MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
dma bus speed
Fra : stig borgstrøm

Dato : 01-09-02 17:35

Håber det er den rigtige gruppe..

Jeg har et problem med en pc der går ned i tide og utide.
Nu har jeg så kørt et utill SiSoft Sandra, som oplyser at:

"ISA/DMA bus speed is too high. Reduce PCI speed or PCI/ISA multiplier".

Hvordan gør jeg det. ??

Jeg har været i bios, og kan ikke umiddelbart finde noget at "trykke på"
Der er tale om en P3 750 mhz Celeron

mvh.

Stig/

Fra : Torbenth

Dato : 01-09-02 22:27

stig borgstrøm skrev i meddelelsen
<3d7241a3$0$128$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"ISA/DMA bus speed is too high. Reduce PCI speed or PCI/ISA multiplier".
>
>Hvordan gør jeg det. ??
>
>Jeg har været i bios, og kan ikke umiddelbart finde noget at "trykke på"
>Der er tale om en P3 750 mhz Celeron

Hej.

Har du givet din celeron et par ekstra på FSB'en?
Derved stiger hastigheden på PCI og AGP.
Men op til 36 på PCI og 72 på AGP skader ikke. Dit system bliver bare lidt
hurtigere.

Mvh.
Torben

Fra : stig borgstrøm

Dato : 02-09-02 06:10

Hvad er FSBén..
Jeg har ikke rørt noget som helst. Grunden til at, jeg vil forsøge at få
hastigheden ned, er fordi jeg har store problemer med at maskinen ofte
"fryser" - helt umotiveret -. Så jeg håbede måske lidt på at der var lidt
årsag her..

mvh
Stig/

Fra : Kim

Dato : 02-09-02 12:12

Det KAN være et varmeproblem.
f. eks på grafikkortet. check temperaturen.

Mvh, Kim