/ Forside / Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
VB/Basic
#NavnPoint
berpox 2425
pete 1435
CADmageren 1251
gibson 1230
Phylock 887
gandalf 836
AntonV 790
strarup 750
Benjamin... 700
10  tom.kise 610
Crystal report - problem med fonte
Fra : Krabsen


Dato : 31-08-02 21:51

Houston, we got a problem:

Når jeg vælger fonte til feltet - det være sig tekstfelter eller
database-felter - er det mig _umuligt_ at vælge andre end f.eks 'Ariel -
Centraleuropæisk', ' Times new Roman - Centraleuropæisk' etc.

Altså altid varianten 'Centraleuropæisk' - som ikke har æøå !! Uanset
hvordan jeg prøver at skifte til 'Ariel - Western', har det ingen effekt.

Hvis rapporten er dannet i CRW 4 eller tidligere, kan fonten være rigtig.
Men første gang jeg rør ved feltet, skifter det til 'Centraleuropæisk'.

Problemet er konstateret både i CRW 5 og 7 og under både Win NT4 og Win
2000.


Hilfe!!

mvh

Krabsen

p.s. Be mig ikke finde en anden rapportgenerator - jeg har _mange_, _
store_ rapporter, så et skifte vil tage uger

p.p.s CRW er vel den mest brugte rapportgenerator til VB, så det kan da ikke
være helt OT





 
 
Tomas Christiansen (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Tomas Christiansen


Dato : 31-08-02 23:39

Krabsen skrev:
> p.p.s CRW er vel den mest brugte rapportgenerator til VB, så det kan
da ikke
> være helt OT

Nej, men derfor behøver den _bestemt_ ikke være den bedste!

> Når jeg vælger fonte til feltet - det være sig tekstfelter eller
> database-felter - er det mig _umuligt_ at vælge andre end f.eks
'Ariel -
> Centraleuropæisk', ' Times new Roman - Centraleuropæisk' etc.

Er det en dansk eller en engelsk Windows?
Hvordan er sprogindstillingerne/tidszone m.m. sat op i kontrolpanelet?
Har du _mange_ fonte installeret?

-------
Tomas


Krabsen (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 01-09-02 10:56

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en meddelelse
news:akrgg1$205s$1@news.cybercity.dk...
> Krabsen skrev:
>
> Nej, men derfor behøver den _bestemt_ ikke være den bedste!

Det vil jeg heller ikke påstå - men når man har et antal rapporter kørende,
der hver har taget en uges tid at fifle på plads, så skifter man ikke bare
lige til noget andet
Men det kan naturligvis ende med at blive nødvendigt.

- men hvor finder man forresten lige en oversigt over, hvad der er af
alternativer, og om de er bedre?

> > Når jeg vælger fonte til feltet - det være sig tekstfelter eller
> > database-felter - er det mig _umuligt_ at vælge andre end f.eks
> 'Ariel - Centraleuropæisk', ' Times new Roman - Centraleuropæisk' etc.
>
> Er det en dansk eller en engelsk Windows?
> Hvordan er sprogindstillingerne/tidszone m.m. sat op i kontrolpanelet?
> Har du _mange_ fonte installeret?

Det er set på både dansk og engelsk Win. Og International settings står til
Dansk. Og med Vesteuropæisk som standardsprog.

For at gøre det absurde komplet: I CRW - File/Options/Fonts står 'script'
til Western!! Den tager bare ikke hensy til det..

Jeg har stort set kun standardfontene - og det er i alt fald dem jeg bruger
(Ariel - Times New Roman)

/Krabsen


>
> -------
> Tomas
>



Tomas Christiansen (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Tomas Christiansen


Dato : 01-09-02 22:47

Krabsen skrev:
> > Nej, men derfor behøver den _bestemt_ ikke være den bedste!
>
> Det vil jeg heller ikke påstå - men når man har et antal rapporter
kørende,
> der hver har taget en uges tid at fifle på plads, så skifter man
ikke bare
> lige til noget andet

Ja, sådan er det altid. Man kører aldrig med det bedste, men med det,
som man har kodet mest i (= har brugt i længst tid).

Jeg vil lige indskyde, at min bemærkning var ment som en provokation,
fordi jeg gerne så andre, med erfaring i rapportgeneratorer, som
f.eks. kan bruges fra VB6, blande sig i diskussionen.

> - men hvor finder man forresten lige en oversigt over, hvad der er
af
> alternativer, og om de er bedre?

Jeg søger selv endnu...

> > > Når jeg vælger fonte til feltet - det være sig tekstfelter eller
> > > database-felter - er det mig _umuligt_ at vælge andre end
f.eks
> > 'Ariel - Centraleuropæisk', ' Times new Roman - Centraleuropæisk'
etc.

Og du har vel søgt efter løsningen på dine problemer på
http://www.google.com/ og http://support.crystaldecisions.com/ ???

> For at gøre det absurde komplet: I CRW - File/Options/Fonts står
'script'
> til Western!! Den tager bare ikke hensy til det..

HAR du prøvet at ændre til noget andet?

> Jeg har stort set kun standardfontene - og det er i alt fald dem jeg
bruger
> (Ariel - Times New Roman)

Okay. Der har altid været problemer hvis man havde for mange fonte
installeret, men det drejer sig om ret mange.

-------
Tomas


Jais Pedersen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Jais Pedersen


Dato : 02-09-02 20:45

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> wrote in message
news:aku1sg$1pv7$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg vil lige indskyde, at min bemærkning var ment som en provokation,
> fordi jeg gerne så andre, med erfaring i rapportgeneratorer, som
> f.eks. kan bruges fra VB6, blande sig i diskussionen.
>

Så må jeg jo lade mig provokere og anbefale
http://www.datadynamics.com/activereports som er godt integreret i VB6 (.NET
udgaven skulle være lige på trapperne) og meget nem at bruge. Jeg ved ikke
om det er den bedste, men jeg er meget tilfreds med den.

Jais




Krabsen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 02-09-02 21:51

Ja, den kiggede jeg osse på forleden.

Men er ikke helt sikker på, om den dækker mit behov, der kort kan skrives
således:

Rapport med op til 20 subreports (fra forskellige tabeller) - afhængig af
tabelindhold, .rtf-filer som linkede objekter, grafer, forskellig højre- og
venstresider m.v.

Problemet med at vælge rapportgenerator er jo, at det er helt ude på
kajkanten forskellen optræder - og det tager tit mange timer at komme så
godt ind i et program, at man kan se, om man falder i havnen.
Derfor er andres mening vigtig..

/Krabsen


"Jais Pedersen" <jais@dvdoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d73bf65$0$87316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> wrote in message
> news:aku1sg$1pv7$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Jeg vil lige indskyde, at min bemærkning var ment som en provokation,
> > fordi jeg gerne så andre, med erfaring i rapportgeneratorer, som
> > f.eks. kan bruges fra VB6, blande sig i diskussionen.
> >
> Så må jeg jo lade mig provokere og anbefale
> http://www.datadynamics.com/activereports som er godt integreret i VB6
(.NET
> udgaven skulle være lige på trapperne) og meget nem at bruge. Jeg ved ikke
> om det er den bedste, men jeg er meget tilfreds med den.
>
> Jais
>
>
>



Krabsen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 02-09-02 21:45


"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en meddelelse
news:aku1sg$1pv7$1@news.cybercity.dk...
> Krabsen skrev:
> > > Nej, men derfor behøver den _bestemt_ ikke være den bedste!
> >
> > Det vil jeg heller ikke påstå - men når man har et antal rapporter
> kørende,
> > der hver har taget en uges tid at fifle på plads, så skifter man
> ikke bare
> > lige til noget andet
>
> Ja, sådan er det altid. Man kører aldrig med det bedste, men med det,
> som man har kodet mest i (= har brugt i længst tid).
>
> Jeg vil lige indskyde, at min bemærkning var ment som en provokation,
> fordi jeg gerne så andre, med erfaring i rapportgeneratorer, som
> f.eks. kan bruges fra VB6, blande sig i diskussionen.

Sådan opfattede jeg det også - og hører gerne erfaringer..

mvh
Krabsen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste