MSN Messenger / NetExpress
Fra : Niels Skovmand

Dato : 31-08-02 12:29

Hej!

En af mine venner har lige fået NetExpress 256/128 fra Tele Danmark.. Men
han kan ikke få forbindelse til nogen med MSN Messenger - han kan godt
skrive beskeder, men ikke bruge sit webcam og sende filer (måske fordi det
kræver en direkte forbindelse)..

Hvad skal han gøre.. Hans computer sidder på netværk med en anden som bruger
forbindelsen.. De har vist nok fået Ericsson udstyr.. Skal der åbnes porte?

Er der nogen der kan hjælpe?

Mange tak..

Skovmand.

Fra : Søren Blom

Dato : 31-08-02 16:07

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> skrev
> En af mine venner har lige fået NetExpress 256/128 fra Tele Danmark.. Men
> han kan ikke få forbindelse til nogen med MSN Messenger

Spørgsmålet har været oppe at vende en del gange før, så prøv at brug
http://www.google.com/advanced_group_search søg på Netexpres Messenger så
kan du hurtig få hjælp.

Ellers kik i gamle indlæg i grupperne, så bliver du meget klogere.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin S.

Dato : 31-08-02 17:40

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bruger
> forbindelsen.. De har vist nok fået Ericsson udstyr.. Skal der åbnes

Glem det. Han kan ikke få det til at virke. Ikke med ss2601 routeren. Den
understøtter ikke protokollen til msn.
Noget med H323 osv.
Er han desperat så er www.eyeball.com et rigtig godt webcam program også
til audio/filer osv...
men med den router, forget it. Jeg har leget rigtig rigtig meget med msn.
Det VIL bare ikke virke. Det kræver en direkte forbindelse eller en router
som kan håndtere protokollen.

mvh. Martin S.

Fra : ZipZap

Dato : 01-09-02 06:01

> [...]
> Det VIL bare ikke virke. Det kræver en direkte forbindelse eller en router

Jep glem det, selv med TDC nye Linksys router virker det ikke tiltrods for
at den har UPnP protokollen. Næ her har M$ lavet et rigtigt skod produkt.
Brug eyeball eller Yahoo's messenger, den virker med det samme uden
krumspring.