Brug af follow/nofollow ?
Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 31-08-02 14:27

Hej

Jeg har et par spørgsmål om Meta tags til søgemaskinerne. Hvis
man har keywords med follow i index.html, betyder det så at man
ikke behøver at lave keywords i de html filer man linker til ?

Såfremt ovenstående er korrekt, bruger søgemaskinerne så den
description der er i index.html ? Eller skal man lave meta tags i
hver html fil (på hver side) ?

Hvordan håndteres eksterne links (til et andet site), med
henholdsvis follow/nofollow ?

Håber ikke mine spørgsmål er helt uforståelige.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 31-08-02 15:52

Charlotte Gørtz skrev: (messageID: <news:akqg6n$546$1@sunsite.dk>)

> Jeg har et par spørgsmål om Meta tags til søgemaskinerne. Hvis
> man har keywords med follow i index.html, betyder det så at man
> ikke behøver at lave keywords i de html filer man linker til ?

Nej. Metatags beskriver som udgangspunkt indholdet på den enkelte side.
Follow betyder bare at søgemaskinen skal indexere undersiderne også
(modsat nofollow).

> Såfremt ovenstående er korrekt, bruger søgemaskinerne så den
> description der er i index.html ? Eller skal man lave meta tags i
> hver html fil (på hver side) ?

Ja, helst. Fordelen ved gode metatags på hver side, er at de optræder
bedre i oversigten på en søgemaskine.

> Hvordan håndteres eksterne links (til et andet site), med
> henholdsvis follow/nofollow ?

På samme måde som interne links svjv.

> Håber ikke mine spørgsmål er helt uforståelige.

Det håber jeg heller ikke mine svar er :)

Læs mere om metatags på http://www.metamaten.dk/

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-02 11:10

Charlotte Gørtz wrote:

> [...]
>
> Såfremt ovenstående er korrekt, bruger søgemaskinerne så den
> description der er i index.html ? Eller skal man lave meta tags i

Der er ingen grund til at bruge specielt meget tid på at lave metatags
med nøgleord og beskrivelser. Google er den eneste større søgerobot af
betydning, og den bruger dem ikke.

Derimod respekterer den noindex, follow osv. (men de ting kan
selvfølgelig også puttes i robots.txt
(http://www.robotstxt.org/wc/norobots.html)).