MS Windows
briani 27239
Boot Failure
Fra : oscarp

Dato : 01-09-02 16:45

Tidligere ingen poblemer med Windows 2000 40GB Fujitsu som primary drev
og 120 GB WD som slave.

Efter at have tændt maskinen i dag kom følgende chokerende besked på
skærmen:

Boot Failure from previous device...
Boot Failure
reboot and select proper boot device or insert boot media in selected
boot device.
press any key when ready.

Hverken kold eller warm boot hjælper.

Jeg har prøvet at gå ind i bios og ser at
BIOSen kan ikke finde min primary Harddisk (hverken på auto eller
manuelt), men kun min slave WD.

Er min harddisk brændt sammen?
Kan der gøres noget?
kan jeg redde mine filer osv.

På forhånd tak

Oscar

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 01-09-02 21:01

> Jeg har prøvet at gå ind i bios og ser at
> BIOSen kan ikke finde min primary Harddisk (hverken på auto eller
> manuelt), men kun min slave WD.

Et langskud: Sidder kablerne ordentlig fast?
Hvad sker der, hvis du ændrer status for slave til primary - kan bios
stadig finde disken?

Mvh.
Morten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-02 21:30

Tjeck Kablerne.
Med mindre det er meget vigtige filer vil det koste for meget at få
dem restoret hvis HD'en er kaput. Det der med backup har du sikkert
hørt om, så det vil jeg spare dig for.