Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Canon G2 i udlandet (USA)
Fra : Christian Fairgrieve

Dato : 31-08-02 12:43

Jeg skal til USA i næste uge og har derfor tænkt mig at udnytte den billige
dollar samt de lavere priser på digicam's i usa.
Er der nogen forskel (udover strømstikket) på hvad man får når køber en G2 i
usa fremfor dk ?
Hvad med garantien ? - skal jeg sende kameraet tilbage til usa eller dækker
garantien i hele verden (og hvis ja hvor lang tid 1 år eller 2 år )?
Er køb af kamera i udlandet (uden for eu) i det hele taget noget man skal
begive sig ud i ?

På forhånd tak

Christian

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-08-02 14:24

Canon har en verdens omspændende garanti, og hvis du har købt noget i USA
kan du godt få ting ordnet under garantien i DK.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Lars Andersen

Dato : 31-08-02 22:29

"Christian Fairgrieve" <spam1zhg2@c0la.com> wrote in message news:<3d70abad$0$153$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> dollar samt de lavere priser på digicam's i usa.
> Er der nogen forskel (udover strømstikket) på hvad man får når køber en G2 i

Jeg mener at have læst her i NG fornylig, at videoudgangen på visse
kameraer købt i USA er NTSC-kodede og ikke PAL som vi anvender i
Europa. Blot til din opmærksomhed, men måske det heller ikke betyder
noget for dig. Der er vist mange penge sparet ved køb derovre, kan jeg
forstå!

v.h.
Lars A.

Fra : Anders Olsen

Dato : 01-09-02 00:47

In article <e3e824ff.0208311328.43645443@posting.google.com>,
la@mail.tele.dk says...

> Der er vist mange penge sparet ved køb derovre, kan jeg
> forstå!

Jeg har en ven, der er i USA for at læse det næste halve år. Han har set
Canon G2 til ca. 4500 kr. og Canon S30 til ca. 3000.

Kommer man ikke til at betale både told og moms når man tager det med
hjem?

Anders Olsen

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 01-09-02 03:25

> Kommer man ikke til at betale både told og moms når man tager det med
> hjem?

Det er svært at være tolder når det kommer til fotoudstyr. Og det benytter
mange sig da også af, hvilket man så kan mene om hvad man vil. Det er jo
retteligt snyd, men jeg skal da ikke sige mig selv fri for engang at have
købt udenlands med told-differencen i baghovedet. Det er næsten umuligt at
tjekke op på alle de kameraer der løber gennem en told - gældende for mange
andre varer ligeledes. F.eks. bærbare computere, der er en anden
eftertragtet vare at købe i udlandet og fragte hjem som den personlige pc.

Principielt skal og bør man betale told til det land man rejser ind i - og
så i øvrigt få den refunderet fra den butikken i det pågældende land hvorfra
man har hjembragt varen. Det gælder dog kun hvis man rejser fra, i vores
tilfælde (DK= EUland), et land udenfor EU og hjem til Danmark. Så kan man få
en refusion - fra BUTIKKEN, hvis de selv vil yde den service overfor
handlende fra andre lande (Det giver dem en del papirarbejde).

Well, lang smørre. Beklager hvis jeg fik det gjort indviklet, det er det
sådan set ikke.

Venligst

William A. Husted, eaid.dk