Soyo KT333 Dragon Ultra - Platinum
Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-08-02 21:47

Jeg har netop fået et Soyo KT333 Dragon Ultra bundkort,
men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg får samme fejlmelding hver gang nemlig
et kort beep og herefter 1 langt (måske et par lange)
beeps, hvorefter computeren selv slukker.

Jeg har prøvet med ram, grafikkort og processer som
jeg ved virker. Endvidere har jeg prøvet at tage
bundkortet ud af kabinettet, men stadig samme resultat.

Er der nogen der har erfaring men denne fejl ?

Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 21:57

"Anders Nielsen" <an@stubnet.dk> wrote in message

> Er der nogen der har erfaring men denne fejl ?

Kan det mon være fordi din blæser ikker understøtter omdrejnignstæller,
eller at stikket ikke er sat i FAN1 soklen?

Men kommer der slet ikke noget op på skærmen eller?

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-08-02 22:37

Blæser er sat i FAN1, og nej der kommer intet op på skærmen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 22:53

> Blæser er sat i FAN1, og nej der kommer intet op på skærmen

Okay..

Men hvis der ikke kommer noget på skærmen. Må det jo være graffikkortet..

Har du prøvet at tjekke dette,, om det nu sidder ordenligt nede i AGp porten
osv..?

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-08-02 23:32

Ja der er ikke noget i vejen med hverken ram, cpu eller grafikkort.

Fra : Claus Madsen

Dato : 01-09-02 11:18

Bjarke Hansen wrote:

> Men hvis der ikke kommer noget på skærmen. Må det jo være graffikkortet..
>
> Har du prøvet at tjekke dette,, om det nu sidder ordenligt nede i AGp porten
> osv..?

Det kunne også være dit bræt, der er stået af. Hvis du f.eks. er kommet
til at ridse en af printbanerne, kan det være nok til at brættet fejler
permanent. Hvis een af printbanerne fra memory til cpu er afbrudt, ser
du intet på skærmen, men så bør BIOS beep-koden indikere ram-fejl
(selvom det jo er brættet der fejler...).

Kig i manualos for at se hvad beep-koden betyder...

mvh
/CM

Fra : LA2

Dato : 01-09-02 08:50

"Anders Nielsen" <an@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Anders
>
> Hvis fx har en Silent Viking vil dit mobo ikke starte da der er for få
omdrejninger. Men du kan måske heller ikke komme ind i bios? Har du sørget
for at hvis du bruger førnævnte køler at den vender rigtig?
LA2

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 01-09-02 18:21

Har haft lignende problem.

Boardet starter men kun 1 sekund for derefter at slukket for strømmen.

Og det var blæseren der var problemet.
Den skal sidde i Fan1 (tættest på cpu holderen)
og nu kommer et vigtigt punkt, blæseren SKAL køre mere end 2200 rpm, hvis
ikke, kan den ikke lige umiddelbart køre på dette board. Der skal laves en
ændring i Bios.

Check lige dette og gi' mig et tilbage svar.

Der er en mulighed for at slå denne Cooler Detection fra i Bios og det er
noget med at holde INSERT knappen nede når du slutter strømmen til PC'en.
Når du holder knappen nede vil PC'en automatisk springer ind i Bios, hvor du
så får lov at lave denne ændring.

Bri@n

Fra : Anders

Dato : 03-09-02 20:37

Tak alle sammen nu har jeg fået løst mit problem.

Problemet var at computeren ikke kunne startes op
og det blev løst ved at sætte en anden CPU og en
køler der havde mange rpm. Så kunne jeg gå ind
i BIOS og slå rpm sikkerheds funktionen fra og
herefter sætte den rigtige CPU og køler på.

Hilsen Anders