Sand til Akvarium
Fra : Fisken

Dato : 31-08-02 14:10

Hej i NG.

Hvis man vil bruge sand i sit akvarie, er det så almendelig " sandkasse "
sand eller hvad.

Fra : Lennart Weiss

Dato : 31-08-02 16:19

Hej
"Fisken" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> wrote

> Hvis man vil bruge sand i sit akvarie, er det så almendelig " sandkasse "
> sand eller hvad.

Jeg har god erfaring med den type sand, som anvendes til sandblæsning. De
fås tilmed i sække, sorteret efter kornstørrelse.

--
Mvh.
Lennart

Fra : ts

Dato : 31-08-02 18:01

Eller du kan købe akvarie sand i strl. 0.1 - 0.3 mm. Jeg bruger selv noget
der hedder Akudim flodsand som er ligesom tropisk strandsand, og mine
corydora'er elsker det.

Mon ikke der er brugt noget kemikalie tamtam i sandkasse sand?

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Gall

Dato : 31-08-02 19:41

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akqspd$s6$1@sunsite.dk...
> Eller du kan købe akvarie sand i strl. 0.1 - 0.3 mm. Jeg bruger selv noget
> der hedder Akudim flodsand som er ligesom tropisk strandsand, og mine
> corydora'er elsker det.

Fordi der står Akudim på posen, steg prisen lige med noget der ligner
200%,
her i København, kan vi købe sække med 25 kg for ca. 50 kr. sorteret i
finhed.
Det er sand der oprindeligt er beregnet til sandblæsning.
Det kan du nok ikke bruge til så meget hvis du bor i Jylland *s*

> Mon ikke der er brugt noget kemikalie tamtam i sandkasse sand?

Hvorfor skulle man putte kemikalier i??

Carsten

Fra : Christian H

Dato : 31-08-02 19:45

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Fordi der står Akudim på posen, steg prisen lige med noget der ligner
> 200%,
> her i København, kan vi købe sække med 25 kg for ca. 50 kr. sorteret i
> finhed.

Hvorhenne? da jeg selv snart vil skifte ud.

> Hvorfor skulle man putte kemikalier i??

For at få vores børn(når de spiser det) til at gro lidt hurtigere + holde
kattelorte væk :)

Christian H

Fra : ts

Dato : 31-08-02 20:40

> [...]
> Det er sand der oprindeligt er beregnet til sandblæsning.
> Det kan du nok ikke bruge til så meget hvis du bor i Jylland *s*

Ok. Troede det var noget sand special fremstillet til akvariebrug. Det
ksoter ca. 69 for 12½kg i Århus.

> Hvorfor skulle man putte kemikalier i??
>

> Carsten

Måske for at holde en eller anden form for bakterier nede.

P.S. Har du fået taget nogle nye billeder af dit saltvandsakvarie Carsten?

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-09-02 01:35

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akr620$31j$1@sunsite.dk...

> P.S. Har du fået taget nogle nye billeder af dit saltvandsakvarie Carsten?

Nej det har jeg ikke, da jeg er ved at gøre klar til en nyt og dobbelt så
stort.
Og mange gange dyrere

Carsten

Fra : ts

Dato : 01-09-02 10:08

Et 1000L?

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-09-02 10:21

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akslea$7c4$1@sunsite.dk...
> Et 1000L?

Dog ikke, kun halv størrelse 576 L

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 21:34

Carsten Gall skrev:

> Det er sand der oprindeligt er beregnet til sandblæsning.
> Det kan du nok ikke bruge til så meget hvis du bor i Jylland *s*

Det bliver gravet op få km. fra min bopæl i det mørke jylland og
solgt til overpriser til "kjøwenhavnerne" ;)

http://www.dansand.dk/

Madsen.

Fra : ts

Dato : 31-08-02 21:56

Det stemmet vel ikke helt, når vi i århus skal betale kr. 69,- pr. 12½kg og
dem fra øen skal betale kr. 50,- pr 25kg?

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 22:20

ts skrev:

> Det stemmet vel ikke helt, når vi i århus skal betale kr. 69,- pr.
> 12½kg og dem fra øen skal betale kr. 50,- pr 25kg?

Det var en joke. Jeg aner ikke hvad det koster og det hverken her i
Jylland eller på øerne. Sidste gang jeg brugte sand i mit akvarium
fik jeg to sække gratis af den lokale entrepenør og de stammede fra
Dansand i Silkeborg. Sandblæsersand stod der i bunden og det var så
rent at det knapt var nødvendigt at skylle, men jeg gjorde det nu
alligevel.

Madsen.

Fra : Fisken

Dato : 31-08-02 21:39

Undskyld men kan i ikke bare holde jeg til mit spørgsmål.

Fra : Christian H

Dato : 31-08-02 22:01

"Fisken" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Undskyld men kan i ikke bare holde jeg til mit spørgsmål.

What???
Sikke en mærkværdig opførsel, når nu folk prøver at hjælpe dig. Måske ikke
ved at besvare dit spørgsmål direkte, men ved at fortælle om deres
erfaringer.

Christian H

Fra : Fisken

Dato : 31-08-02 22:09

Beklager hvis det blev misforstået, jeg har ikke noget i mod at få
oplysninger omkring hvad folk har prøvet, men jeg skal bruge et svar meget
hurtigt og så kan jeg jo ikke rigtigt bruge disse indlæg til hvor man kan
købe dit og dat til og hvorfor jyder skal betale merer for noget sand eller
omvendt.

Håber at jeg ikke har sendt signaler om at jeg ikke gider høre på andres
afaring men jeg er lidt på den med tid.

Fra : Christian H

Dato : 31-08-02 22:21

> [...]
> hurtigt og så kan jeg jo ikke rigtigt bruge disse indlæg til hvor man kan
> købe dit og dat til og hvorfor jyder skal betale merer for noget sand

Fair nok.

Christian H

Fra : Henrik Rathje

Dato : 31-08-02 23:03

Efter min menig kan du bruge alt slags sand.. MEN vær opmærksom på at noget
er "affalds" sand dvs knust sand. Det indholder mange skarpe kanter, som
bl.a pansermaller ikke er glade for, da de skærer deres trådskæg af. Jeg har
haft maller der tilsidst manglede deres trådskæg. Derimod er strandsand jo
slebet på alle kanter.

mvh
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-09-02 01:37

Henrik Rathje <Hrathje@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d713cf4$0$155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
har
> haft maller der tilsidst manglede deres trådskæg. Derimod er strandsand jo

Det har jeg aldrig hørt om!!

Tror du ikke snarere at det er kvartssand? For det kan være skarpere i
kornene.

Carsten