unger efter mc+ob
Fra : Christian H

Dato : 31-08-02 22:38

Jeg har en Labeotropheus trewavasae han+hun i hhv. mc+ob.
Der er lige kommet unger for anden gang. Hun bar yngel da jeg købte hende.
Der er desværre kun 2 tilbage fra det første kuld, og de er 2+3cm.
I det nye kuld er der små 30 stykker på ca. 1 cm.

De unger der kommer efter dette par vil de være mc+ob for han+hun? eller kan
de godt blive "normal"farven?

se evt. billede af dem her
http://www.gimp.dk/gimp.dk/showpic.asp?../autoimg/aquarium/trewavasae.jpg
eller af hele mit akvarie på
http://www.gimp.dk/gimp.dk/default.asp?side=QAQUA

mvh
Christian H

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-09-02 01:40

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akrcsc$1l72au$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> [...]
> I det nye kuld er der små 30 stykker på ca. 1 cm.
>
> De unger der kommer efter dette par vil de være mc+ob for han+hun? eller

De kan blive stort set alle varianter, for hunnen har jo gener for både
almindelig brun, og OB i sig.
Og nu kommer der så noget MC ind i generne, så det kan blive lidt af
hvert.

Carsten

Fra : Christian H

Dato : 01-09-02 07:36

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> almindelig brun, og OB i sig.
> Og nu kommer der så noget MC ind i generne, så det kan blive lidt af

Tak for svaret. Det lyder spændende :)
Hvornår bliver de udfarvet?

mvh
Christian H
- Som vidst skal ud at købe lidt flere akvarier!

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-09-02 10:23

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akscc6$1kh0u9$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Tak for svaret. Det lyder spændende :)
> Hvornår bliver de udfarvet?

Det er umuligt at svare på, for det kommer helt an på, hvor godt du
fodrer dem, og hvor meget du skifter vand i
det akvarie ungerne er befinder sig. Men omkring 3 måneder skulle de have
nået en størrelse hvor de skulle begynde udfarvningen.

Carsten