MS Windows
briani 27239
ny hardware under WinXP
Fra : Fax_Modem

Dato : 01-09-02 12:00

Hejsa

Under en del møje og besvær skiftede jeg fornyelig til XP og det var
heldigvis besværet værd. Nu er problemet så at om en måned eller to vil jeg
investere i en brænder og nyt lydkort. Uden at vide alt for meget om det så
ved jeg at WinXP er meget snerpet når det kommer til udskiftning af hardware
(noget med denne her registrering og kopibeskyttelse der tager et "billede"
af computeres udstyr). Bliver jeg så nød til at geninstallere WinXP når den
nye brænder og lydkort er kommet på plads eller er der et smart trick så jeg
kan smyge mig uden om?

mvh.
Jesper

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 12:46

Fax_Modem skrev:

> [...]
> jeg så nød til at geninstallere WinXP når den nye brænder og lydkort
> er kommet på plads eller er der et smart trick så jeg kan smyge mig

Hvis du bare sætter et enkelt nyt drev i beder den da ikke om
aktivering.
Hvis den skulle spørge om genaktivering skal XP da ikke geninstalleres,
kun aktiveres.
Jeg ved ikke hvor meget der skal til før den spørger om aktivering, men
jeg har tilføjet brænder og ekstra hardisk for en uge siden uden at XP
har bedt om aktivering, jeg havde også et netkort i på et tidspunkt.

Hvis du skulle geninstallere XP med dit nuværende hardware kan du undgå
aktivering ved at kopiere Wpa.dbl
http://www.nicodemus.dk/winakt.htm

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-02 15:59

6 ting hvis Netkortet ikke skiftes, 4 hvis det gør.
Status nulstilles 2 gange om året.
Du kan tilføje alt det nye hardware du har lyst til, kun udskiftninger
tælles.