Hjælp søges.....for mange killinger..hvad ~
Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 13:01

Hejsa alle i Ng'en.

Tidligere har jeg skrevet herinde om vores store killingehøst i forsommeren
med hele 9 killinger.

Nu er de fem blevet afsat, een enkelt bliver hos os selv og nu står vi så
med tre pragteksemplarer tilbage.

Vi har annonceret i nyhedsgruppen for dyr og sat påslag op alle mulige
steder, men uden held.

Nu er det så jeg vil hører om nogen i denne NG vil være adoptivforældre til
en eller flere, da vi ellers må gå den tunge vej til dyrlægen og få dem
aflivet, hvilket piner mig, da det drejer sig om nogle dejlige og kælne
killinger, som burde få et godt liv i stedet for at blive aflivet.

Håber nogen reagere på dette indlæg og killingerne koster ikke noget blot vi
er sikre på at de kommer til et godt fremtidigt hjem, så vi ved at de får
det godt.

Claus Smith - 4690 Haslev - 61705333

PS: Vi er tidligere blevet kontaktet af en dame fra Jylland, som ville være
interesseret i en killing, men e-mail adressen er blevet væk grundet edb
nedbrud.

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-08-02 13:15

Hej Claus

>da vi ellers må gå den tunge vej til dyrlægen og få dem
aflivet, >

Du har været "kløgtig" nok til at lade din kat få killinger,
uden at tænke på hvad konsekvensen kunne være, hvis
du ikke kunne finde hjem til dem alle, at skrive sådan som
du gør på denne liste, at "true/lokke" med at de ellers bliver aflivet, gør
mig så edder-splintrende gal, jeg vil
foreslå dig at du går til dyrlægen med killingerne OG
samtidig tager din hunkat med og får hende neutraliseret.
Hvorfor kan folk ikke tænke konsekvenserne igennem
FØR de får killinger, det ville være et STORT skridt
for kattene.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 13:22

Katte mor skal også neutraliseres, men hvem regner med ni killinger?

Nu hverken lokker eller truer jeg, men det er da en kendsgerning at vi må gå
til dyrlægen med de sidste hvis vi ikke får fundet et hjem til dem.

Men omvendt så kan man jo altid vende teksten i et indlæg til hvad man selv
vil læse det til!!!

Claus

Fra : Broxgaard

Dato : 31-08-02 13:32

> Nu hverken lokker eller truer jeg, men det er da en kendsgerning at vi må

> til dyrlægen med de sidste hvis vi ikke får fundet et hjem til dem.

Hvorfor ikke bare beholde de sidste når I nu beholder en af dem... kunne i
lige så godt beholde de sidste hvis i ikke kommer af med dem!!!! Der finde
jo også kattehjem hvor i kan kommer af med dem!!

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy (Som er glad for at mor er hjemme igen) og Daniel

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 13:38

Der finde
> jo også kattehjem hvor i kan kommer af med dem!!

Er der nogen som ved hvad det koster at aflevere dem til et kattehjem?

Claus

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-08-02 13:59

Claus skrev
<Er der nogen som ved hvad det koster at aflevere dem til et kattehjem?>

Ja det kan jo være at det er billigere end at få dem aflivet

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 15:47

Hej Claus

Jeg må sige at dit indlæg overgår min fantasi.....heldigvis.....for hvordan
kan man.....efter at have nusset, leget og kendt en lille killing eller
flere....få sig selv til at køre til dyrlægen for at få dem aflivet eller
aflevere dem hos et internat??
Hvorfor haster det iøvrigt også sådan med at få dem afhændet?
Det er dit ansvar at din hunkat blev gravid.....og efter min mening....bærer
du ligemeget ansvar om der var 3 eller 9 killinger. Hvis en af mine katte
havde fået 9 killinger og jeg ikke kunne finde gode hjem til dem alle, så
ville jeg beholde dem..

Gonzo

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 16:00

Nu er det sådan at vi har tre voksne katte her i huset og vi vælger så at få
en kat mere, hvorfor vi tager en ud af kuldet.

Grundet de i forvejen mange, rigtig mange katte som vi har i kvarteret, må
vores fire stykker være rigeligt, selvom jeg da ikke har noget imod mange
katte, men man må jo også tage hensyn til naboerne i kvarteret, da katte jo
sjældent holder sig til egen grundareal.

Det skal ikke gå hurtigt, men da kattene er fra starten af Maj, så er de jo
ved at være store og det må da være vigtigt for en killing at den får et nyt
hjem inden den bliver alt for stor og vant til det sted hvor den kom fra
oprindeligt.

Til dem, som åbenbart har meget imod mit indlæg kan jeg da kun sige hvorfor?
Var det bedre at kører dem til dyrlægen med det samme? Jeg gjorde dette da
jeg tænkte at der måske kunne findes et godt hjem til dem alligevel, men uha
nej straks så er man åbenbart nærmest et dumt svin....en grund til at jeg
får lyst til at ophæve abb. på denne nyhedsgruppe.

Jeg ved da godt at ansvaret er mit men inden i hyler op, så tænk lige over
hvis det var jer selv som lige pludselig stod med nogle killinger, som i
ikke kunne komme af med...I er åbenbart hurtige på aftrækkerne herinde.

Claus

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-08-02 16:31

Claus skrev
<Til dem, som åbenbart har meget imod mit indlæg kan jeg da kun sige
hvorfor?>

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv. Inden min
hunkat blev drægtig, ville jeg først overveje situationen,
i katte-værns øjne er dette den hæsligste tid på året, hvor
det simpelthen vrimler med uønskede katte/kattekillinger
alle mulige og umulige steder, derfor spørge mig selv om
mine killinger ville være så enestående i forhold til alle de
andre skønne killinger, at jeg kan finde hjem til dem alle.

mange ønsker et kuld killinger fordi det er "hyggeligt"
"sjovt for børnene" eller et "uheld" men det er altså ikke
rimeligt med den overproduktion af killinger der er, nogle
tænker "vi vil selv beholde en, tante Olga vil have en og
fætter Olfert, så der er ingen problemer med det, men af
en eller anden grund er hunkatten sjældent interesseret i
disse "aftaler" så den levere et kuld på 1-10 killinger
uanset om det passer ind i ens planer, for at være ansvarlig, mener jeg at
man bør gøre op med sig selv først
om man er parat til at beholde de killinger man ikke kan komme af med til
*gode ansvarlige* hjem, er man ikke det, bør man IKKE få killinger

Fra : Annette Skovbon

Dato : 31-08-02 17:16

Hej
> Nu er det sådan at vi har tre voksne katte her i huset og vi vælger så
> at få en kat mere, hvorfor vi tager en ud af kuldet.
I kunne jo have hentet en af alle de andre katte som er blevet smidt ud
af div. 'dyrevenlige' hjem i stedet for selv at lave et kuld. - Blot en
idé.

> [...]
> mange katte, men man må jo også tage hensyn til naboerne i kvarteret, da
> katte jo sjældent holder sig til egen grundareal.
Det skulle du vist have tænkt på inden du lod en fertil hunkat flakke
omkring.

> [...]
> dem alligevel, men uha nej straks så er man åbenbart nærmest et dumt
> svin....en grund til at jeg får lyst til at ophæve abb. på denne
Nu skal jeg såmænd forklare dig hvorfor.
Det var bedst om du,- INDEN du havde ladet din fertile hunkat flakke
omkring, havde været forbi dyrlægen. Har man råd til at holde kat, har man
sandelig også råd til at påtage sig det ansvar som følger med. Ellers
kunne du have holdt hende indenfor. - Det er ikke så forbandet svært,
hvis man ikke lige har råd til en sterelisation her og nu.
Jeg har for det første det imod dit indlæg, at du ikke poster i
dk.marked.privat.dyr, at du for det andet får os andre til at føle os
rigtig lede og kede, fordi du sidder og spiller vores psyke et
forfærdeligt puds. Du sidder og siger imellem linjerne at hvis VI ikke
vil aftage DIT problem, bliver DINE uønskede killinger aflivet. Det
finder jeg smagløst og modbydeligt.
Du kaldte dig selv et dumt svin,- jeg siger dig ikke imod. Man får ikke
bare killinger for at smide dem væk.
Om du ophæver dit abb. er din beslutning alene, men med din skødesløse
holdning over for dyr, vil jeg så absolut ikke savne dig.

> [...]
> over hvis det var jer selv som lige pludselig stod med nogle killinger,
> som i ikke kunne komme af med...I er åbenbart hurtige på aftrækkerne
Ja, ansvaret er dit og dit alene. Vi ville ikke stå med killinger vi ikke
kunne komme af med, for vi kontrollerer faktisk hvem vores katte omgåes.
(Her taler jeg om flertallet af os i gruppen)

God weekend.

--Annette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-08-02 19:50

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Om du ophæver dit abb. er din beslutning alene, men med din skødesløse
> holdning over for dyr, vil jeg så absolut ikke savne dig.

Er du ikke lidt hurtig nu, Annette?? Det skal vel ikke være klubben til
inbyrdes beundring? Det var i hvert fald ikke det der var meningen med
gruppen.

Hvis vi nu talte pænt i stedet for at skælde ud, så kunne Claus og andre jo
blive klogere. Desuden er en diskussion mellem enige personer dødkedelig.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-08-02 21:05

Nina skrev
>Det skal vel ikke være klubben til inbyrdes beundring? Det var i hvert
fald ikke det der var meningen med gruppen.>

Det er rigtigt at det ville være kedeligt med en enig
"klap på skuldrene"-klub men på den anden side har
jeg svært ved at sige "ok det er da synd for Claus", efter
min opfattelse er det forfærdelig synd for de stakkels
uønskede killinger, den med "vil I have en killing ellers
bliver den aflivet" hvis jeg havde en krone for hver gang jeg havde hørt
den, så ville jeg købe en ø, udelukkende
til alle de uønskede katte der kommer hvert eneste år,
fordi folk ikke gider at tænke konsekvenserne igennem
og leve op til deres ansvar.

det er trods alt heller ikke en "nu skal vi trøste dig, fordi
du har dummet dig og brænder inde med killinger"-klub
så hører jeg ihvertfald ikke til her

Fra : KatjaStrofen

Dato : 31-08-02 21:59

marianne hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akr7he$co3$1@sunsite.dk...

> Det er rigtigt at det ville være kedeligt med en enig
> "klap på skuldrene"-klub men på den anden side har
> jeg svært ved at sige "ok det er da synd for Claus",

Er der nogle der har bedt dig om det ?

efter
> min opfattelse er det forfærdelig synd for de stakkels
> uønskede killinger, den med "vil I have en killing ellers
> bliver den aflivet"

Manden efterlyser folk som er interesseret i killinger! - for netop at kunne
give dem et godt liv - frem for alternativet som er en aflivning!

> til alle de uønskede katte der kommer hvert eneste år,
> fordi folk ikke gider at tænke konsekvenserne igennem
> og leve op til deres ansvar.

Tjaeh.. - det er nok rigtigt.. - at man. inden man beslutter sig for at få
killinger skal have skrevet 10 købelystne folk op først ? - eller er det
ikke lidt utopi at tænke sådan! - Manden gør jo hvad han kan for at finde de
små søde pus.. et hjem - kan hjemmet ikke findes..- hvad gør man så ? -
personligt synes jeg da aflivning hos dyrlægen er det bedste! - kan faktisk
ikke komme på andre fornuftige forslag! - men kan dog komme på alverdens
andre forslag.. uden fornuft overhovedet! - som smide killingerne i en sæk
og i havet.. - kaste dem mod et hårdt flisegulv.. eller smide dem i en
papkasse og.. så sætte dem af et tilfældigt sted.. gerne nær motorvejen!

> det er trods alt heller ikke en "nu skal vi trøste dig, fordi
> du har dummet dig og brænder inde med killinger"-klub
> så hører jeg ihvertfald ikke til her.

Har han bedt om trøst ? - nej det synes jeg ikke.. - han har bedt om at folk
siger til.. hvis de kender nogle der står og mangler nogle killinger.. så
han slipper for at aflive dem!
Jeg kan slet slet ikke forstå den tankegang folk pt har..!
Så vidt jeg kan se rundt omkring.. er det jo desværre meget normalt at
brænde inde med killinger.. - hul i hækken som fine racekatte i stil med MCO
og NFO.. - Det ved man.. at sådan er det! - heldigt for racekattene.. kan
man sænke prisen 50 % og nogle - måske uheldige - købere vil strax melde
sig!

> Marianne

katja

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-09-02 07:22

Katja skrev
<Er der nogle der har bedt dig om det ?>

Katja skrev i tidligere mail
<har jeg mest lyst til at undskylde for mine medmenneskers grove mjåde at
svare på! - og på en anden måde.. så synes jegegentlig de bør gøre det
selv!>

nej men du mente nogle burde undskylde, jeg er så træt
af mennesker der behandler levende væsner som noget
de har "købt forkert ind" i supermarkedet, mennesket
regner sig selv for det største intelligens-væsen, alligevel
kan de ikke finde ud af at tænke tingene igennem for det
" er så sjovt, så sødt, så hyggeligt" og når det så kræver
lidt mere end de gider at ofre, fordi der lige var noget de måske ikke havde
tænkt på eller overvejet, så er det bare
ud med dyret.

<Manden efterlyser folk som er interesseret i killinger! - for netop at
kunne
give dem et godt liv - frem for alternativet som er en aflivning!>

Og jeg efterlyser at folk begynder at tænke FØR de får
killinger især på et tidspunkt hvor hele landet er ved at
drukne i uønskede killinger.

>Manden gør jo hvad han kan for at finde de
små søde pus.. et hjem - kan hjemmet ikke findes..- hvad gør man så ? ->

Ja han huskede tilmed at få den meget brugte "ellers
bliver de aflivet" en ting er at vide med sig selv hvad der kan blive
resultatet, noget andet er at slå folk i hovedet med det for at presse dem
til at overtage hans ansvar
og dårlige samvittighed.

<Så vidt jeg kan se rundt omkring.. er det jo desværre meget normalt at
brænde inde med killinger.. - hul i hækken som fine racekatte i stil med
MCOog NFO.. - Det ved man.. at sådan er det!>

Og når nu man ved det, så er det stadig OK at få killinger
små levende væsner, blot for at få dem aflivet når det
ikke er sjovt mere.

<kan man sænke prisen 50 % og nogle - måske uheldige - købere vil strax
melde sig!>

"uheldige købere" mener du dermed folk som ikke har
gennemtænkt hvad de gør, og bliver overraskede over
at det kræver noget at have/få kat/katte, hmm jeg har
aldrig haft en "uheldig køber" måske fordi hvem som helst
ikke kan få kat fra mig.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-08-02 23:28

Hej Marianne

Hvis du læser mit andet indlæg så ville du vide, at jeg ikke synes det er
synd for Claus, jeg gør udtrykkelig opmærksom på at det er hans ansvar, og
at en del af ansvaret er at beholde killingerne til han en gang finder hjem,
også selv om de bliver voksne.

For øvrigt var mit indlæg svar til Annette der skrev "Om du ophæver dit abb.

meddelelse news:akr7he$co3$1@sunsite.dk...

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-09-02 07:45

Hej Nina
Jeg ved godt at det var svar på Annettes mail, men Annette tog lidt ordene
ud af munden på mig *GG*

Ja jeg burde ikke blive SÅ gal, men det gør jeg altså,
jeg fik en køleskabsmagnet af en dejlig pige som siger,
"Des mere jeg ved om mænd, desto mere holder jeg af katte" skift mænd ud
med "nogle mennesker" Vi lever
i 2002, og hvis folk vil vide "lidt" om katte, overproduktion, uønskede og
sølle katteskæbner, ja så
har de alle muligheder, og alligevel "fatter" de ikke noget
og det pisser mig af, det er ALTID de svageste der må
betale prisen for voksne menneskers dumhed.

** så engang en film hvor alle over 18 år blev "aflivet"
det var måske ikke så tosset en ide**

Fra : J.D.S.

Dato : 01-09-02 14:06

Hej Marianne,

Totalt OT, men :
Den film du så hed "Logans Run", og det var når folk blev 30, at de
skulle aflives.. Ret god film faktisk, og endda en der fulgte novellen
den var baseret på ret trofast.

Mvh
J.D.S.

On Sun, 1 Sep 2002 08:44:55 +0200, "marianne hellemose"

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-09-02 14:28

J.D.S. skrev
>Den film du så hed "Logans Run", og det var når folk blev 30, at de skulle
aflives.. Ret god >

Næh det var det nu ikke, Stephen King's Children
of the corn ( Majsbørnene) men du har vakt min interesse, må se om jeg kan
finde den bog.

Fra : Jette

Dato : 01-09-02 15:04

"J.D.S." skrev:
> [...]

> Den film du så hed "Logans Run", og det var når folk blev 30, at de
> skulle aflives.. Ret god film faktisk, og endda en der fulgte novellen

Begge film lyder spændende... må helt sikkert se om de kan findes i en
videoudlejning. Tak for tippet

Mvh. Jette

Fra : J.D.S.

Dato : 01-09-02 15:32

Hej Marianne og Jette,

Håber I kan lide Science Fiction.. *G* Filmen er fra 1976, så special
effects er ikke så fremtrædende heldigvis.. Gode skuespillere såsom
Michael York og Peter Ustinov (som i filmen ejer en kat, for lige at
bringe dette indlæg en anelse on.topic for denne NG *G*)

Læs mere om den på denne adresse http://us.imdb.com/Title?0074812

Mvh
J.D.S.

Fra : Jette

Dato : 01-09-02 19:52

> [...]

> Michael York og Peter Ustinov (som i filmen ejer en kat, for lige at
> bringe dette indlæg en anelse on.topic for denne NG *G*)

Jo, jeg kan skal godt lide science fiction og jeg fatter ikke jeg aldrig
har hørt om den film... en søgning på Logans Run, giver temmelig mange
resultater. Jeg kan forstå den også er blevet til en TV-serie.

Det ser ikke ud som om Blockbuster har film i den alder, så jeg kaster
mig nok over Stephen Kings -filmen i første omgang

Men nu vil jeg sende en mail til de filmfreaks jeg kender... kan jo være
én eller anden har den stående...

Mvh. Jette

Fra : J.D.S.

Dato : 01-09-02 21:20

Hej Jette,
Den bliver engang imellem vist på TCM (Turner Classic Movies) som
findes på TDC On-Cable (ihvertfald her i Kbh).

Dog plejer det altid at være kl meget-sent-om-natten, men heldigvis
er videoen opfundet (som forøvrigt er ret god til at jage katten ind i
soveværelset, når den går i gang kl. meget-sent-om-natten) *GGG*

Mvh

J.D.S.

On Sun, 1 Sep 2002 20:52:12 +0200, "Jette"

Fra : Jette

Dato : 02-09-02 06:15

"J.D.S." skrev:
[...]

********************

Tak for tippet.. jeg vil prøve at holde øje med den

Har iøvrigt et lille problem med dine meddelelser. Normalt når jeg
besvarer et indlæg, sættes automatisk > foran hver linie i den
oprindelige meddelelse. Det sker ikke når jeg svarer dine meddelelser...
har du nogen idé om hvorfor?

Mvh. Jette

Fra : J.D.S.

Dato : 02-09-02 11:44

Hej Jette,

Kosmisk stråling ??
Kattehår i CPU-blæseren ??
eller rettere sagt :Har ikke den fjerneste anelse om hvorfor *G*

Mvh
J.D.S.

On Mon, 2 Sep 2002 07:14:33 +0200, "Jette"

Fra : Annette Skovbon

Dato : 01-09-02 10:11

> Er du ikke lidt hurtig nu, Annette?? Det skal vel ikke være klubben til
> inbyrdes beundring? Det var i hvert fald ikke det der var meningen med
> gruppen.
Muligvis lidt hurtig jo. - Det skal vel heller ikke være klubben for
skødesløse/uansvarlige katteejere vel? Jeg plejer faktisk at elske at høre
om jeres katte, netop fordi man ikke er et øjeblik i tvivl om at i har
forstand på det i laver og kattene har det godt.

> Hvis vi nu talte pænt i stedet for at skælde ud, så kunne Claus og andre
> jo blive klogere.
Tror du? Jeg tvivler på at folk som får killinger på en huskat, og som
VED der er for mange i personens område i forvejen kan blive
klogere...Desværre.
>Desuden er en diskussion mellem enige personer dødkedelig.
Det har du ret i, men vi bør vel være enige om at udvise ansvar og
kærlighed overfor de dyr som bringer os sammen i denne kattegruppe?

Vh. Annette

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-09-02 10:28

> [...]
> om jeres katte, netop fordi man ikke er et øjeblik i tvivl om at i har
> forstand på det i laver og kattene har det godt.

Men Annette - vi er jo alle startet et sted, og man starter sjældent med at
have 100% forstand på noget (og det får man heller aldrig - hvis man gør, er
man lidt for klog efter min mening....), man lærer hen ad vejen... og vi har
*garanteret* alle lavet fejl, også med hensyn til kattene, på et tidspunkt.
Der har i øvrigt flere gange været indlæg hvor det er blevet nævnt, at en
eller anden har skiftet syn på hint og dette, netop på grund af debatterne
her i ng'en (som jeg i øvrigt bestemt vil tage afstand fra skulle være en
"klub" - det lugter lidt af medlemskab og det er ihvertfald ikke hensigten
med en nyhedsgruppe!!). Og mit bedste bud er, at de fleste, som har ændret
mening om et eller andet, har gjort det fordi gode argumenter og
kildehenvisninger i sobre debatter har virket efter hensigten - ikke fordi
de er blevet "svinet til" over en eller anden forkert handling med moralen
"at det kunne du nok lige gøre anderledes....", for det er logisk, at
sådanne overfald bliver tolket negativt.

> Tror du? Jeg tvivler på at folk som får killinger på en huskat, og som
> VED der er for mange i personens område i forvejen kan blive
> klogere...Desværre.

Så så... er der overhovedet nogen, som har spurgt Claus HVORFOR katten har
fået killinger? Det kunne jo være et uheld - de sker jo jævnt hen. Og ja,
der er for mange uønskede killinger rundt omkring - men hvorfor harcelerer I
alle sådan over at killingerne vil blive aflivet, hvis ingen vil have dem -
jeg har ihvertfald indtil flere gange set sætningen: "det kan ikke være synd
for et dyr at være dødt, men det kan godt være synd for det at være i live"
benyttet her i ng'en. Selvfølgelig er det en utiltalende holdning at have
til dyreliv, at man lader sin kat få killinger, og derefter afliver dem (hos
dyrlægen, naturligvis!), men det er altså ikke specielt synd for killingerne
at blive aflivet - og hvis man så sørger for, at hunkatten efterfølende
bliver neutraliseret, så man fremover undgår situationen, hvad er så
egentlig problemet? (ja, nu provokerer jeg - ellers bliver søndage lidt for
kedelige )

> Det har du ret i, men vi bør vel være enige om at udvise ansvar og
> kærlighed overfor de dyr som bringer os sammen i denne kattegruppe?

Ja, men man skal jo starte et sted - og "fordømmelse" bringer os ihvertfald
ingen vegne...

Til slut et lille citat, som jeg egentlig tror passer meget godt på de
fleste kattefolk (inkl. mig selv!!), og som ind imellem også er blevet
kommenteret af folk, som har "vovet" sig ind her og haft en lidt anden
holdning til tingene...:
"There is a very fine line between 'hobby' and 'mental illness'."
--Dave Barry

Mvh. Camilla

Fra : KatjaStrofen

Dato : 01-09-02 10:44

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aksmr4$4ho$1@news.cybercity.dk...

[snip] en masse fornuftigt[snap]
Hørt!

> Mvh. Camilla

katja

Fra : Annette Skovbon

Dato : 01-09-02 12:27

Hej Camilla,
Du har sikkert ret. Jeg bliver bare så ked af det på mislingernes vegne,
for det er dem der i den sidste ende kommer til at betale for mandens
uvidenhed.

Her er en af grundene til at jeg bliver så ked af det:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?SearchView&SearchOrder=4&Query=Field+Form=dyr+and+Field+Art=Kat&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

68 dokumenter fundet, hvoraf flere af dem er kuld og missemødre med
killinger. DET kan vi ikke være bekendt.
og det her var kun Dyrenes beskyttelse.

--Annette

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 31-08-02 15:54

> Er der nogen som ved hvad det koster at aflevere dem til et kattehjem?

På denne siden kan du se hvor der ligger det nærmeste kattehjem (inges
kattehjem) http://www.inges-kattehjem.dk/

og her finder du kattens værn http://www.kattens-vaern.dk/

har du prøvet at lave en lille annonce i div. butikker??

Hilsen Sanne

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 16:04

> På denne siden kan du se hvor der ligger det nærmeste kattehjem (inges
> kattehjem) http://www.inges-kattehjem.dk/
>
> og her finder du kattens værn http://www.kattens-vaern.dk/

Tak for de gode links.

> har du prøvet at lave en lille annonce i div. butikker??

Der er annonceret i såvel aviser som lavet opslag i de lokale supermarkeder,
men jeg kan se at der er en hel del opslag om killinger for tiden i vort
lokalområde.

Claus

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-08-02 16:08

Hej Claus

Jeg bryder mig ikke om "truslen" om at aflive killingerne. Som opdrætter ved
jeg, at man kan komme til "at hænge" på nogle katte, man ikke får solgt, men
det hører bare med, når man lader sine katte få killinger.

Jeg mener det koster ca. 300 kr. at aflevere til et kattehjem. Inges
Kattehjem tager ikke imod dine killinger, da de mener det er dit ansvar.

Jeg håber du finder gode hjem til dem alle.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 16:08

> [...]
men
> det hører bare med, når man lader sine katte få killinger.

En trussel er så meget sagt, men det er vores alternativ hvis vi ikke får
dem afsat, men kattehjem er da en endnu bedre løsning.

> Jeg mener det koster ca. 300 kr. at aflevere til et kattehjem. Inges
> Kattehjem tager ikke imod dine killinger, da de mener det er dit ansvar.
>
> Jeg håber du finder gode hjem til dem alle.

Jeg takker for de gode oplysninger.

Claus

Fra : Broxgaard

Dato : 31-08-02 16:55

> Jeg mener det koster ca. 300 kr. at aflevere til et kattehjem. Inges
> Kattehjem tager ikke imod dine killinger, da de mener det er dit ansvar.

Det er ikke helt rigtig... inges kattehjem tar privat katte ind.. men de
kommer ikke ind lige så hurtig ind som tilløb katte gør.... og I. K. tar
omkring 400 kr for en voksen kat... kan ikke huske hvad de tar for
killinger!

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 31-08-02 18:00

Hej Claus!
Hvis du har fulgt med i gruppen her et stykke tid, så har du nok læst om nogle
af de katte som gruppens læsere har skaffet nye hjem til. Derfor forstår jeg
såmænd godt dit indlæg.

Sagen er bare, at der indtil nu har været tale om vilde katte, eller katte og
killinger som man lidt modvilligt er kommet i besiddelse af. Dvs. katte der er
"dumpet" ved ens hus, som man har "arvet" sammen med et nyt hus osv. Du har
derimod haft valget, og ladet en af dine katte få killinger, uheld eller ej.
Selvfølgelig er det ærgerligt, og uventet, at katten så går hen og får så mange
killinger. Havde jeg været i din situation, ja så havde jeg nok valgt at få de
"overskydende" killinger aflivet lige efter fødslen.

Du kan desværre nok ikke forvente den store hjælp her i gruppen. Os alle
imellem, ja så har vi sikkert kendskab til 100-vis af søde, dejlige killinger
der alle fortjener et godt hjem. Det får de dog desværre langt fra alle, og hvis
du må gå den tunge vej til dyrlægen for at aflive nogle af dine, ja så må du
altså leve med det. Det er efter min mening stadig et bedre katteliv, eller i
denne situation, katte-død, end at skulle leve i dårlige hjem eller som vildkat.

Det er ikke retfærdigt at spille på folks følelser ved at trumfe en
"ellers-bliver-de-aflivet" - kommentar oveni. Du har måske ikke ment det sådan,
men tro mig, sådan opfatter man det! Jeg har selv fået 4 katte ind i huset på
den konto. Desværre for dine killinger er jeg blevet hårdere med årene, og har
måttet indse at jeg ikke kan redde hele verdens kattebestand. Slet ikke så længe
folk fortsætter med at producere et hav af uønskede killinger hver eneste
sommer.

Triste hilsner
Dorthe

"(4690) Claus Smith" skriver:

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 18:17

Hej Dorthe.

Tak for din respons.

Jeg må give dig ret, jeg er blevet misforstået herinde, da jeg overhovedet
ikke har ment det som nogen trussel med aflivning..på ingen måde.

Claus

Fra : Broxgaard

Dato : 31-08-02 19:11

> Jeg må give dig ret, jeg er blevet misforstået herinde, da jeg overhovedet
> ikke har ment det som nogen trussel med aflivning..på ingen måde.

Hvorfor skrive du så det med aflivning?

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 19:19

> Hvorfor skrive du så det med aflivning?

Fordi det var vores mulighed for at komme af med dem inden kattehjem kom på
tale, men at andre som tager det som en trussel kan jeg jo ikke gøre noget
ved, nogen herinde kan jo åbenbart tolke tingene på flere måder, men jeg har
jo tidligere forklare hvad jeg mente med det.

Det var så punktum for mig i denne dialog, jeg er blevet misforstået og det
vil de pågældende jo ikke tage højde for, så derfor vil det jo være
nytteløst at fortsætte dialogen fra min side, da jeg jo allerede er dømt på
forhånd.

Tak for denne gang :)

Claus

Fra : KatjaStrofen

Dato : 31-08-02 20:59

(4690) Claus Smith <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d71091c$0$686$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> vil de pågældende jo ikke tage højde for, så derfor vil det jo være
> nytteløst at fortsætte dialogen fra min side, da jeg jo allerede er dømt

Du er nu ikke dømt på forhånd af alle!

Jeg er rystet når jeg læser sådan en debat her!

Især når jeg ser folks meget Grove respons!

Det er i mine øjne fair nok.. at indse man ikke har plads til at beholde
alle sine killinger! - og tjaeh du har jo nok lært.. at du ikek skal have
flere killinger.. da det kan være et helvede at komme af med alle de søde
små!
Men fordi man ikke kan komme af med dem.. - bliver man nød til at tænke i
alternativer som - "omplacering" eller aflivning! - Og jeg har intet imod..
folk tager sine killinger ned til dyrlægen for at få dem aflivet - det er de
alternative metoder jeg har et problem med [hvilket du jo slet slet ikke har
postituleret du ønskede brug af]

Så på en eller anden måde.. har jeg mest lyst til at undskylde for mine
medmenneskers grove mjåde at svare på! - og på en anden måde.. så synes jeg
egentlig de bør gøre det selv!

> Tak for denne gang :)
>
> Claus

Katja!
som desværre ikke kan aftage en killing - da jeg mener min har bedst af at
være enekat!

Fra : x

Dato : 31-08-02 23:22

In article <akr78a$1kp9$1@news.cybercity.dk>,
katja@katjastrofenremove.dk says...

> (4690) Claus Smith <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d71091c$0$686$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> det
> på
PRØV ENGANG at blive her i gruppen endnu noget tid, og prøv at læse
nogle af de ældre indlæg her i gruppen, så vil du måske forstå
reaktionen bedre, og se at den ikke er direkte myntet på dig selv om
det ser sådan ud

MEN
Du er ikke dømt på forhånd, men har fåen en omgang med grovfilen.
I stedet for at blive små fornærmet, burde du læse indlægene igen
og filtrere det fra der (indrømmet) er hårdt og se om der er noget
du kan bruge i fremtiden, jeg er selv en mester i at formulere mig
på de mest uheldige måder, så jeg kommer til at vende alting på
hovedet, derfor er jeg også blevet mere eller mindre imun over for
barske ord, men jeg afviser ikke de ting jeg kan lære af det jeg får
tilbage.
Det du skal tænke på her er, at de ting du læser her er skrevet af
mennesker der bruger det meste af deres tid og mange gange også penge
på at redde katte fra folk der begår tankeløse handlinger.

Lad mig give et eksempel på en udtalelse fra en af mine bekendte.
Her blev jeg nemlig meget vred.
Hun havde besluttet sig for at anskaffe sig en ny kat.
Jeg anbefalede hende til at sørge for at den blev steiliseret.
Hun sagde, at der er ingen der skal bestemme om hendes kat skulle have
killinger, det skulle hun nok selv bestemme.
Hvorfor blev jeg så vred???
Fordi jeg mindre end 2 år tidligere havde overtaget hendes tidligere
kat, fordi hun sagde at der kun var to muligheder enten skulle jeg
overtage den, eller også skulle den aflives (For kattens eget bedste)
Jeg overtog så katten, ikke for hendes skyld men for kattens skyld.
Hvad så næste gang så er der måske 3-4-5-6 katte hvad ved jeg.
Så jo det er let at koge over når der kommer et indlæg på den måde, det
være sig om det var ment på den måde som det blev opfattet eller ikke.

> Jeg er rystet når jeg læser sådan en debat her!
>
> Især når jeg ser folks meget Grove respons!
Det må du bare vende dig til, nogle gange er verden hård.
Men du følger jævnligt med her i gruppen, så det kan da ikke have gået
helt hen over hovedt på dig at der er mange grimme ting der rammer netop
kattene, fordi folk ikke tænker sig om, OG!! at mange her i gruppen
arbejder hårdt på at gøre danmark til et bedre sted at være for kattene.
Så er det sgu svært at holde kammertonen når man for gud ved hvilken
gang, høre den samme gamle sang til nye toner.
Selv om det ikke er i ond mening det oprindelige indlæg blev skrevet.

> [...]
> flere killinger.. da det kan være et helvede at komme af med alle de søde
Ja jeg tror også at lektien er blevet lært, og det er en god ting.

> [...]
> alternative metoder jeg har et problem med [hvilket du jo slet slet ikke har
Når nu problemet er der, er der jo ikke meget at gøre umiddelbart, men
man skal ikke bare give op i en fart, man skal kæmpe en kamp for netop
(de kære små) og ikke bare søge den hurtige løsning.
Det kan så godt være at aflivning bliver den sidste udvej, men prøv dog
først alle og jeg mener alle andre udveje først.

> Så på en eller anden måde.. har jeg mest lyst til at undskylde for mine
> medmenneskers grove mjåde at svare på! - og på en anden måde.. så synes jeg
> egentlig de bør gøre det selv!
Det var dog den værste gang forvrøvlede sludder, hvorfor skulle du
undskylde på andres vejne, og hvorfor skulle de selv undskylde,
selv om jeg ikke har skældt Claus ud vil jeg da gerne udforme en
undskyldning til brug for fremtidige situationer.

(Claus denne undskyldning er IKKE en fordømmelse af dig, men den er
udformet efter den opfattelse man kan få når man har hørt den samme
historie gentagende gange år efter år, fra folk der ikke har tænkt
over konsekvensen af det at lade sin kat få killinger, da det sjældent
er i ond mening det er sket !!!!)

(vi/jeg) undskylder hermed på andres og egne vejne, for (vores/min)
grove reaktion, over den tankeløse handling, med hvilken du nu har
forvoldt uskyldige liv en alt for tidlig død, jeg er meget ked af
at jeg med min opførsel, måske har fået dig på bedre tanker til en
anden gang, det skal aldrig gentage sig mere, jeg er meget ked af at
jeg sådan har ladet mig hidse op over din ligegyldighed med uskyldige
liv, undskyld undskyld undskyld.

> Katja!
> som desværre ikke kan aftage en killing - da jeg mener min har bedst af at
> være enekat!

John
Som desværre heller ikke kan aftage en killing da vi slet ikke må holde
hund og kat i ejendommen, men jeg nægter dog at afhænde hende jeg har.

Fra : Jette

Dato : 01-09-02 00:09

"x" skrev:
> [...]
> mennesker der bruger det meste af deres tid og mange gange også penge
> på at redde katte fra folk der begår tankeløse handlinger.
[klip]

Jeg er enig med både Marianne, Nina, dig og alle andre der kæmper mod
overflødige killingekuld. Claus Smith burde helt klart have hentet den
ene killing han ville have, et andet sted og ladet de andre
killingekøbere gøre det samme.

Jeg ville nok også være blevet forskrækket over de første svar, hvis jeg
var Claus, men forstår også den frustration der kommer til udtryk via de
hårde ord. Når man hidser sig op over et indlæg og er lige ved at
eksplodere, bør man dog overveje én ting. Ved at bruge vrede vendinger
tager man opmærksomheden fra indlægges indhold og læseren fokuserer
istedet på måden det er skrevet på.

Man får derfor ikke sit budskab igennem ved at formulere sig vredt...
tværtimod bliver modtageren smækfornærmet, og lærer ikke noget som
helst.

Det er helt ok at opfordrer Claus til at filtrere i indlæggende... men
jeg synes også vi skal opfordre til, at afsenderne forsøger at styre
temperamentet, så vi lettere får vores budskaber igennem.

Mvh. Jette
- der selv har temperament, og selv (med vekslende held) forsøger at
styre det

Fra : KatjaStrofen

Dato : 01-09-02 08:36

> [...]
> overflødige killingekuld. Claus Smith burde helt klart have hentet den
> ene killing han ville have, et andet sted og ladet de andre

Er egentligt ret enig i.. at man bør overveje om man blot ønsker en
killing.. eller at dele killinger ud! - Jeg er jo selv kommet til den
konklusion, at hvis jeg skal have flere katte! - skal jeg ikke produksere
dem selv.. - da jeg ikke "gider besværet" - men må samtidig sige, at jeg
synes at det er okay.. for folk der gider! - bare de tager ansvaret for
disse killinger! - og har man prøvet i længere tid at få killingerne
placeret.. må man indrømme sit nederlag.. og så få aflivet de overskydne! -
det er da synd ja! - men hvad er alternativet [Når manden nu har fået
killingerne]

> [...]
> eksplodere, bør man dog overveje én ting. Ved at bruge vrede vendinger
> tager man opmærksomheden fra indlægges indhold og læseren fokuserer

Hørt
> Man får derfor ikke sit budskab igennem ved at formulere sig vredt...
> tværtimod bliver modtageren smækfornærmet, og lærer ikke noget som
> helst.

Nej og jeg kan godt forstå.. han faktisk blev lidt paf! - indlægget var af
en venlig mening! - jeg kan godt forstå marianne blev fornærmet.. når hun
vælger at aflæse hans.. "løsningsforslag" som en direkte trussel. men
tvivler altså på.. det var hensigten med hans formulering.

> Det er helt ok at opfordrer Claus til at filtrere i indlæggende... men
> jeg synes også vi skal opfordre til, at afsenderne forsøger at styre
> temperamentet, så vi lettere får vores budskaber igennem.

Må erkende.. jeg ikke engang ser nogen grund til Claus går i gang med at
filtrerer! - der har været intet brugbart, for ham! - og jeg tror sådan set
at manden har/havde erfaret.. at killinger ikke altid kun bringer glæde..
da de også skal afsættes - derfor får manden n ok ikke killinger
foreløbeligt!

> Mvh. Jette
> - der selv har temperament, og selv (med vekslende held) forsøger at
> styre det

Katja.. - som lige hopper i den samme kategjori med temperamentet! - og de
noglegange lidt uheldige formuleringer ;)

Fra : x

Dato : 01-09-02 19:51

> [...]
>
> Man får derfor ikke sit budskab igennem ved at formulere sig vredt...
> tværtimod bliver modtageren smækfornærmet, og lærer ikke noget som
Jeg har gennemlæst mit eget indlæg, og det kan godt lyde hårdt, men det
er ikke ment som et fordømmende indlæg over for Claus, men som jeg også
skriver, har jeg det selv med nogen gange at vende det hele på hovedet,
så meningen ikke står helt så klart som den burde.

> Det er helt ok at opfordrer Claus til at filtrere i indlæggende... men
> jeg synes også vi skal opfordre til, at afsenderne forsøger at styre
> temperamentet, så vi lettere får vores budskaber igennem.
Enig.

> Mvh. Jette
> - der selv har temperament, og selv (med vekslende held) forsøger at
> styre det

Endnu en galg til Claus, bliv i gruppen og du vil finde ud af at det
er en god gruppe at abbonnere på, du har helt sikkert lært noget
både godt og skidt, tag det til dig og hjælp os andre med at bekæmpe
ten tankeløshed der hersker omkring Katte i Danmark.
Kan vi få dig med i kampen for Kattene, så også du giver dine erfaringer
videre til andre.

Af de erfaringer kan nævnes!
Du kan ikke på forhånd vide hvor mange katten får. Det ved du nu.
Det kan være svært at finde hjem til alle killingerne Det ved du nu.
Det kræver et stort ansvar at tage sig af kæledyr Det ved du nu.
(her prøvede du dog at redde en rigtig dum situation, godt nok)
Man kan let komme til at formulere sig forkert (Den kender jeg selv til)
Det kræver noget af en når man færdes blandt entutiaster

Så endnu en gang bliv i gruppen og hjælp os, med at redde uskyldige liv
MVH JensenJS

Fra : Jette

Dato : 02-09-02 18:05

"x" skrev:
[klip]
> [...]
> ten tankeløshed der hersker omkring Katte i Danmark.
> Kan vi få dig med i kampen for Kattene, så også du giver dine

Sådan! Rigtig godt skrevet Lad os håbe at Claus stadig følger med i
tråden....

Mvh. Jette

Fra : Søren Houlberg

Dato : 03-09-02 16:41

FLOT!

Her ønsker man at få sin lille hunmis parret og får en BUNKE LORT i hovedet
fordi man kun vil lade 3 killinger overleve fra start af for netop IKKE at
få problemet med for mange.

Er det måske ikke bedre at jeg har styr på hvem min kat bliver parret af end
at smide hende ud i haven og håbe på det bedste?

Men NEJ der var INGEN hjælp at hente IHHHHH JO DEJLIG gruppe ........

Hilsen
Mette Sofie
Som skev indlægget "kontaktannonce"

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-09-02 16:53

Søren Houlberg <skodfilter@mail.dk> wrote:
> FLOT!
>
> Her ønsker man at få sin lille hunmis parret og får en BUNKE LORT i
> hovedet fordi man kun vil lade 3 killinger overleve fra start af for
> netop IKKE at få problemet med for mange.

hvorfor bevidst parre din hunkat hvis du ikke er villig til at kæmpe for
alle de killinger der kommer ud af det??
det er for mig komplet uforståeligt......
her har du endda muligheden for at begrænse paringerne på en naturlig måde,
men nej.. du har ikke sat dig ind i kattenes forplantning og erklærer at
_du_ og ikke naturen bestemmer hvor mange killinger der overlever.....

hvad havde du forventet?? du har selv valgt at din kat skal have killinger,
du havde vel ikke regnet med at vi alle ville stå og klappe i vores små fede
pølsefingre når du så erklærer at alle killingerne ikke er gode nok og kun
de "allerbedste" får lov at overleve......

> Er det måske ikke bedre at jeg har styr på hvem min kat bliver parret
> af end at smide hende ud i haven og håbe på det bedste?

jo det er bedre... og hvis du brugte en smule tid på at læse op på
forplantning ville du vide at en kat somregel for ægløsning i forbindelse
med hver parring.... hvilket gør katten i stand til at få et helt kuld
halvsøskende.....
det du kan gøre er at sende din kat til parring og så holde nært øje med han
og hunkat.... og tage hunnen fra når hankatten har været på tre gange og så
håbe på det bedste...... på den måde vil du ( hvis naturen vil) max få 3
killinger....

> Men NEJ der var INGEN hjælp at hente IHHHHH JO DEJLIG gruppe ........

vi er katteelskere..... ikke din private lille fanklub..... når du åbent
erklærer at din kat skal have aflivet X antal killinger så må du forvente et
ramaskrig..... her i gruppen er det kotyme at man gør alt i sin magt for at
lade alle killinger overleve og komme til gode hjem.... OG at de ikke får
ups-mivere..... også hvis det tager 6 mdr at få killingerne afsat.....
DU vælger at sætte din kat til parring..... betragt det som naturens mirakel
og tag det mirakel der kommer istedet for at planlægge uden om naturen
allerede inden katten er parret.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-09-02 17:31

Nogle holder med, andre er imod.
Nogle synes en ting, andre synes noget andet.
Nogle svare, andre svarer slet ikke.
Nogle svar er høflige, andre svar er mindre høflige.
Det er vist præscis hvad man BØR FORVENTE, når man poster i en DEBAT-GRUPPE
!

Hilsen Nina - der faktisk generelt synes det er en rigtig god gruppe, mange
får god information, mange meninger og erfaringer bliver udvekslet, der er
altid råd at hente.

Fra : Jette

Dato : 03-09-02 23:20

"Søren Houlberg" alias Mette, skrev:
[klip]
> fordi man kun vil lade 3 killinger overleve fra start af for netop
IKKE at
> få problemet med for mange.

Man kunne også helt undlade at få nogen, så er man da helt sikker på man
ikke får problemer. Istedet kunne man hente 3 killinger på nærmeste
internat. Så slipper man for at aflive nogen, samtidig med at man har
fuld kontrol over antallet

> Er det måske ikke bedre at jeg har styr på hvem min kat bliver parret
af end
> at smide hende ud i haven og håbe på det bedste?

Hvem har foreslået at du skulle lade hende parre med hvem der måtte
komme forbi din have?

> Men NEJ der var INGEN hjælp at hente IHHHHH JO DEJLIG gruppe .....

Min ekskæreste er mekaniker, og bliver tit spurgt til råds af venner og
familie omkring køb af brugt bil. Jeg kan huske han altid blev
irriteret, når de dukkede op med den nykøbte bil og spurgte, "hvad synes
du?". I langt de fleste tilfælde, havde de givet alt for meget for en
uduelig rustbunke.
Det er jo for sent at spørge, når (fejl)købet allerede er foretaget. Og
når man nu kender nogen der kender en masse til det, hvorfor spørger man
så ikke _inden_ man gør noget?

Jeg stillede en halv million spørgsmål herinde om katte, inden jeg
anskaffede Batman og Robin. Og hvis jeg havde hunkat, ville jeg helt
sikkert også spørge løs, inden den evt. skulle have killinger.

Denne tråd starter med et råb om hjælp, efter at skaden er sket, så du
har helt ret - vi kan ikke hjælpe, gjort er jo gjort. Og når man stiller
dette spørgsmål på et tidspunkt hvor landet oversvømmes af killinger, ja
så stikker man hånden i et hvepsebo

Mvh. Jette

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-09-02 11:36

Hej alle sammen
Jeg synes egentlig ikke vi kan være den her debat bekendt længere. Ja, Claus
er havnet i en l.... situation, men grunden er jo ikke ondskab, men
uvidenhed.... og måske et uheld. Vi kan ikke alle sammen være lige heldige
altid og ikke vide alt om alt. Men ved gennemlæsning, synes jeg egentlig at
der er sagt nok.

Min egen barndoms kat hed Tarzan, han var fritgående, ikke kastreret og i de
9 år han levede, var han ikke til dyrlæge en eneste gang, ikke en. "Pudsigt"
nok lignede alle killinger i nabolaget ham temmelig meget. En dag kom han
slæbende hjem med en dame, hun flyttede ind, og fik navnet Jane. Efter nogle
få uger kom der 3 killinger... uventet naturligvis, men faderskabet var der
vist ikke tvivl om. Jane og killingerne blev afleveret (mod betaling) på
Inges kattehjem. Kort efter det forsvandt Tarzan og er ikke set siden.Men
der er sandsynligvis efterkommere efter Tarzan rundt omkring i dag.
Ja, der findes ingen undskyldning, men en forklaring ... TOTAL uvidenhed om
hvordan situationen for katte egentlig var /er og som følge af det
....uansvarlighed.

I dag er jeg opdrætter, har mange dyrlægeregninger og sælger ikke killinger
til hjem hvor de skal være fritgående, og kun med klasul om neutralisering.
Så et eller andet sted undervejs er der nogle søde mennesker, der har
påvirket mig i den rigtige retning. Og det håber jeg egentlig også vi her i
NG kan fortsætte med, istedet for at dømme, når skaden er nu sket.

Claus, jeg håber du finder et dejligt hjem til dine missebørn, det er en
svær årstid. Tag ikke for hastige beslutninger, lige pludselig er de rigtige
mennesker der måske. Ikke alle ønsker en hel lille killing.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk