MS Windows
briani 27239
Ny post-ikonet forsvinder i XP
Fra : Anders Petersen

Dato : 31-08-02 17:16

Min Outlook 2000 opfører sig pludselig underligt. VEd ny post kommer der
normalt et ikon i bakken nederst til højre, men for et par dage siden
begyndte ikonet atplacere sig inde blandt dem, der er 'rullet væk', hvilket
jo altså gør det ubrueligt, da man ikke kan se det.

Er det XP, der driller - eller er der noget galt med Outlook? Stillede på
et par ting i Norton Antivirus et par dage før igen, men altså uden at
fremkalde fejlen direkte - den opstod først nogle dage senere...

Nogen der har prøvet det samme - eller har en ide om, hvad det kan være?

/Anders

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 17:23

Anders Petersen skrev:

> [...]
> men for et par dage siden begyndte ikonet atplacere sig inde
> blandt dem, der er 'rullet væk', hvilket jo altså gør det

Jeg har tit oplevet at WinXP glemmer hvilke ikoner jeg vil have vist og
hvilke jeg vil have skjult så prøv evt. at højreklikke på proceslinien
og vælg Properties > Taskbar > Customize. Find så ikonet til Outlook på
listen, marker det og vælg 'Always show'. WinXP burde så huske det i et
stykke tid. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad der får den til at
glemme indstillingerne. Muligvis er det den enorme liste af ikoner som
den skal holde styr på derinde, og som jeg endnu ikke har fundet ud af
hvordan jeg muger ud i.

Madsen.

Fra : Anders Petersen

Dato : 31-08-02 18:52

> Jeg har tit oplevet at WinXP glemmer hvilke ikoner jeg vil have vist og
> hvilke jeg vil have skjult så prøv evt. at højreklikke på proceslinien
> og vælg Properties > Taskbar > Customize.

Mange tak - prøver, om ikke det virker...

/A

Fra : Ole C

Dato : 01-09-02 08:48

Madsen skrev blandt andet:

> Muligvis er det den enorme
> liste af ikoner som den skal holde styr på derinde, og som jeg endnu
> ikke har fundet ud af hvordan jeg muger ud i.

Ja, det er vi nogle stykker der godt kunne tænke os at vide!
Oveni skifter ikonerne undervejs i deres "ældnings-proces", så forlængst
af-installerede programmer optræder med "nutidige" ikoner eller vice
versa.
Mystisk!

--
vh
Ole C

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 17:12

Ole C skrev:

> [...]
> Oveni skifter ikonerne undervejs i deres "ældnings-proces", så
> forlængst af-installerede programmer optræder med "nutidige"

Ja, jeg kan også se alt hvad jeg har hentet med GetRight, lige fra
nøgenbilleder af Kira og til alt muligt andet gejl, som forlængst
er smidt ud igen eller gemt andre steder. Det er faktisk samtlige
ikoner som gennem tiden har vist sig i systray som gemmer sig herinde,
så vil man lure af hvad en eller anden person har hentet af ting og
sager på nettet gennem tiden, så er denne menu et godt sted at starte.

Listen gemmer sig nok et eller andet sted i registreringsdatabasen,
men hvor ved jeg ikke. Jeg begriber ikke at der ikke er en knap man
lige kan trykke på så man har mulighed for at fjerne emner fra listen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 22:17

Ole C skrev:

[Oprydning i listen inde i Customize Notifications i WinXP]

> [...]
> Oveni skifter ikonerne undervejs i deres "ældnings-proces", så
> forlængst af-installerede programmer optræder med "nutidige"

Jeg tror jeg har fundet en metode. Har i hvert tilfælde fået muget
ud i listen nu, men man kan tilsyneladende ikke gøre det uden at
skulle ind og rode i regdatabasen, men prøv følgende:

Start > Kør: Regedit

Find følgende nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
TrayNotify

Slet værdierne IconStreams og PastIconsStream

Luk Regedit.

For at få ændringen til at virke med det samme uden at genstarte kan
du kvæle Explorer med Taskmanageren.
Ctrl + Shift + ESC > Processes > Højreklik på Explorer.exe og vælg
'End Process'. Gå så op i File > New Task og skriv Explorer, hvor-
efter Explorer.exe starter op igen.

Nu skulle ikonerne inde i Customize Notifications gerne være
forsvundet. Se f.eks. hvor ryddeligt det er hos mig lige nu :)
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/customize_notifications.gif

Madsen.