ESA K7S5A ATX og Thermaltake VOLCANO 7
Fra : Søren Larsen

Dato : 01-09-02 16:57

Hej

For ikke at få alt for meget ballade, undskylder jeg nu, hvis dette er en
forkert gruppe.

Hvordan skruer jeg op for min blæser, den køre ca 2300 rpm, tmp på ca 52-54
grader
Er det i bios eller sådan noget?

Vil gerne have graderne ned

Søren

--
Bundkort : ESA K7S5A ATX
Cpu : Atlhon xp 1800 / 1533@1700
Megablæser : Thermaltake VOLCANO 7
RAM : 512 ddr ram
Grafikkort : Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out 128 mb ram
Brænder : 32 write / 12 rewrite

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-09-02 17:57

I post'en news:3d7238af$0$680$ba624c82@nntp04.dk.telia.net, Skrev
Søren Larsen med adressen bongo@has.dk :
> [...]
> er en forkert gruppe.
>
> Hvordan skruer jeg op for min blæser, den køre ca 2300 rpm, tmp på ca

Det kan du, så vidt jeg ved, ikke !..... Jeg har alrig set/hørt om nogle
programmer der har kunne det, til dette bundkort/bios. Og jeg har selv
sammen kort, og prøvet med en masse programmer...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 01-09-02 18:12

Med Speedfan,da jeg havde et MSI 6380 bundkortet i, kunne jeg regulere
hastigheden på blæserne.
Nu har jeg et Soltek DRV4 bundkort og nu kan jeg desværre ikke regulere
hastigheden mere :(
Mvh Henrik

Fra : Leony

Dato : 02-09-02 07:53

"Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Med Speedfan,da jeg havde et MSI 6380 bundkortet i, kunne jeg regulere
> hastigheden på blæserne.

Du kunne dog kun sænke hasigheden (ellers har jeg misforstået programmet),
ikke øge den, hvilket jo var det som Søren efterlyste.
Hastigheden står som default til 100%.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 02-09-02 12:56

Ja selvfølgelig
Jeg sov vist i timen der.
Du har ret Leony,sådan et program findes vist ikke.
Din blæser,kører den med strøm fra bundkortet eller fra psu?
Det kunne være den kørte 7 v

Mvh Henrik

Fra : John

Dato : 01-09-02 18:43

Ikke et svar på det du spørger om, men måske et alternativ :
Sørg for god ventilation i kabinetet, monter evt. en ekstra blæser til
udsugning på bagsiden af kabinetet, hvis der er mulighed for det .....

John

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 08:38

"Søren Larsen" <bongo@has.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skruer jeg op for min blæser, den køre ca 2300 rpm, tmp på ca
> [...]

Ifølge dette:
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7.htm
skulle Volcano 7 kører med minimum 2900 rpm.