På internet via LAN & ISDN, hvordan ?
Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-09-02 18:15

Jeg har herhjemme et mindre netværk med 4 PC'er en netværksprinter 2
notesbook, Accton hub 16 port.

Jeg har fået fat i en Bay Networks Nautica 200 router, som jeg på LAN siden
kan se (har med held opgraderet bios på den). Har konfigureret den med data
til udbyder.

Hvad skal der gøres for at komme på internet via den, jeg tænker her på
konfiguration af PC'en.

Lad det være sagt med det samme, jeg har ikke meget forstand på den slags,
men har dog selv sat netværket op, - med held;-/

Er der nogen som kan hjælpe med gode råd, evt. med links til hp med
vejledning m.v.

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 02-09-02 06:00

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har herhjemme et mindre netværk med 4 PC'er en netværksprinter 2
> notesbook, Accton hub 16 port.

Efter et hurtigt kig på dens specifikationer, vil jeg tro at hvis du finder
DHCP server setting i routerens config, og slår den til, så burde du bare
kunne sætte windows ( går ud fra det er det du bruger ) til selv at finde en
ip adresse*, og routeren skulle så selv give PC'erne IP og gateway. Så burde
du være kørende..

* Dette gøres ved at højreklikke på Andre computere > egenskaber > TCP/IP
og sørge for at "find selv IP adresse" ( eller noget i den stil, bruger UK
win hjemme, kan ikke huske hvad det hedder )

Hvis dette ikke virker, kan du prøve at sætte windows gateway til den IP
routeren har ( gøres samme sted som det andet ) og sørge for at PC har IP i
samme subnet som routeren.. Hvis routeren er 192.168.0.1 så skal pc ha
192.168.0.2, 0.3 osv.

Vh
Andreas Jeppesen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-09-02 08:49

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

UK
> win hjemme, kan ikke huske hvad det hedder )

Mit ? var måske lidt tåget.

Hvordan får jeg IE & OE til at kigge efter netværket i stedet for tlf.
modem???

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 11:21

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan får jeg IE & OE til at kigge efter netværket i stedet for tlf.
> modem???

Internet Explorer->Funktioner->Internetindstillinger->Forbindelser->Ring
aldrig til en forbindelse

Og så skal LAN-Indstillinger evt. udfyldes med de oplysninger du har.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-09-02 11:47

On Mon, 2 Sep 2002 09:49:21 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@get2net.dk> wrote:

> Hvordan får jeg IE & OE til at kigge efter netværket i stedet
> for tlf. modem???

Tools | Internet Options | Connections | "Never dial a connec-
tion" eller "Dial whenever a network connection is not present",
lidt afhængig af, hvad du ønsker at opnå.

-A