Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ekstra zoom på Powershot G1?
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 01-09-02 14:43

Hej

Efter ferien hvor jeg har fotograferet andet end den obligatoriske familie
er jeg noget frem til at 3 x zoom er for lidt.
Findes der noget hardware både originalt men så sandelig uoriginalt som kan
give ekstra zoom og hvis ja hvad hedder det?

Mvh
Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-02 15:00

"Henrik Bruun-Petersen" skrev i en meddelelse
> [...]
> Findes der noget hardware både originalt men så sandelig uoriginalt som kan
> give ekstra zoom og hvis ja hvad hedder det?

Først vil jeg lige indrømme, at jeg ikke ved det med G1'eren

Men til lillebror Canon A40 kan man få 3 forsatser til linsen:

Markro forsats
Vidvinkel forsats
Tele forsats

Måske de også kan fåes til G1'eren ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Mikael

Dato : 01-09-02 17:15

Canon tele og vidvinkel forsatser på deres program til G1. Tele forsatsen
har en faktor 1.5 og koster ca. 800-900 kr. i butikkerne. Vidvinkelforsaten
er har vistnok faktor 0,8, er set til ca. 1300-1400 kr. Der er penge at
spare ved at købe på nettet.

Mikael

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 01-09-02 20:44

"Mikael" <m.kristensenXXX@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Vidvinkelforsaten
> er har vistnok faktor 0,8, er set til ca. 1300-1400 kr. Der er penge at

Hej

Faktor 1.5x betyder det at jeg fra mine 3x kommer op på 4.5x?

Hvis ja er det så noget vær for jeg syntes ikke det lyder af meget?

Jeg har investeret i en Lensmate adapter hvor jeg jo så får 49mm som gevind.
Kan man ikke få noget uoriginalt udstyr som kan bruges på G1 eller er der
nogle problemer som jeg ikke her ser?

Mvh
Henrik

Fra : Bo Kristensen

Dato : 01-09-02 20:49

"Henrik Bruun-Petersen" <hbp@privat.dk> wrote in message
> [...]
kan
> give ekstra zoom og hvis ja hvad hedder det?

http://www.ckcpower.com/newlens2.htm

Suk - bare den snart kommer....

--
Bo Kristensen
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX. We

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 02-09-02 15:21

"Bo Kristensen" <gobo@N-O-S-P-A-Mit.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.ckcpower.com/newlens2.htm
>
> Suk - bare den snart kommer....

Du har helt ret, men er dit link og kommentar et udtryk for at der ikke er
andre muligheder?

Jeg har ikke fået svar på om Faktor 1.5x betyder det at jeg fra mine 3x
kommer op på 4.5x?

Mvh
Henrik

Fra : Mikael

Dato : 04-09-02 15:53

Faktor 1,5 betyder at du fra din nuværende brændvidde 34-102, ændres til
51-153. Altså kan man godt sige at du får en faktor 4,5, HVIS DU TAGER
UDGANGSPUNK I DEN MINDSTE BRÆNDVIDDE.

Mikael

Fra : Bo Kristensen

Dato : 04-09-02 19:35

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> wrote in message
> "Bo Kristensen" <gobo@N-O-S-P-A-Mit.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret, men er dit link og kommentar et udtryk for at der ikke er
> andre muligheder?

Nope, men du er blevet præsenteret for andre muligheder højere oppe i
tråden.

> Jeg har ikke fået svar på om Faktor 1.5x betyder det at jeg fra mine 3x
> kommer op på 4.5x?

Det var ikke det jeg svarede på....??? Svaret har du dog fået andetsteds i
tråden.

--
Bo Kristensen
A computer's attention span is only as long as its extension cord.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-09-02 00:13

Henrik Bruun-Petersen wrote:

> [...]
> Findes der noget hardware både originalt men så sandelig uoriginalt
> som kan give ekstra zoom og hvis ja hvad hedder det?

Der findes en hel del af den slags tilbehør, jeg kan anbefale at du
tager et kik og ser på hvad http://www.steves-digicams.com viser under
"Accessory Reviews".

Mit ældste digicam er et Canon Powershot, og dengang jeg sidst tjekkede
det marked, da fandt jeg bl.a. http://www.raynox.com - de udmærkede sig
ved at ha' et stort sortiment til Canaon.

Jeg fik ganske vist aldrig købt et sæt med Raynox forsatslinser, da
Canon kameraet gik hen og blev teknisk forældet, inden jeg fik taget mig
sammen, for dengang sytes jeg også at priserne generelt er for høje.

Men til mit Fuji Finepix har jeg anskaffet en 1,5x teleforsats, kameraet
har i sig selv 6x optisk zoom, og teleforsatsens 1,5x gir' altså lidt
ekstra på toppen, jeg har valgt en original Fuji forsatslinse, og jeg er
ganske godt tilfreds med kvaliteten.

Hvis jeg skal gi' den point, så vil den få 4 stjerner ud af 5 mulige,
det der trækker meget ned, er at den skal skrues af og på, Fuji har
endnu ikke opfundet en passende bajonet...:)