.....
Jeg kunne ikke en gang finde rundt i de forskellige racer - MEN heldigvis
var Bente ferm på dette område - og fortalte hvilken race vi
beundrede...*LOL*

/ Anya.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 02-09-02 05:34

> Nåååå , ikke andet.....
> Jeg kunne ikke en gang finde rundt i de forskellige racer - MEN heldigvis
> var Bente ferm på dette område - og fortalte hvilken race vi
> beundrede...*LOL*

Ja men jeg havde alligevel fået blandet tingene grundigt sammen,
for jeg prøvede at bilde dig ind, at exotic havde længere næser, men
jeg kunne se da jeg kiggede efter, at de har kortere hår :))

Bente

Fra : Kate

Dato : 02-09-02 08:18

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> for jeg prøvede at bilde dig ind, at exotic havde længere næser,
> men jeg kunne se da jeg kiggede efter, at de har kortere hår :))

Ja, igen kommer min sammenligning med kaninudstillinger op. Da vi holdt
udstillinger forventede vi ikke at folk kendte alle racer, så vi satte
et skilt på burene, fra udstillingsledelsens side, med racen. Så kunne
man se hvilke racer man beundrede. Det kunne da være en idé til
katteudstillinger, hva'?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 01-09-02 23:30

Men ak - næste gang jeg kommer til udstilling vil jeg nok
> foretrække at komme uden familien el. parkere dem et eller andet sted.
> *GGG*

Meget klogt. Mine børn tog det heldigvis rimelig pænt, og manden havde jeg,
belært af erfaringen, ikke taget med *GG*.

> Og må indrømme at jeg havde lidt svært ved at finde rundt i
> nummeringen af kattene og deres bure.

Det virkede også som om, der var byttet rigtig meget rundt på kattene, og
som følge deraf streget numre ud. Og så er der jo det med Jyrak og
spørgsmålet om, hvad der er forside og bagside på burene.
Jeg forstår ikke, hvorfor ikke flere udstillere laver en præsentation af
deres katte - bare et A4-ark med navn, foto, ems-nr/farvebetegnelse,
fødselsdato og forældre. Den slags er en stor hjælp for tilskuerne. Den
slags plejer der at være en del af på de sjællandske udstillinger (selv om
det bestemt ikke er alle udstillere der bruger det), men det er
tilsyneladende ikke rigtig slået igennem i Jylland.

Mvh. Else.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-09-02 02:06

"Else Gyldenkærne" skrev

> [...]
> det bestemt ikke er alle udstillere der bruger det), men det er
> tilsyneladende ikke rigtig slået igennem i Jylland.

Nej, for vi forventer, at folk selv kan finde ud af at slå det op i
kataloget
I princippet burde man heller ikke skilte med kattenes navne, da de skal
optræde anonymt overfor dommerne.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 02-09-02 08:19

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, for vi forventer, at folk selv kan finde ud af at slå det op i
> kataloget
> I princippet burde man heller ikke skilte med kattenes navne, da de skal
> optræde anonymt overfor dommerne.

Øhhh? Dommeren kommer da ikke ned til buret for at hente katten??

Og det med at slå op i kataloget er da meget godt, men man bliver helt bims
af at gå rundt og slå op i kataloget hele tiden. Og når der er byttet rundt
på kattene, eller er flere katte i samme bur, så er det, at det ville være
rart med en bedre formidling. En katteudstilling må vel også godt være til
glæde for tilskuerne.

Mvh. Else, der i hvert fald selv har tænkt sig at fabrikere en ganske lille
præsentation af sine katte.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-09-02 10:14

"Else Gyldenkærne"

> Øhhh? Dommeren kommer da ikke ned til buret for at hente katten??

-Nix. Derfor skrev jeg også "i princippet" (Men jeg har nu altså prøvet at
have besøg af "min egen" dommer ved buret. Der er nemlig intet, som forbyder
dem at gå rundt og kigge på kattene).
"I princippet" burde vi heller ikke selv præsentere kattene for dommerne.
Ejerne skal nemlig også være anonyme, men sådan fungerer det jo ikke i
praksis. Og jeg har da heller aldrig selv været i situationer, hvor jeg
følte, det var et problem (Men nogle har uden tvivl .

> [...]
> rart med en bedre formidling. En katteudstilling må vel også godt være til

Jeg er da heller ikke uenig med dig, men mener bare ikke, der er grund til
at oplyse alt om katten på buret, når man har katalogerne. Man skal jo også
kunne se katten Men oplysninger om race og farve og måske alder synes
jeg da også indimellem kunne være en hjælp (har faktisk selv sådan nogle
skilte liggende). Afstamningen er du vel alligevel ikke interesseret i at
kende for hver eneste kat på udstillingen?

Mange hilsner
Katrine

Fra : Kate

Dato : 02-09-02 10:32

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote in

> Men oplysninger om race og farve og måske alder synes
> jeg da også indimellem kunne være en hjælp (har faktisk selv sådan
> nogle skilte liggende).

Lige præcis det er hvad jeg savner når jeg bagefter skal fortælle om en
skøøøøøøn kat jeg lige så, så spørges "hvad var det for en" øhhh, så
prøves jeg at forklare om udseendet og farven. En race ville jo være
dejligt.

> Afstamningen er du vel alligevel ikke
> interesseret i at kende for hver eneste kat på udstillingen?

Næ, ikke mig, i hvert fald, det kan jeg ikke bruge til noget med mindre
jeg skal købe (og det skal jeg ikke lige med det første

Fra : Birgitte

Dato : 04-09-02 13:39

Faktisk synes jeg det er en rigtig god ide, at skilte overfor publikum med
race, køn farve og alder.
Jeg udstiller Norsk Skovkatte og Maine Coon, og ikke mange kan kende
forskel, og jeg skal for det meste fortælle hvad hver især af kattene er for
en race.
Jeg vil få skrevet sådanne sedler og sætte dem ovenpå buret ved hver enkelt
kat, så alle i fremtiden kan se hvad der ligger i buret.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Kate

Dato : 04-09-02 21:37

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in

> [...]
> Jeg vil få skrevet sådanne sedler og sætte dem ovenpå buret ved
> hver enkelt kat, så alle i fremtiden kan se hvad der ligger i

Det synes jeg ville være en super idé, også hvis kunne danne præcedens.
Ikke at jeg ønsker at vide hvad katten fik at spise i går eller andre
vilde ting, bare lige hvad det er for en race og evt. farvevariant,
selvfølgeligt gerne et køn også.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 04-09-02 22:03

> [...]
> Ikke at jeg ønsker at vide hvad katten fik at spise i går eller andre
> vilde ting, bare lige hvad det er for en race og evt. farvevariant,

Det synes jeg også ville være fint, og så gerne opdrætter/udstillers navn,
så vi her fra gruppen hurtigt kan spotte om vi er på hjemmebane.

Bente

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 04-09-02 22:57

Jeg vil gerne lægge det præsentationsark, jeg har flikket sammen, ud på mit
album til almindelig inspiration.
Men - er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man laver et Word-dokument
om til en jpg.-fil?

Mvh. Else.

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d7674ea$0$22877$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-09-02 16:35

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mit
> album til almindelig inspiration.
> Men - er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man laver et

Det kan du hvis du har en skærm der er stor nok til at hele dokumentet kan
læses når det er på skærmen. (det er nemlig det der bestemmer opløsningen
på det færdige billede)

Så gør du det at du trykker på Print Screen (evt hedder den kun Prn Scr) og
så kan du åbne Paint ( det følger med Windows og ligger i Tilbehør)
Når du så trykker på ctrl v (samtidig) så sætter den et skærmdump ind som du
kan klippe til og derefter gemme som jpeg.

Hvis der er noget du er i tvivl om så skriv bare (gerne privat) så finder vi
ud af det

Hilsen
Lisbeth

Fra : Birgitte

Dato : 05-09-02 23:44

Jeg har idag lavet nogle små kort til at sætte ovenpå buret.
F.eks:

Norsk Skovkat
Female født d. 13/07-2000
Rød blotchedtabby
DK True Trust
Birgitte & Sten Stenskjær

Sådan et kort har jeg lavet på hver af vores katte, nu er vi nemme at finde,
og folk kan hurtig se hvilken race, køn og farve samt aller på katten og
hvem der er ejeren.
Navnet på katten står så kun i kataloget.
Det er nemmere for publikum at følge med, da vi opdrætter nogen gange mixer
racer sammen i burene.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-09-02 10:20

Katrine Nederby skriver:

> I princippet burde man heller ikke skilte med kattenes navne, da de skal
> optræde anonymt overfor dommerne.

Nej, jeg tror også det ville være en dårlig ide at skrive kattens navn. Mange
folk vil uværgerligt bruge det for at få kattens opmærksomhed, og en hel dag
hvor den hører sit navn igen og igen og igen, tror jeg den bliver godt skør i
bolden af. Af samme grund har dyr i zoo altid to navne, det publikum og pressen
kender, og det dyrepasserne bruger.

Hilsen Dorthe

Fra : Pernille Scharff

Dato : 02-09-02 08:59

> *SUK* var der men så kun Pernille i et spilt sek. Enten kunne jeg ikk
> genkende I andre el. også var i pist væk da jeg var der.. *SUK* -
> ville ellers så gerne have hilst på jer.

AHA - der fik jeg svaret på det store spørgsmål om hvem det egentlig var
der råbte "Pernille, hvor er Citronmånefigur" lige da jeg kom styrtende
ned fra scenen for at aflevere en kat og hente den næste.... *GG* jeg
håber da I fandt hende!

/Pernille

Fra : Mette B

Dato : 04-09-02 12:01

Hejsa

Jeg og kæresten var der også lørdag. Der var godt nok mange flotte katte.

Jeg fik også set Galadriel "live", hun er bare vildt flot

Og jeg er ret sikker på, at jeg også så Pink Floyd, det var i hvertfald en
vildt lækker Maine Coon. Hvis ikke han havde været så stor, kunne han jo
lige have været i min lomme

Jeg fik selvfølgelig også brugt en forfærdelig masse penge hos de
forskellige boder. Så nu fik kattene endelig en Catdancer og I kan tro den
gør lykke

Og så fandt jeg ud af, at jeg engang skal have en Maine Coon, en norsk
skovkat og en hellig birma

Mange hilsener fra
Mette, der får katnapper-tendenser når hun er på udstilling. Men nu har hun
også endelig overtalt kæresten til kat nr. 3

Fra : Grit Wessel

Dato : 04-09-02 13:51

> Jeg fik også set Galadriel "live", hun er bare vildt flot

Hej Mette

Tak for rosen. Jeg har videregivet den til Galadriel

> Og så fandt jeg ud af, at jeg engang skal have en Maine Coon, en norsk
> skovkat og en hellig birma

> Men nu har hun
> også endelig overtalt kæresten til kat nr. 3

Kun nr. 3 ?!? *grin* Så mangler du bare at overtale ham til nr. 4 og nr. 5
(altså hvis du skal have både en maine coon, en skovkat og en birma )

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Mette B

Dato : 04-09-02 14:05

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> Kun nr. 3 ?!? *grin* Så mangler du bare at overtale ham til nr. 4 og nr. 5
> (altså hvis du skal have både en maine coon, en skovkat og en birma )

Thi hi ja det bliver vist ikke på en gang at jeg skal have dem Det har
taget lang tid bare at få ham overtalt til nr 3.
Men nu hvor jeg endelig har fået lov til kat nr. 3, så kan jeg slet ikke
bestemme mig for hvad det skal være for en, for de er jo dejlige
allesammen

Mange hilsener fra Mette
Og potedask fra Choko og Gonzo der også synes Galadriel er en dejlig dame

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-09-02 16:14

"Mette B" <mette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> vildt lækker Maine Coon. Hvis ikke han havde været så stor, kunne han jo

Pinky siger tak for de pæne ord.
Jo, han var i hvert fald på udstillingen og var da også nomineret
Selv synes jeg også han er dejlig og derfor har jeg fået indopereret en
tyverialarm på ham)
Nej, det er selvfølgelig pjat, men han *er* dejlig og at han så klarer sig
godt på udstilling er jo ikke at kimse af.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
mainecoon@ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Mette B

Dato : 04-09-02 16:42

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk>

> [...]
> Nej, det er selvfølgelig pjat, men han *er* dejlig og at han så klarer sig
> godt på udstilling er jo ikke at kimse af.

Hej Danielle.

Jo den er god nok, det var Pinky jeg så. Jeg har lige været inde og lure på
jeres hjemmeside Det er nogle rigtig gode billeder I har af ham.
Jeg kan godt forstå at han klarer sig godt på udstillinger, med den
udstråling han har.
Det kan være det en dag bliver nødvendigt med den tyverialarm

Mange hilsener fra Mette, der ikke kan stå for cremefarvede og røde katte

Fra : Bente Jepsen

Dato : 04-09-02 22:04

> Mange hilsener fra
> Mette, der får katnapper-tendenser når hun er på udstilling. Men nu har
hun
> også endelig overtalt kæresten til kat nr. 3

Ja, jeg kan desværre ikke overtale manden til kat nr. 4, ellers havde jeg
haft
en burmeser eller aby med hjem.

Bente

Fra : Mette B

Dato : 05-09-02 09:38

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev>

> Ja, jeg kan desværre ikke overtale manden til kat nr. 4, ellers havde jeg
> haft
> en burmeser eller aby med hjem.

Ja man kan let blive fristet, når man ser alle de dejlige katte der er på
udstillingerne

Mange hilsener fra
Mette og Choko og Gonzo der slet ikke aner hvad der venter dem...