Signs (Spoiler)
Fra : Windom Earle

Dato : 31-08-02 20:22

Har lige fået set den og blev positivt overrasket. Jeg har hørt/læst en del
hård kritik af den, men den faldt i god jord hos mig En sjov ting jeg
lige lagde mærke til hos Shyamalan i denne og hans tideligere film, D. 6
Sans, er at trailerne til disse to film stinker! Kan huske da de i sin
begyndte at vise traileren til 6th Sense at jeg sad og hørte et lam i det
fjerne "mæææææææææhh". Kan I huske ham den goe gamle trailerstemme- mand som
sad og sagde "EVERYONE DIES!", det var da noget der skreg fiasko. Det samme
i Signs traileren, som ligger meget mere op til action gyser plat billlig
big stars horror + den der,efter min mening filmens dårligste, replik
"There's a monster outside my window, can I have a glass of water?". Lyder
lidt som om den er skrevet til traileren og ikke til filmen, hmmm?

Nå, men til selve Signs. Jo den holder og ja man kan godt blive skuffet hvis
man havde forventet en ren gyser eller ren sci-fi... eller en dokumentarfilm
om at lave korncirkler (ja da var vi vist da mange der blev skuffer dér
*g*). Stemningen er god, man ved at der kommer et chock, men ikke hvornår.
Det er som at sidde og se en regndråbe hænge fra et blad, man ved ikke
hvornår den falder, kun at det vil ske. Ol Mel boy løber ikke rundt og
brokker sig over at han er "too old for this shit" og banker sig skulder af
led, men han er nu go

Nu er det lige ½ time siden at jeg kom ud af biffen og det er kun lige de
umiddelbare detaljer jeg har bidt mærke i. En af dem var hvor de sad om
tv'et og så på billederne fra Mexico. En overkritisk filmanmelder ville nok
føre det lidt over på 11. september: "Er dette jordens undergang vi ser???".
Det er nok lidt af en overfortolkning, men jeg kunne ikke lade være med at
tænke på det under filmen.

Mht. til de "fremmede", så synes jeg dog det er lidt mærkeligt at en
avanceret race ikke har udstyr til at måle eller på andre i forevejen opdage
at der altså er masser af vand på jorden og videremere at det er skadeligt
for dem? Men ok, man skal jo heller ikke være for kritisk for det er jo ikke
det der er vigtigt.

Filmens udmiddelbare omdrejningspunkt, troen på en højere enhed, kan man dog
godt ryste lidt på hovedet af. Igen hører jeg ekkoet af world trade. Men ok
igen, hvis det var sket her i DK, så havde jeg nok også et andet syn på det.
Folk søger jo stadig efter en mening med det der er sket og det vil nok
præge en del film et stykke tid endnu.

Nå nu har jeg vist knævlet nok Så in conclusion, Signs skal ses for
nogle gode gys og et lille drys stof til eftertanke.

Fra : FreddiE

Dato : 31-08-02 20:40

"Windom Earle" <not_giving_away_my_@ddress.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "There's a monster outside my window, can I have a glass of water?". Lyder
> lidt som om den er skrevet til traileren og ikke til filmen, hmmm?

Da jeg så traileren troede jeg det var en plat gyser. Men filmen overraskede
vildt meget. Jeg havde slet ikke set at den ville udvikle sig til rumskibe
og rumvæsner på jorden. Jeg kan absolut godt li den humor der er blandet ind
i, det er bare perfekt.

> [...]
> hvornår den falder, kun at det vil ske. Ol Mel boy løber ikke rundt og
> brokker sig over at han er "too old for this shit" og banker sig skulder

Jeg synts stort set altid Mel er go' (næsten altid). Han er meget
"realistisk" i den her film. Men jeg blev overrasket over Joaquin Phoenix
(Gladiator..). Han leverede også en fin præsentation, også selvom hans rolle
var meget mindre.

> [...]
> for dem? Men ok, man skal jo heller ikke være for kritisk for det er jo

Det var nok derfor de brugte kornmarkerne til at lande på, de var langt fra
vandet.

> [...]
det.
> Folk søger jo stadig efter en mening med det der er sket og det vil nok

Jeg synts stadig ikke at den på nogen måde er overmalet. Det er stort set
intet visuelt materiale som siger: "11. SEPTEMBER".

> Nå nu har jeg vist knævlet nok Så in conclusion, Signs skal ses for
> nogle gode gys og et lille drys stof til eftertanke.

Den er fed ;)

- "Swing away Merrill"

--
Mvh. FreddiE
FreddiE@besked.com

- "I go to work, people shoot at me. Raymond goes to work, people
do the wave"

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-08-02 19:40

> [...]
> "There's a monster outside my window, can I have a glass of water?". Lyder
> lidt som om den er skrevet til traileren og ikke til filmen, hmmm?

Jeg synes nu traileren gør sit job godt. Den afslører ikke for meget, og jeg
synes ikke den lover noget den ikke holder. Traileren var meget medvirkende
til min interresse i filmen, og jeg blev ikke skuffet.

Og den replik gik rent hjem både hos mig og resten af salen.

> [...]
> *g*). Stemningen er god, man ved at der kommer et chock, men ikke hvornår.
> Det er som at sidde og se en regndråbe hænge fra et blad, man ved ikke

Fuldstændig enig Og jeg synes desuden at den også skjuler et par af chokkene
godt. F.eks. da hunden gør. Jeg tror ikke der var en person der ikke rykkede
sig i sædet, da det skete, og der var mang skrig i salen. Og så hen mod
slutingen da der bliver banket på fordøren. er er klipningen som jeg
tidligere har beskrevet som dårlig specielt synlig, da chokeffekten ikke er
ret god. Men god nok til at een pige i salen skreg meget højt, og helt
alene. Det grinede alle vi andre så af. Det ødelagde dog desværre lidt af
stemningen.

> [...]
> for dem? Men ok, man skal jo heller ikke være for kritisk for det er jo

Jeg har hørt meget af denne type kritik. Men jeg synes ikke den er
begrundet. Filmen kommer ikek med nok oplysninger og svar om de fremmede til
at man kan stile de spørgsmål. De ved muligvis sagtens alt dette, men vælger
at komme aligevel. Vi kender slet ikke deres motivation og begrundelse. Alt
hvad filmen vidrebringer er de teorier filmens hovedpersoner, nyhedoplæsere
og bogen videregiver. De er ikke de endelige svar, det er teorier.

> [...]
det.
> Folk søger jo stadig efter en mening med det der er sket og det vil nok

Jeg kan nu slet ikke se parallelen, og den eneste jeg har set drage den er
dig. Ligesom folk drog den til Spiderman og mange andre film, så tror jeg
meget af det er overfortolkning og når det bruges som noget negativt, så er
det imø ofte bare et eller andet antiamerikansk vrøvl. Men det er altså bare
min mening.

Joakim

Fra : Jan Richardy

Dato : 31-08-02 23:25

"Windom Earle" <not_giving_away_my_@ddress.com> wrote in message
> [...]
> for dem? Men ok, man skal jo heller ikke være for kritisk for det er jo

hehe ... Det er måske heller ikke sikkert, at de er en avanceret race. Det
kan være, at de har stjålet rumskibene fra nogle andre (og klogere)
rumvæsener. Nu flyver de så rundt i rummet og laver ravage. Cropcircles må
jo også siges, at være en ret primitiv form for kommunikation/navigering.

Anyways, jeg er lige kommet hjem fra forestillingen og jeg må sige, at jeg
rigtigt godt kunne lide den. Way to go Mr. Shamalayamayianlaayan.

---

Jan Richardy

"Hey, I'm telling you, the pigman is alive!"
.... more sein-quotes on www.richardy.dk

Fra : Windom Earle

Dato : 01-09-02 07:04

"Jan Richardy" <usenet@richardy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo også siges, at være en ret primitiv form for kommunikation/navigering.

Tjah man kan vel sammenligne dem med skilte på motorvejen ik? Det kan være
at de lige stikker hovedet ud af deres rumskib med kikkerten, når de kommer
flyvende med lysets hast: "Nårrrrhhhh, Mars er DEN vej, aha!"

Fra : Klaus G.

Dato : 02-09-02 16:34

"Jan Richardy" <usenet@richardy.dk> wrote in message
> [...]
> jo også siges, at være en ret primitiv form for kommunikation/navigering.

Ja. Hvis de i filmen nu fandt ud af at det var til at navigere efter, så
skulle de da bare lige køre en tur med grønthøsteren, eller bare lave om på
tegnene :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-09-02 00:29

In article <3d711674$0$142$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Windom Earle wrote:

> [...]
> *g*). Stemningen er god, man ved at der kommer et chock, men ikke hvornår.

Hvornår skete det da? Den film var da så kedelig at det kunne måle sig
med Britneys filmdebug.

> Nå nu har jeg vist knævlet nok Så in conclusion, Signs skal ses for
> nogle gode gys og et lille drys stof til eftertanke.

Absolut uenig, brug pengene på noget plat underholdning i stedet, det er
så afgjort bedre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | What is the sound of one hand clapping?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-02 06:24

"Windom Earle" <not_giving_away_my_@ddress.com> writes:

> fjerne "mæææææææææhh". Kan I huske ham den goe gamle trailerstemme- mand som
> sad og sagde "EVERYONE DIES!", det var da noget der skreg fiasko.

"IN A WORLD... WHERE EVERYBODY DIES."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."