Højt ping på mit lille lokal netværk
Fra : Peter Z

Dato : 20-02-01 14:31

på mit lille lokalnetværk bestående af: 2 PC med 100mbsnetkort og 100mbs
hub, win98 på begge, har jeg det problem at når vi skal spille Age of Kings,
så har vi en ping på omkring 200~300 hvilket gør det noget sløvthvad kan jeg
gøre for at få et bedre hul igennem ?

på forhånd tak

/Peter Z

Fra : Brian Jensen

Dato : 20-02-01 14:58

Hej Peter

Tvivler på at den hele tiden kører på 200-300 i ping. Men ellers prøv to
ting.

1. Kør på IPX/SPX protocolen (Spørg ikke men jeg har erfaring for at så
kører den bedre)
2. Pas på med skærm opløsningen. hold den nede på alle (begge) maskiner og
du vil se en forskel.

Men der er sikkert en milliard instillinger som hajerne kan forfine.

Hilsen
Brian

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-02-01 11:28

"Brian Jensen" <bj@topseafood.dk> wrote in message
> [...]
> du vil se en forskel.
>
> Men der er sikkert en milliard instillinger som hajerne kan forfine.

Hejsa

Øh nu kan man jo ikke bare skifte til ipx/spx er jo ikke nær alle spil der
kører andet end tcp/ip, og det med skærmen lyder direkte græsk?

Ps kan du ikke skrive under det du kommentere.. gør det lidt mere
overskueligt

Hygge

Flemming

Fra : Brian Jensen

Dato : 22-02-01 12:20

Hejsa igen

---------------------------Klip-------------------------------------
> Øh nu kan man jo ikke bare skifte til ipx/spx er jo ikke nær alle spil der
> kører andet end tcp/ip,
---------------------------Klip-------------------------------------

Jo det kan man da fint, man skal jo bare have begge prottocollerne
installeret.

---------------------------Klip-------------------------------------
og det med skærmen lyder direkte græsk?
---------------------------Klip-------------------------------------

Ja og nej. Jeg kan godt se at man kan have en holdning til at skærmen burde
være ligegyldig.
Men ikke destro mindre skal alle pc'erne jo synkronisere placeringer af alle
enheder.
Og hvis en pc er langsom til at placere enhederne på skærmen
så trækker den hele hastigheden ned på alle computere, og det begynder
dermed at hakke.

Når jeg nu skriver langsom pc, så har jeg set flere hurtige computere (800
Mhz med 32 Mega grafikkort) hakke i Age of empires når grafiken køres for
højt op. Og dette er når de ikke er koplet på netværk.

---------------------------Klip-------------------------------------
> Ps kan du ikke skrive under det du kommentere.. gør det lidt mere
> overskueligt

Det kan godt være at der er nogen der er uenig i min opfattelse, men i
praksis har det bare vist sig at virke bedre.
Men stadig hvis der er en haj der kan give gode råd om indstillinger til
dette er jeg da også lydhør.

Håber at mit svar er bedre angivet denne gang. Ellers er du / i velkommen
til at korrigere mig. *Smil*

Med venlig hilsen

Brian