ECS K7S5A og 80GB Seagate HDD
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-09-02 16:12

Hejsa,

kender nogen problemet med, at bundkortet kun kan
genkende subj. som 80GB ca. halvdelen af gangene der
bootes op?

Harddisken er delt op i 2 partitioner på ca. 40GB hver.
Nyeste BIOS er flashet og harddisken er testet og
har ingen problemer.
Der var heller ingen problemer i min gamle computer.

Jeg kan ikke læse noget om det på nogen af
producenternes hjemmesider.

Jeg har kørt NFDisc fra Seagate,
<http://www.seagate.com/support/disc/drivers/>
som siger BIOS ikke understøtter harddiske over 80GB,
det passer nok meget godt, fordi min system disk er en
Seagate på 40GB.

Hmm, fandt lige dette, måske er det svaret.
<http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/bioslimit_338.html>

Jeg vendet tilbage.

Mvh.
Mikael

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 01-09-02 18:12

Med Bios update 02/06/26 fra ECS til K7S5A v3.x kan du køre hdd op til
160GB.

Med dette board og denne bios kører jeg selv IBM 120GB uden problemer

Bri@n

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-09-02 19:30

"[4130] Co@ch" <coach@nospamtdcspace.dk> skrev:
> Med Bios update 02/06/26 fra ECS til K7S5A v3.x kan
> du køre hdd op til 160GB.

Denne BIOS er flashet, som jeg også skriver.

Jeg tror dog punkt 1 eller 2 i dette link virker:
<http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/bioslimit_338.html>

Venligst
Mikael