MS Windows
briani 27239
Smadret Windows 2000 disk uden rescue disk
Fra : Ruben Iversen

Dato : 31-08-02 19:30

Hej NG....

Hvad gør jeg? Min Windows 2000 går ned når den booter op. Den siger at der
er nogle filer under c:\winnt\system der er smadret og forslår at jeg booter
op mine 4 boot disketter for at udføre en reperation.

Men jeg har smidt min reperation disk væk, og det vil den have for at
reperare instalationen

Jeg har en Windows 98 installeret på maskinen samtidigt, som jeg fint kan
boote op i. Dér kan jeg se alle filerne på disken - så kan jeg ud fra det
lave en reperations disk - eller er der noget andet jeg kan gøre???

Mvh: Ruben

PS: Jeg ville være ked af at geninstallere Windows 2000, især hvis den
glemmer alt om mine installerede programmer m.m.!

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 20:02

Ruben Iversen skrev:

> [...]
> reperation.
>
> Men jeg har smidt min reperation disk væk, og det vil den have for

Kan du ikke boote på cd'en? Det mener jeg også at man kan på Win2000
cd'en. Hvis ikke, så burde du kunne lave de 4 bootdisketter ved at gå
ind i mappen Bootdisk på cd'en og starte programmet MAKEBT32.EXE fra
Win98.

Madsen.

Fra : Ruben Iversen

Dato : 31-08-02 20:50

> [...]
> cd'en. Hvis ikke, så burde du kunne lave de 4 bootdisketter ved at gå
> ind i mappen Bootdisk på cd'en og starte programmet MAKEBT32.EXE fra

Men jeg kan fint boote op på de 4 bootdisketter. Men når jeg trykker
'R'epair, spørg den efter min reperations disk. Og så har vi balladen!

- Ruben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-08-02 22:37

Bare sig nej til spørgsmålet om du har en sådan.

Fra : Ruben Iversen

Dato : 01-09-02 07:59

"Jens Peter Karlsen" skrev:
> Bare sig nej til spørgsmålet om du har en sådan.

Ja, gid det var så let - men hvis jeg svarer nej, leder den efter rescue
disken på "systemet" (går ud fra at det er harddisken). And guess what: der
ligger informationerne heller ikke.

Nå, men jeg har forøvrigt fået min Windows 2000 op at stå på en helt anden
måde. Jeg fandt ud af at filen der hedder c:\winnt\system32\config\system
var smadret. Og det var årsagen til at den ikke ville starte op. Heldigvis
ligger der en fil ved siden af der hedder
c:\winnt\system32\config\system.ALT. Den kopierede jeg (via en DOS boks)
over i 'system' filen. Og vupti - så kunne jeg boote!

Det første jeg gjorde da det lykkedes mig at boote op i Windows 2000, var at
lave en rescue disk!

- Ruben

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 21:13

Ruben Iversen skrev:

> Men jeg kan fint boote op på de 4 bootdisketter. Men når jeg
> trykker 'R'epair, spørg den efter min reperations disk. Og så har
> vi balladen!

Ok. Jeg var faktisk sikker på at de 4 bootdisketter var nok til at
reparere en Win2000-installation, men en søgning på nettet viser at
man skal have en Emergency Repair Disk (ERD) også. Det anede jeg
ikke, selvom jeg også selv har Win2000 installeret.
Jeg har dog ikke fundet noget info om hvordan man kan lave sådan en
disk uden at starte Win2000. Det tyder på at den tager backup af
registreringsdatabasen også, så det er ikke sikkert at man kan, men
det er der sikkert andre her i gruppe som ved.

Madsen.