MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Langsom Windows XP Professional...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 01-09-02 12:00

Hej!
Jeg har installeret Windows XP på 5-10 maskiner med 128-256 MB RAM og CPU'er
mellem 600-1000 Mhz, men allesammen er ekstremt langsomme.
Når man er inde i programmer er der ikke de store problemer, men når man
klikker start og flytter musen til programmer, går der der flere sekunder,
inden programmerne vises - det samme gør sig gældende når man skal videre i
hierakiet.
Jeg har prøvet at disable antivirus, men det gav ingen forbedring.
Maskinerne er fuldstændig nyinstallerede via RIS. Jeg prøvede så at
installere én via CD for at tjekke om det var RIS'en der gav problemer, men
det gjorde heller ingen forskel!

Nogen der kender problemet eller er jeg den eneste der ser dette som et
problem?

På forhånd tak!

/Grønbech

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 12:21

Michael Grønbech Larsen skrev:

> [...]
> man klikker start og flytter musen til programmer, går der der flere
> sekunder, inden programmerne vises - det samme gør sig gældende når

Det lyder underligt når den er nyinstalleret men prøv at hente Tweak UI
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

klik på mouse i menuen til venstre
Menu speed er som standard sat ved den 4 prik fra venstre i min XP home,
sætter man den til slow går der mange sec inden menuerne bliver foldet
ud

--
Mvh Edmund