MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvad er LINDOWS?
Fra : NFLfreak

Dato : 01-09-02 12:21

Hej Gruppe.

Jeg har prøvet Debian i et cirka et år nu, og er blevet nysgerrig på LINDOWS
som skulle være en blanding af LINUX og Windows ik?

Virker nogle programmer fra Windows til Lindows eller er det ren Linux?

Jeg skal bruge en FTP klient (FLASHFXP helst)
mIRC
MSN
ICQ

Kan jeg dette på Lindows?
Det skal siges at jeg ALDRIG bruger min PC til spil.

Håber nogen kan hjælpe mig

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-09-02 12:45

NFLfreak wrote:

> Jeg har prøvet Debian i et cirka et år nu, og er blevet nysgerrig på
> LINDOWS som skulle være en blanding af LINUX og Windows ik?

Nej, det er Linux med en Windows-emulator (wine) installeret.

> Virker nogle programmer fra Windows til Lindows eller er det ren Linux?

Du kan vist få nogle programmer, der kan køre på Lindows, men langt fra
alle.

> Jeg skal bruge en FTP klient (FLASHFXP helst)
> mIRC
> MSN
> ICQ

Hvorfor skal du bruge Windows-programmer til dette? Der findes et hav af
Linux-alternativer til ovenstående programmer, som IMHO endda i mange
tilfælde er bedre.

> Kan jeg dette på Lindows?

Som sagt kan du køre nogle Windows-programmer på Lindows, men om netop
ovenstående programmer kan køre tør jeg ikke sige.

> Det skal siges at jeg ALDRIG bruger min PC til spil.

Jeg tror at du vil være bedre tjent med en 'rigtig' Linux med nogle
fornuftige programmer installeret. Jeg føler mig ret overbevist om at du
vil blive mindst lige så tilfreds med at installere de rette programmer på
din Debian (og iøvrigt fås wine også til Debian).

/Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds

Fra : tdn

Dato : 01-09-02 12:50

> Jeg har prøvet Debian i et cirka et år nu, og er blevet nysgerrig på
LINDOWS
> som skulle være en blanding af LINUX og Windows ik?

Det er svjv en Linux distro der er "bygget på" en windows emulator.
Dog har de selv indset at det ikke bliver det de lover og derfor har windows
kompatibiliteten ikke højeste prioritet hos dem længere.

> Virker nogle programmer fra Windows til Lindows eller er det ren Linux?

Det var meningen at "alle" windows apps skulle virke, men det gør de som
sagt ikke.
En del virker dog.

> Jeg skal bruge en FTP klient (FLASHFXP helst)
> mIRC
> MSN
> ICQ

Der findes da allerede IRC,FTP og ICQ klienter til Linux.
Som du ikke behøver windows emulator til.

> Kan jeg dette på Lindows?

erh.. ja.
Ligesom du kan med Deiban

> Det skal siges at jeg ALDRIG bruger min PC til spil.

HEller ikke mig
Hvis jeg gjorde det, ville jeg nok købe en Playstation.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-09-02 18:45

On Sun, 1 Sep 2002 13:49:53 +0200, tdn wrote:

> [...]
>Dog har de selv indset at det ikke bliver det de lover og derfor har windows
>kompatibiliteten ikke højeste prioritet hos dem længere.

Det er en Debian (Bygger på Lycoris dvs den gamle Corel Linux OS), der for
det meste benytter WINE til at sørge for Win32/Win32c kompatibiliteten.. WINE
bliver støttet af deres egen kode, hvorledes den er stykket sammen er der
vist ikke mange der ved,

Der findes dog ganske fine native IRC/ICO/MSN klienter så det burde ikke være
et problem....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
FidoNet??? What a STUPID name for a dog!!!

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 01-09-02 13:33

Linuxprogrammer der kan det samme:

> Jeg skal bruge en FTP klient (FLASHFXP helst)
gftp eller Kbear

> mIRC
Xchat eller Ksirc

> MSN
> ICQ
Kopete kan det hele:
http://kopete.kde.org/

Venlig Hilsen
Bjørn Andersen
http://www.linuxin.dk

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 01-09-02 16:10

NFLfreak wrote:
[lindows]
> Jeg skal bruge en FTP klient (FLASHFXP helst)
> mIRC
> MSN
> ICQ
>
> Kan jeg dette på Lindows?

flashfxp og mirc virker fint i wine, og til msn/icq kan du
vist nok bruge trillian, denne fungerer også under wine.

--
Knud

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 06-09-02 22:45

"NFLfreak" <NFLfreak@freakme.com> skrev i melding
> [...]
> ICQ
>
> Kan jeg dette på Lindows?
> Det skal siges at jeg ALDRIG bruger min PC til spil.

Mener å ha lest at hele Lindows prosjektet er avsluttet. Det er jo dødfødt å
betale ca. 1000,- for en Linux som kan lastes ned gratis.
Fikk ingen av mine win-programmer til å virke i en Lindows jeg hentet fra
Kazaa.
Thore Øivind

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-09-02 13:15

On Fri, 06 Sep 2002 21:45:22 GMT, Thore ivind Snipstad wrote:

<snip>

>Mener å ha lest at hele Lindows prosjektet er avsluttet. Det er jo dødfødt å
>betale ca. 1000,- for en Linux som kan lastes ned gratis.

Nope, Lindows er der stadig - det primære salgspunkt er bare ikke
Win32/Win32c kompatabilitet mere...
Prisen er lidt heftig, det har du ret i, men der er også blevet lagt meget
arbejdet i at støtte den valgte WINE-implementation...
MHT Linux, jo som en bieffekt af at det er fri software er der en del gratis
distributioner, men der findes ligeledes mange
betalingsdistributioner...såsom SuSE og Caldera...ligesom der er
distributioner der går på frivillig betaling såsom Mandake (At det så er
sjældent at folk gør dette - resulterer i at de samme folk må finde sig i at
Mandrake måske ikke findes næste år)

Never play leapfrog with a unicorn.