MS Windows
briani 27239
Hva sker der nu?!?
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 01-09-02 12:59

Hej!

Nu har jeg endnu en gang problem med windows.
Mest Xp men denne gang med Me.
Hver gang jeg prøver at køre et spil der bruger direct3d prøver det at ændre
opdateringshastigheden til 150hz.
Dvs hver gang jeg prøver at starte et spil bliver min skærm sort og der
kommer en besked om for høj opdateringshastighed. Dvs 150Hz.
Min Skærm er en Aoc Spectrum 7Glr.
Grafikkortet er TNT2 32mb 4xAgp kører med nyeste Detonator driver.
Windows Me
256mb ram.

Mvh Søren C

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 01-09-02 16:03

On Sun, 1 Sep 2002 13:58:32 +0200, "Søren Christensen \(4200\)"
<SHC808@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Min Skærm er en Aoc Spectrum 7Glr.
>Grafikkortet er TNT2 32mb 4xAgp kører med nyeste Detonator driver.
Højest sandsynligt fordi enten 800x600, 1024x768 opløsningen som du
sikkert ikke kører med på din desktop, er indstillet til 150Hz. Prøv
at ændre det i dine skærmindstillinger.

/Thomas

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-09-02 20:34

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Højest sandsynligt fordi enten 800x600, 1024x768 opløsningen som du
> sikkert ikke kører med på din desktop, er indstillet til 150Hz. Prøv

Jeg tror du har ret men hvordan ændre jeg det uden at skulle skifte til den
opløsning først? For gør jeg det får jeg jo bare sort skærm med en OSD
meddelse at jeg overskrider opdateringsevnen...

Mvh Søren C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-02 16:08

Se om der er et config program med til dit spil hvor du kan resette
video opsætningen. Eventuelt kan der ligge en *.ini fil som du kan
editere i direkte.
Kør også dxdiag og tjeck alt.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-09-02 16:32

In news:dk.edb.system.ms-windows Søren Christensen (4200) wrote:

> [...]
>Min Skærm er en Aoc Spectrum 7Glr.
>Grafikkortet er TNT2 32mb 4xAgp kører med nyeste Detonator driver.

Jeg antager at der er noget galt i registreringsdatabasen (selvom der
nu aldrig er gået noget galt på min computer - Windows XP).

Jeg er ikke sikker at strukturen er den samme, men prøv i Start -> Kør
-> regedit, at navigere til nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video

Herunder findes nogle undernøgler med underlige navne. I en af disse
skulle der gerne være en hel del forskellige binære indskrivelser med
navne som "NV11GL_Modes_Delta" eller "NV17_Modes_Delta". Så vidt jeg
kan se (her: http://www.hardwaremania.com/news/g-hacking.html) er det
den der hedder "NV5_Modes_Delta" du skal have fat i. Den har vist
værdien: A (...) 800,600,32,140-150;1024,768,-16,140-200 (...) hvilket
på min computer er helt urealistisk høje opdateringsfrekvenser.
Værdien har dette format: x,y,c,r (skilt ad med semikolon), hvor.

x: vandret skrivebordsstørrelse (f.eks. 800)
y: lodret skrivebordsstørrelse (f.eks. 600)
c: farvedybde (f.eks. 32)
r: opdateringsfrekvens (f.eks. 85)

Der findes en masse forskellige metode hvorpå man kan opnå forskellige
indstillinger med bindestreger. Jeg klarer mig med:

"S 800,600,-,-84;1024,768,-,-84"

Som tillader at jeg bruger over 84Hz (85Hz eller derover) i en
opløsning på 800x600 med alle farvedybder.

PS: Jeg er 100% sikker på at der findes et program der kan det samme,
men 1) jeg er ikke sikker på at om det kan klare alle nye drivere 2)
jeg kan ikke huske hvad det hedder 3) jeg er ikke sikker på at mit
forslag løser problemet.

PPS: Det vil måske også være muligt under Start -> Kør -> dxdiag ->
Mere Hjælp -> Overskriv, at sætte en opdateringsfrekvens selv. Måske
er det i virkeligheden kun det der er galt.

PPPS: Måske kan du få mere hjælp i dk.edb.hardware.grafikkort. Jeg er
ikke helt sikker på hvor spørgsmålet egentlig hører til.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-09-02 20:29

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PPPS: Måske kan du få mere hjælp i dk.edb.hardware.grafikkort. Jeg er
> ikke helt sikker på hvor spørgsmålet egentlig hører til.

Hej!!

Jeg har siddet og kigget lidt og tilsyneladende har jeg ikke
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video
I min Me stopper den med HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
Og desuden findes en masse andre men ikke video...

Mvh Søren C

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 08:37

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message
> PS: Jeg er 100% sikker på at der findes et program der kan det samme,
> jeg kan ikke huske hvad det hedder 3) jeg er ikke sikker på at mit

PowerStrip

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen