Overførsel standser
Fra : Nuxx

Dato : 31-08-02 17:21

Har fået et problem i Win XP. Min dial-up (ISDN single line) går i koma
efter ca. 15 megs overførsel. Forbindelsen holder men det er umueligt at
overføre data på den.

Kan det have noget at gøre med at jeg nogle gange kører på en ADSL opkobling
fra samme computer?

Computeren er en Dell Inspiron 8100. Netkortet er indbygget med en bridge
(?) men jeg bruger altså et eksternt modem fremfor det interne 56K.

Mvh.

Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 17:38

"Nuxx" <mads@gmx.co.uk> wrote in message
> Har fået et problem i Win XP. Min dial-up (ISDN single line) går i koma
> efter ca. 15 megs overførsel. Forbindelsen holder men det er umueligt at
> overføre data på den.

Er det pc´en der går i koma, og ikke kan overføre data.. Eller er det fra
internettet det går i koma? Går forbindelsen i koma, hvis du ikke
downloader, men kun surfer osv?`

> Kan det have noget at gøre med at jeg nogle gange kører på en ADSL
opkobling
> fra samme computer?

tvivlsomt

> Computeren er en Dell Inspiron 8100. Netkortet er indbygget med en bridge
> (?) men jeg bruger altså et eksternt modem fremfor det interne 56K.

Hvilket externt ISDN modem?
hvilket interfase imellem modem og computer?

Det kan være så meget.. Forkerte drivere til modemmet, problemer med
interfaset,, fx USB problemer... Eller instillingere af flowcontrol osv..

Fra : Nuxx

Dato : 31-08-02 19:02

> "Nuxx" <mads@gmx.co.uk> wrote in message
>
> Er det pc´en der går i koma, og ikke kan overføre data.. Eller er det fra
> internettet det går i koma? Går forbindelsen i koma, hvis du ikke
> downloader, men kun surfer osv?`

PC'en går ikke ned, overførslen stopper både når jeg surfer og downloader,
eks. Imesh.

> opkobling
>
> tvivlsomt

> Hvilket externt ISDN modem?
> hvilket interfase imellem modem og computer?

Det er TDC's gamle standard Eicon modem tilsuttet en serial port.

Mvh.

Mads