Baggrundsbillede og introduktion af nyt me~
Fra : Brigsted

Dato : 31-08-02 20:08

Jeg er nyt medlem af denne nyhedsgruppe, autodidakt FPer, Jeg har benyttet
"Step by step" til indlæring.
Jeg laver kunst i min fritid, og bruger min hjemmeside til at fortælle
omverdenen om det.

Jeg har et problem, mit baggrundsbillede på åbningsbilledet passer kun til
skærmen hvis brugeren benytte samme skærmopløsning som jeg 1024*768 ved 17"
skærm.
Jeg ville gerne hvis jeg kunne vælge en ramme og sætte om denne side og så
skrive 100%. Så den passer til alle skærme uanset skærmopløsning. Men det er
ikke lykkes mig endnu.
Det billede jeg har nu er fremkommet ved at jeg har valgt "Tema" og der
valgt et tema, derefter har jeg valgt "Rediger" og så "Grafik" der har jeg
så sat et af mine egne billeder ind.
I har sikket besvaret dette spørgsmål mange gange, men jeg håber i alligevel
vil være mig behjælpelig.

--
Peter Brigsted
Herlev Hovedgade 190

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-08-02 22:20

Ikke muligt. Et baggrundsbillede af den størrelse du nævner må i
øvrigt tage lang tid at hente. Det er nok de færreste der gider vente
på det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-02 00:19

Sat, 31 Aug 2002 21:07:47 +0200, skrev "Brigsted"
<Brigsted@adslhome.dk>:

> [...]
>skrive 100%. Så den passer til alle skærme uanset skærmopløsning. Men det er

Su kunne lave en tabel i den ønskede størrelse og så lægge
indholdet i den og sætte baggrundsbilledet i tabellen.

Men ikke den mest optimale løsning, det er tilsyneladende kun på
forsiden problemet er.
Så jeg ville centrere baggrundsbilledet og vælge en passende
farve udenom på siden.

Hvordan du gør i FP har jeg ingen anelse, men går du i
htmlvisning kan du ret let tilføje det.

Efter <body background="_themes/baggrund-kunstnere/nyfront.jpg"
tilføjer du style="background-position: center center;
background-repeat: no-repeat" og så lader du resten stå

Altså
style="background-position: center center; background-repeat:
no-repeat" bgcolor="#FFFFFF" osv.