MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Q: Mangler Admin-password i Win2000
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 13:31

Hej,

En ven har det problem at hendes mand havde sat Win2000 op med to
profiler - en admin profil til ham selv og en bruger til konen.

Hendes mand bortgik desværre for kort tid siden og hun vil selvfølgelig
meget gerne have adgang til hans del af PC'en.

Hun kender ikker admin passwordet - men selvfølgelig brugernavnet.

Hvordan kommer hun videre?

Vh,
Claus

Fra : Janner

Dato : 01-09-02 15:54

´Ja den er fin så har man hørt den med ........... FDISK !

/Janner

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-02 16:10

Formater og geninstaller. Husk at tage backup først.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 01-09-02 17:20

Set på nettet:
Hvis du har mulighed for at konvertere NT partitionen til FAT (eller
på anden måde få skriveadgang til den) kan du også bare kopiere
CMD.EXE
til LOGON.SCR (og overskrive den eksisterende LOGON.SCR).
Starte maskinen op og vente ca 20 min. Så vil Logon screensaveren
automatisk starte, men da den er overskrevet med CMD.EXE vil den
istedet starte en kommando prompt med System rettigheder. Så kan du
starte User Manager og sætte nyt Administrator kodeord.

Faktisk direkte pinligt dette kan lade sig gøre hele vejen op
til WinXP.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Peter Dahl

Dato : 01-09-02 18:01

"Claus Bernth" <news.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget gerne have adgang til hans del af PC'en.
>
> Hun kender ikker admin passwordet - men selvfølgelig brugernavnet.

http://www.lostpassword.com er din hjælp

Peter

Fra : Fido-dk

Dato : 02-09-02 11:30

Fandt engang en diskette på nettet som bootede op med linux et eller andet,
via den var det muligt for mig at ændre passwordet til admin på min test pc,
mener det var her "http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html"
jeg fik den, men er ikke sikker

Fido-dk

Fra : -=PEDERSEN=-

Dato : 03-09-02 11:23

Installer 2000 på en anden partition, og gå ind og fjern foregående
administrator, og tilføj så den nye, så nemt er det!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 19:12

Tak til jer alle - den sidste her ser ud som værende det absolut
letteste svar at gennemføre!

Vh,
Claus