dumt spørgsmål!?
Fra : Klaus Thomsen

Dato : 20-02-01 16:12

hej php-folk

jeg er helt ny til php, har læst en 10-20 artikler om perl på www.webcafe.dk
men. alle snakker om databaser og noget.

Q: Bliver de genereret automatisk eller skal man lave en fil med et eller
andet efternavn af et eller andet bestemt?

det har altid været en gåde for mig, vil noget være venlig at forklare bare
i store træk hvad der sker?

mvh
Klaus

Ps: selve funktionen når den er lavet er vel logisk nok? (når man altså
forstår det)

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 20-02-01 16:33

Hejsa

> jeg er helt ny til php, har læst en 10-20 artikler om perl på www.webcafe.dk
> men. alle snakker om databaser og noget.

Hvorfor læser du ikke bare PHP-artiklerne på Webcafe også?

Nikolaj

--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder

Fra : Klaus Thomsen

Dato : 20-02-01 16:52

> Hvorfor læser du ikke bare PHP-artiklerne på Webcafe også?

gør jeg også.... når jeg "kan" perl :) webcafe.dk sagde til mig det var
bedst jeg kunne noget perl for jeg gik i krig med php, hvilket giver fin nok
mening :)

kun programmeret i html indtil i forgårs, gi mig en chance......

mvh
Klaus
www.ittw.dk/gil/

Fra : Anonym A.K.A. mig

Dato : 20-02-01 17:25

"Klaus Thomsen" <kt@tv.dk> wrote in message
> [...]
>
> gør jeg også.... når jeg "kan" perl :) webcafe.dk sagde til mig det var
> bedst jeg kunne noget perl for jeg gik i krig med php, hvilket giver fin

Jeg syntes ikke at det var så svært at starte med PHP, selvom jeg ikke kan
Perl.

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 20-02-01 17:28

> gør jeg også.... når jeg "kan" perl :) webcafe.dk sagde til mig det var
> bedst jeg kunne noget perl for jeg gik i krig med php, hvilket giver fin nok
> mening :)

Måske lidt off-topic, men hvor har "vi" sagt det? (Jeg plejer at anbefale
folk at starte med PHP, da Perl ofte efter min mening er sværere at komme
igang med)

Nikolaj

Fra : Klaus Thomsen

Dato : 20-02-01 18:02

på: http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/025/da025.php3

står der nederst: Hvis du har lyst til at blive rigtig avanceret kan du læse
om hvordan man programmerer Perl-scripts, som kan afvikles på Apache
serveren.

da det stod nederst regnede jeg med det var en side til næste artikel (som
der ofte er på jeres sider) men jeg kan selvfølgelig lære at læse :)

(beklager hvis der er kommet noget html med i posten:)

mvh
Klaus

Fra : Robert Piil

Dato : 20-02-01 17:35

On Tue, 20 Feb 2001 16:52:17 +0100, "Klaus Thomsen" <kt@tv.dk> wrote:

>kun programmeret i html indtil i forgårs, gi mig en chance......

Hop du bare over Perl, hvis du ikke har noget direkte at bruge det
til.

Robert Piil
Http://rpiil.dk/

Fra : Klaus Thomsen

Dato : 20-02-01 18:01

takker alle, jeg hopper let og elegant over perl for nu, fik dog et lille
indsigt i hvordan det funger :) og jeg hopper straks videre til php :)

mvh
Klaus
www.ittw.dk

Fra : Leonard

Dato : 20-02-01 18:13

"Klaus Thomsen" <kt@tv.dk> skrev:

>gør jeg også.... når jeg "kan" perl :) webcafe.dk sagde til mig det var
>bedst jeg kunne noget perl for jeg gik i krig med php, hvilket giver fin nok
>mening :)

Jeg klarer mig ellers fint uden perl ...
og har efterhånden brygget en del PHP.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anonym A.K.A. mig

Dato : 21-02-01 17:05

> [...]
>
> mvh
> Klaus
>
> Ps: selve funktionen når den er lavet er vel logisk nok? (når man altså

Vil du vide hvad en database er?! Prøv at slå det op i et leksikon.

For at bruge en database i PHP kan du enten bruge en "rigtig" database
(anbefales) eller gemme alle informationerne i en fil. Det sidste kender jeg
ikke meget til, men jeg vil anbefale at du bruger MySQL. Det findes på mange
PHP webhoteller og kan bruges og downloades gratis* hvis du vil køre det på
din egen maskine. Se fx
www.php.dk
og læs alle artikler om MySQL.

Kender du Access (en del af MS Office)? Det er også en database, som også
kan bruges af PHP vha. ODBC.

*) Med nogle forbehold jeg ikke har sat mig så grundigt ind i.