MS Windows
briani 27239
opdatering af bios og drivere
Fra : Sisu

Dato : 01-09-02 04:44

½øje alle !
Jeg vil MEGET gerne ha' opdateret min bios og drivere, men er ikke nogen haj
til det specielt ikke bios !
Kan man ikke få en software der kan hjælpe mig, som kan finde ud af hvilken
komponenter jeg har installeret, og om der er kommet nye drivere.
chipsættet er pcchip "skulle det være" men det er noget med flash hvis man
skal opdatere sin bios, og der melder jeg pas.
Er der nogle her som kan hjælpe mig ?
Jeg kører Win2000 Pro (kører godt)
Men min bios er fra d.1/7-2001 ville meget gerne ha' opdateret den + drivere
pft. Sisu

Fra : O. Skjold

Dato : 01-09-02 10:10

"Sisu" <kuzco@mail.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Jeg vil MEGET gerne ha' opdateret min bios og drivere, men er ikke nogen
haj
> til det specielt ikke bios !

Øh, hvorfor? Hvis dit system kører godt, er der ingen grund til at
opdatere.

> [...]
> chipsættet er pcchip "skulle det være" men det er noget med flash hvis man
> skal opdatere sin bios, og der melder jeg pas.

PCChips www.pcchips.com.tw (findes også under andre OEM-navne,
f.eks. Amptron, Alton, Matsonic, Elpina, Pinetech, PCWare) er en
stor koncern der laver et utal af bundkort, der imho stort set alle er
noget billigt skrammel beregnet til markedssalg osv.
(Undskyld, PCChips ejere!)

Måske er du heldig at du kan finde noget på deres hjemmeside men
generelt er er ikke meget hjælp at hente, så det kan kan være et stort
detektivarbejde at finde den rigtige BIOS. Du slipper heller ikke for at
bruge en flasher.

> Er der nogle her som kan hjælpe mig ?

Første trin er at finde ud af hvad kort du har, her kan "The PCChips
Lottery" på http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/ være
en god hjælp, hvis ikke du allerede kender modelnummeret. Ellers er
http://www.wimsbios.com/ altid god når man skal identificere bundkort
og chipsæt.

> Jeg kører Win2000 Pro (kører godt)
> Men min bios er fra d.1/7-2001 ville meget gerne ha' opdateret den +
drivere

Bare fordi BIOS er et år gammel, er det ikke ensbetydende med at der
findes en nyere/bedre.

Mht. drivere er Windows' egne sikkert udmærkede, især når din Win er
så ny som den er. Men ellers skal du formentlig ind på chipsætfabrikanten
(ikke PCChips!) hjemmeside og hente nogle. På "The PCChips Lottery"
er der også hjælp at hente til at finde drivere til bundkortene.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense