MS Windows
briani 27239
xcopy: Den go'e gamle DOS-kommando !!! Hjæ~
Fra : _ ct

Dato : 31-08-02 23:26

Hej!

Jeg har en stor mappe (med mange undermapper) på PC1
jeg gerne vil have kopieret over på en anden PC2.

Jeg skriver xcopy c:\_data_ \\pc2\_data_ /e

Hvorfor du'r det ikke?
Kan UNC med \\hostnavn\share
ikke bruges som destination. Og hvorfor ikke?

Hvad er løsningen ?

--
Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 00:35

_ ct skrev:

> [...]
>
> Hvorfor du'r det ikke?
> Kan UNC med \\hostnavn\share
> ikke bruges som destination. Og hvorfor ikke?

Mangler der ikke en parameter efterxcopy c:\_data_

Jeg kender ikke kopiering til anden pc men kopierer man til en anden
harddisk skrives
xcopy c:\data /s d:\data

prøv at skrive xcopy /? for de rigtige parametre

--
Mvh Edmund

Fra : _ ct

Dato : 01-09-02 00:51

Edmund, hvis du selv lige snupper en xcopy /?
vil du se forskellen på /s og /e

Nu har jeg altså sat en /e
Parametrene er rigtige!

Mit spm. gik på om man kan kopiere til en UNC-sti ?

Det står der ikke noget om i xcopy /?

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 08:28

_ ct skrev:

> Edmund, hvis du selv lige snupper en xcopy /?
> vil du se forskellen på /s og /e
>
> Nu har jeg altså sat en /e

Har du ikke sat /e det forkerte sted, jeg vil mene at /E skal stå ved
source.

xcopy c:\_data_ /e \\pc2\_data_

Mvh Edmund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-02 10:07

"Edmund" skrev i en meddelelse

> Har du ikke sat /e det forkerte sted, jeg vil mene at /E skal stå ved
> source.
>
> xcopy c:\_data_ /e \\pc2\_data_

Nej - hans parameter er OK !

Jeg tror ikke at den kan finde ud af \\pc2\_data_ ?

Kan du ikke i stedet tilknytte et drev-navn til den anden PC, så
det bliver en almindelig xcopy mellem 2 drev (et internt drev og et netværksdrev) ?

Det plejer at virke OK !

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men news indlæg bør normalt besvares i gruppen !

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 11:21

Jan Vestergaard skrev:

> Nej - hans parameter er OK !

Beklager jeg må have lavet en tastefejl da jeg afprøvede det.
Det er åbenbar ligegyldigt om man skriver
Xcopy c:\mappe d:mappe /e eller Xcopy c:\mappe /e d:\mappe

> Kan du ikke i stedet tilknytte et drev-navn til den anden PC, så
> det bliver en almindelig xcopy mellem 2 drev (et internt drev og et
> netværksdrev) ?

Hvad skal man skrive i Xcopy for at kopiere til et netværksdrev

--
Mvh Edmund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-02 12:04

Da jeg går ud fra, at du kører Windows,
så går du først i stifinder - og under Funktioner
tilknytter du et drev bogstav til dit netværksdrev
f.x. kald det X:

Så kan du bruge det som et helt normalt drev med

xcopy c:\dir\*.* x:\dir /e

eller hvad du nu har brug for.......

--

Jan Vestergaard
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 13:27

Jan Vestergaard skrev:

> Da jeg går ud fra, at du kører Windows,
> så går du først i stifinder - og under Funktioner
> tilknytter du et drev bogstav til dit netværksdrev
> f.x. kald det X:

Tak for det. Jeg har ikke sat min nye pc til den gamle endnu, men der
skal leges med lidt netværk inden den gamle sælges

> Så kan du bruge det som et helt normalt drev med
> xcopy c:\dir\*.* x:\dir /e

Hvis man fjerner *.* giver det ikke samme resultat

--
Mvh Edmund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-02 14:07

"Edmund" skrev i en meddelelse
> Hvis man fjerner *.* giver det ikke samme resultat

Jo - det tror jeg nok.....

i stedet for *.* kan man også bare bruge . (punktum) .
den vil også gøre det samme i dette tilfælde.....

xcopy c:\dir x:\ /e
xcopy c:\dir\*.* x:\dir /e
xcopy c:\dir\. x:\dir /e

vil alle gøre det samme

Fra : _ ct

Dato : 01-09-02 19:43

> Da jeg går ud fra, at du kører Windows,
> så går du først i stifinder - og under Funktioner
> tilknytter du et drev bogstav til dit netværksdrev
> f.x. kald det X:

Hvordan gør man det med kommando?
Er der ikke noget med at man kan bruge "net use" eller sådan noget ?

Den skal gerne huske det - selv ved genstart!

Hilsen

Fra : Snuden

Dato : 01-09-02 23:06

net use X: \\pc2\_data_ /persistent:yes

--
Snuden

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-02 12:15

Men i øvrigt har jeg lige prøvet med ct's oprindelige
syntax - og den virker fint her hos mig !

Så mit gæt er at der brugt et sharenavn, der ikke er
rigtigt ?

Eller noget i den stil ?

Hvilken fejl får du ct ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-09-02 12:35

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> wrote in message
> Så mit gæt er at der brugt et sharenavn, der ikke er
> rigtigt ?

Eller også har han ikke skriverettigheder...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-02 13:17

"Edmund" skrev i en meddelelse
> Jeg kender ikke kopiering til anden pc men kopierer man til en anden
> harddisk skrives
> xcopy c:\data /s d:\data

Det er ligegyldigt - og forskellen på /e og /s er at
/e også tager tomme biblioteker med - /s kopierer
kun hvis der er filer i biblioteket.....