opgradering af bundkort
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 13:05

Hej

Jeg har nu et Abit Kt7-raid med nyeste bios osv...

Men jeg er snart træt af det.. Da USB 1.1 fungere meget ustabilt...

Og ata 100 controlleren, er meget langsom.. På alle mine 4 harddiske
tilsluttet controleren.. Kommer jeg kun op på max 22 MB sek.. og CPU bruger
70% Så der er et eller andet galt.. Men sådan har det altid kørt..

Jeg har en T-bird 900 MHZ, som ejg ønsker at beholde.. Samt 896 MB pc 133
ram.. af 3 kloder, 512,256 og 128 klods...

Nogen bud på opgradering, til noget fungerende.. Med USB 2.0 og Controllere
til at drive 4 harddiske.. plus 2 optiske drev? Altså et som kan klare 6-8
enheder.

Takker for jeres foreslag

Tror ikke jeg skal have ny cpu, ram osv...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 13:21

> [...]
Controllere
> til at drive 4 harddiske.. plus 2 optiske drev? Altså et som kan klare 6-8

Jeg har lige et par ekstra mulige krav...

Måske et Dual bunkort.. Så jeg måske kan købe en ekstra t-bird 1400 mhz Vil
det mon virke samme med 2 forskellige størrelser?

Der skal helst være 5-6 PCI slot... PCi slot under mit ATI Radeon Vivo
64DDR, har pasiv køling, så PCI kortet neden under ikke kan bruges..

harddisk controllerne skal helst tilsluttet i toppen af kortet.. Da det
ellers vil tage for meget af luft gennemstømningen i kabinettet. Selvom det
var runde kabler osv.. Men det kan der vel leves med

Derudover har jeg et Intel pro/100s netkort, Creative Audigy EX(så ex
printet, fylder også et pci port) Adabtec 1040 scsi controler (til scanner)
derudover har jeg et ektra Intel pro/100S netkort.. Som jeg aldrig har fået
til at virke, med de 2 kort i samtidigt.. Så det kan jeg måske også, med et
nyt bunkort

Fra : Jan Nielsen

Dato : 31-08-02 19:20

> Jeg har lige et par ekstra mulige krav...
>
> Måske et Dual bunkort.. Så jeg måske kan købe en ekstra t-bird 1400 mhz
Vil
> det mon virke samme med 2 forskellige størrelser?

Du skal i så fald have MP versionen, men det er du sikkert klar over

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 20:11

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> wrote in message

> Du skal i så fald have MP versionen, men det er du sikkert klar over

nej, det viste jeg ikke.. Men glem det dual CPU... Hellere et bundkort med
de andre ønskede features