VovsePrægning mm.
Fra : Holm

Dato : 01-09-02 13:20

Hej NG...

Gab !
Det er tidlig morgen..jeg står i køkkenet og moser hvalpe mad med A38 og en
smule vand!
Hele to store tallerkener med dejlig mos!!
Jeg er lige ved at glemme de 5 katte ude i laden ( hver dag )...de er også
temmelig sure på mig , når jeg endelig kommer i tanke om dem ..

De 8 "dværge" er umættelige og kaster sig over maden , helst med hele maven
oppe midt på tallerkenen , så de andre ikke kan komme til !
Nu nærmer de sig 4 uger , tænderne er dukket frem , og når jeg kommer ind
til dem , stormer de frem tíl mig med små logrende haler.

Jeg elsker det her job ! Gid det var min levevej...( bare ikke det der med
at sælge dem !!! snøft ).
Et par af dem har fundet sig nye hjem ..heldige asener, for det er absolut
gode mennesker de skal bo hos !

Jeg har hamret og banket og savet og svedt..for at lave en lille mini
legeplads til dem alle ude på græsplænen.
En indhegning med hundehus ( med tæpper i ) , legetøj , en mini balance bom
af en træstamme , et langt tykt tov med knuder på , bolde og pivedyr.
Jeg håber at kunne motivere dem til at føle sig trygge og glade ved at
"lege" / " træne " , helt fra små så de folk der får dem , får nogle super
motiverede hvalpe, som er glade for at opdage verden !!

Jeg spiller musik for dem ( også Auritus/ lyde ) , støvsuger i ders værelse
, har mange børn på besøg , tager dem op enkeltvis , børster dem , klipper
negle , kigger tænder og ører...og snakker meget med dem ( også om
uhyggelige emner som dyrlægebesøg og skole for hunde ..)

Jeg håber virkelig det bliver nogle sunde robuste hunde , som bringer deres
kommende ejere stor glæde og fornøjelse.

De kan stadig ses på :
www.dyrenettet.dk

Hilsen Holm

Fra : Sander

Dato : 01-09-02 17:10

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber virkelig det bliver nogle sunde robuste hunde , som bringer
deres
> kommende ejere stor glæde og fornøjelse.

Det er der ingen tvivl om, med den gode start på livet !
Det er altid en stor ære, at få lov, at vise hvalpe verden og følge med i
deres udvikling.....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-09-02 11:37

> [...]
> Hej NG...
>
> Gab !
> Det er tidlig morgen..jeg står i køkkenet og moser hvalpe mad med

Hej Holm

Nu skal det altså være at jeg giver respons på dette og dine andre
indlæg om hvalpene .. jeg har nydt at læse dine dejlige indlæg om de
små guldklumper .. både det om sjælens spejl og da ikke mindst det her
om prægning af hvalpene .. synes det er rigtig dejligt at læse ..
ingen tvivl om at dine små guldklumper får en god start på livet .. og
vil så bede for at de også alle kommer i gode hjem ..

givaerognus til de små og deres moa .. og til dig er der hils og lad
os snart høre mere om hvalpene

Fra Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-02 20:37

Sun, 1 Sep 2002 14:20:23 +0200, Holm wrote:

> [...]
>Jeg håber virkelig det bliver nogle sunde robuste hunde , som bringer deres
>kommende ejere stor glæde og fornøjelse.

Hihihi...Troede du, det var let at ha' hvalpe?
(Det er dejligt, du gør noget ud af det)

--
Mvh Sonja nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com/

Min HP virker...især gæstebogen.
Opdateret 26.08.2002

Fra : Søren Houlberg

Dato : 04-09-02 20:40

Hej Alle!

Jeg læste engang (måske i "Hunden" som er DKK´s medlemsblad) om en klod dame
som vænnede sine hvalpe til kedsomhed/stilhed/ingen leg i tidsrummet hvor de
fleste hundeejere ikke er hjemme - tror egentlig det er en god idé -eller
hvad siger I?

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Ann K.

Dato : 04-09-02 20:55

Hejsa.
Mette Sofie skrev:
> [...]
hvor de
fleste hundeejere ikke er hjemme - tror egentlig det er en god

<>Helt fin ide! Det er jo de realiteter hvalpene skal ud til...
Og nu er det så at jeg gerne ville have en "opskrift" på hvordan man som
hvalpeopdrætter sørger for dette... Jeg tillader mig nemlig at tvivle på
om hvalpene selv vil sætte pris på at der indføres "sovetime" *fnis*

Mvh Ann - der desværre ikke skal have en border collie

Fra : Søren Houlberg

Dato : 04-09-02 20:58

Hej!

Ja det er jo lige det ....... *GG*........

Desværre tror jeg ikke jeg kan huske hvilket blad jeg så det i (Man får jo
så mange
Men mon ikke det er noget med ihvertfald selv at opsøge/opmuntre til leg og
hurlumhej?

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Holm

Dato : 04-09-02 21:31

Hej igen...

Jeg har lige et spørgsmål som ikke er et "hunde et "...
Alle mine indlæg her i hunde NG forsvandt præcis d.01.09.02
Alle gamle indlæg er nu væk , er det "normalt" noget der sker til den første
?

Nå men altså mht. til det her hvalpe prægning og ro i den tid hvor hunde
"normalt" skal lære at være alene , er da ikke en helt dum idé.
Jeg går jo også på arbejde , men jeg kan jo ikke rigtigt lige se hvad der
sker derhjemme i det tidsrum.....af indlysende grunde
Men jeg iagtager hvalpene ihærdigt hver dag og kan tydelig se at de har fået
en dags-rytme , på en måde.

Jeg gør til gengæld det , at jeg hver eneste dag tager hver hvalp op alene
...går væk fra flokken , f.eks ind i stuen , ud i køkkenet el.lign.
og jeg har endnu ikke haft en hvalp som piver og er bange , tværtimod !
De nyder at komme med mig på rundtur i huset !!

De er jo kun 4 uger og kommer når jeg kalder.
De vælter ud af deres kasse , og følger med , både med ud , ind i andre rum
osv.
De er modige og i balance.
Når de udviser tegn på træthed kommer de op i kassen og falder straks trygt
i søvn.
Ikke én af hvalpene sidder og gemmer sig , heller ikke overfor fremmede ,
børn , støvsugeren , græsslåmaskinen , "farhund" når han gø´r eller andre
farlige lyde !

Når jeg slukker lyset om aftenen , eller bare lukker døren på klem ind til
ders værelse , så bliver de stille og giver sig til at sove !
Når vilde hunde i naturen efterlader deres hvalpe , kravler de ind i "hulen
" og bliver stille , og dette levn tror jeg også vores tamhunde ´stadigvæk
har.
Vi skal , som fornuftige hunde ejere aldrig ynke vores hunde når vi skal væk
fra hjemmet , men bare gå , og optræde bestemt , for så vil det automatisk
blive noget naturligt og ikke noget "farligt" for hunden at blive
"efterladt".
Ligeledes skal der heller ikke overdrives når man igen kommer hjem , men
blot foregå roligt og naturligt , så vil hunden selv optræde roligt !

Ingen af mine hunde har haft alene-hjemme problemer , og i følge mine gamle
naboer , har de heller aldrig hylet eller gøet. Held ? Måske !
Men jeg stoler fuldt og fast på at man kan ophidse en hund til det værste ,
og tysse den ned til det roligste væsen , ved selv at være "stille".
Dyr i det hele taget reagerer på meget meget små nuancer især via
kropssproget , og er man meget "flagrende" bliver ens hund det som regel
også.....

Nå...det var da ret langt det her.....

Hilsen Holm

Fra : Søren Houlberg

Dato : 04-09-02 21:39

Hej!

Hvor er jeg dog imponeret (eller nok "bare" glad) over at høre den omtanke
du har med i det at præge hvalpe. Hvis bare alle "lavede" sådan nogen hvalpe
Netop derfor kan man jo nok heller ikke bruge ordet imponeret

Hilsen
Mette Sofie