Hvilken?!
Fra : Michael

Dato : 31-08-02 10:13

Hej med jer!

Mig og min kæreste vil gerne i biffen i aften. Men vi ved ikke hvad vi skal
se! Hvad kan I anbefale? Vi havde tænkt på The Signs, men den sku vist være
rimmelig skidt?? Hvad med MIB2??

Håber I kan hjælpe os!

Mvh
Michael

P.S. Anden ting, nogle der ved hvor man kan downloade film lyde? Fx lyden af
en T-Rex der brøler, eller en Ford Mustang der fyrer op under V8'eren!
?

--
|---------------------------------------------------------------------|
There are three types of people in this world:

Fra : Emil Rune

Dato : 31-08-02 10:54

"Michael" <Michael_hopla@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> se! Hvad kan I anbefale? Vi havde tænkt på The Signs, men den sku vist

For guds skyld, gå ind og se Signs. Det er en fantastisk film, med et
djævelsk venlgennemtænkt plot og eminent skuespil. Og så tingene ikke hva de
umiddelbart giver sig ud for ;)
Kunne man lide Unbreakable, vil man elske denne film!

Hilsen Emil

Fra : Zeki

Dato : 31-08-02 11:23

Undgå 'Signs' - den er gennemført kedelig. Traileren lægger op til det helt
store, men når der endelig begynder at ske noget i filmen, ja, så slutter
den!

MIB2 har jeg ikke set, men hvis I ikke har set 'Minority Report', så synes
jeg at I skal tage ind og se den.

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-08-02 10:40

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den!
>
> MIB2 har jeg ikke set, men hvis I ikke har set 'Minority Report', så synes

Det eneste jeg er enig i er at tag ind og se MR hvis ikke har set den. Men
Signs er langt far at være kedelig. Jeg kan overhovedet ikke følge hvad
traileren lægger op til, som filmen ikke holder. Men det er ikke en action
film, som Zeki åbenbart havde forventet. Det er en film med en spooky scary
stemning. MIB2 er en ok KOMEDIE, men de to andre er bedre.

Joakim

Fra : Zeki

Dato : 31-08-02 14:02

> Men det er ikke en action film, som Zeki åbenbart havde forventet.

Hvad er det for et argument at bruge? Hvor skriver jeg noget om actionfilm?

Jeg har da set både 'Sixth Sense' og 'Unbreakable' - to ganske spændende
film som holdt mig fanget. 'Signs' gjorde til gengæld ikke.

Zeki

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-08-02 16:14

Zeki escribió / skrev

> Jeg har da set b†de 'Sixth Sense' og 'Unbreakable' - to ganske
> sp‘ndende film som holdt mig fanget. 'Signs' gjorde til geng‘ld
> ikke.

Tænk, jeg syntes unbreakable var kedelig og uinspireret og alt det
underlige fedten rundt med kamaraet virkede malplaceret og kunstigt.
6'th sence havde da heller ikke andet at byde på end en overraskende
slutning.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-08-02 14:32

> Hvad er det for et argument at bruge? Hvor skriver jeg noget om
actionfilm?

"men når der endelig begynder at ske noget i filmen, ja, så slutter den!"

Det tolkede jeg måske forkert ?

Joakim

Fra : Zeki

Dato : 31-08-02 15:57

> "men når der endelig begynder at ske noget i filmen, ja, så slutter den!"
> Det tolkede jeg måske forkert ?

Et eksempel fra 'Sixth Sence': Scenen hvor de sidder i bilen og drengen ser
en død cyklist og spændingen stiger. Ja, der "sker noget", men er det en
actionscene?

Et andet eksempel fra 'Unbreakable': Ved stadionet 'ser' Willis at en af
tilskuerne har et våben med og går efter ham og spændingen stiger. Ja, der
"sker noget", men er det en actionscene?

At nogle mener, at for at der skal "ske noget" skal det inkludere en eller
anden form for action, er fint nok med mig, men hold mig lige ude for den
gruppe.

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-08-02 15:29

> [...]
> anden form for action, er fint nok med mig, men hold mig lige ude for den

Du er selv ude om det, for med din egen definition af at "der sker noget",
så sker der også noget i Signs andre tidpunkter end i slutningen. Jeg gider
ikke remse op, og spoile ting her, men hvis du tænker dig om, så burde du
kunne komme i tanke om masser af scener hvor "der sker noget" i Signs. At du
ikke kan lide den er en anden ting, men din kritik holder bare ikke i mine
øjne. Jeg kan selv sige mange negative ting om Signs, bl.a synes jeg
klipningen er uacceptabel dårlig, og der er for meget hurmor. Men jeg synes
alligevel den formår at bigge en rigtig "spændede" stemning op, præsis på
samme måde som "The Others" uden ellers at sammenligne de to film på nogen
måde. Men den mener du sikkert også er kedelig og der ikke sker noget før
slutnngen? Det kan jeg dog bedre forstå, for den syne sjeg selv var en
anelse for langsom og langtrukken. Det synes jeg bestemt ikke om "Signs".
Det er nok svært at overbevise dig om at se den igen, når du ikek kan lide
den, men måske du burde give den en chance til? Nu hvor jeg tænker over det,
så er det nok ikke noget problem for dig, da du sikkert har set den på en
VCD fra asien, det er klart det ødelægger stemningen.

Joakim

Fra : Zeki

Dato : 31-08-02 16:50

> [...]
problem for dig, da du sikkert har set den på en VCD fra asien, det er klart

Sikkert? Bliver du ved med at gætte?

Jeg har skrevet min mening om 'Signs' - at jeg synes den er kedelig. Hvordan
du ønsker at gradbøje det må være op til dig selv...

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-08-02 16:06

> problem for dig, da du sikkert har set den på en VCD fra asien, det er
klart
> det ødelægger stemningen.
>
> Sikkert? Bliver du ved med at gætte?

Jeg beklager. Den sidste spydige kommetar skulle nok have haft en
Det var ´skrevet med glimt i øjet, men det fremgår jo ikke uden smilyen.

Jeg har ikek noget belæg for at tro at du har set den på denne måde, og kan
kun nævne et eksempel hvor det er en sådan kopi der har ligget til grund for
din kritik af en film, som du dog holdt ved efter at have set filmen igen.
(BHD)

> Jeg har skrevet min mening om 'Signs' - at jeg synes den er kedelig.
Hvordan
> du ønsker at gradbøje det må være op til dig selv...

Du må gerne synes den er kedelig for min skyld. Jeg er ikke enig, og det er
også fint, men jeg synes ikke du har ret i at der "ikker sker noget" før
slutningen. Slet ikke jvf. din egen definition af "sker noget".
Og så var det blot at det fladt mig ind at grunden evt. kunne være din kilde
til at se filmen, jvf. BHD

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-09-02 03:40

Joakim Lauridsen wrote:

> [...]
> slutningen. Slet ikke jvf. din egen definition af "sker noget".
> Og så var det blot at det fladt mig ind at grunden evt. kunne være din kilde

Well, uanset hvordan man så BHD så var det en gang bras :)

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-02 06:17

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> writes:

> Undgå 'Signs' - den er gennemført kedelig. Traileren lægger op til det helt
> store, men når der endelig begynder at ske noget i filmen, ja, så slutter
> den!

Jeg er glad for Signs, men den lider af det typiske trailerproblem i
vore dage: Traileren er designet til at få solgt billetter, ikke til
at informere om, hvad filmen handler om.

Hovedhistorien i Signs er mere religiøs/filosofisk og hele det her med
rumfætrene er på sin vis en bihistorie.

> MIB2 har jeg ikke set, men hvis I ikke har set 'Minority Report', så synes
> jeg at I skal tage ind og se den.

Det er et godt valg.

Fra : John Hinge

Dato : 02-09-02 10:29

On 02 sep 2002 Peter B. Juul was heard to say:

> [...]
>
> Hovedhistorien i Signs er mere religiøs/filosofisk og hele det her
> med rumfætrene er på sin vis en bihistorie.

jeg er sikkert selv ude om det.. men hvor var *spoiler* advarslen ?

Eller sagt på en anden måde..
Vil det forstyrre min gåen ind og se Signs, at jeg nu har
Zeki's sætning om rumvæsner i baghovedet ? Indtilnu har jeg
faktisk ingen anelse om hvad filmen handler om andet end
Mel Gibson og korncirkler..
Jeg troede det var en generel diskussion om virkemidler
i filmen, og så komemr Zeki og nævner rumdyr
Nå det er vel ikke såå mærkeligt.. det virker som om mange
Amerikanere tror fuldt og fast på at korncirkler = 'små grå' :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-02 10:42

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> jeg er sikkert selv ude om det.. men hvor var *spoiler* advarslen ?

Undskyld. Jeg plejer ikke at sætte spoiler-ting på ting som er oplagt
ud fra trailerne. Jeg kan godt se, at det måske ikke er så oplagt
igen, men sådan har jeg hele tiden opfattet det.

> Eller sagt på en anden måde..
> Vil det forstyrre min gåen ind og se Signs, at jeg nu har
> Zeki's sætning om rumvæsner i baghovedet ?

Nej. Signs - og enhver anden ordentlig film - baserer sig ikke på en
eller anden dum twist, men på skuespil og tankevirksomhed.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : John Hinge

Dato : 03-09-02 13:39

> Undskyld. Jeg plejer ikke at sætte spoiler-ting på ting som er oplagt
> ud fra trailerne. Jeg kan godt se, at det måske ikke er så oplagt
> igen, men sådan har jeg hele tiden opfattet det.

Godt så :)
Jeg har bevidst ikke kigget så meget efter på trailerne, og selvom
korncirkler i visse kredse jo er udtryk for sådannoed med små grå,
ku det jo være det ikke var tilfældet her :)

> Nej. Signs - og enhver anden ordentlig film - baserer sig ikke på en
> eller anden dum twist, men på skuespil og tankevirksomhed.

Jamen så putter jeg den tilbage på listen over film jeg skal se
snarest... Ikke ud fra en kvalitativ men fra en underholdningsliste.
f.eks så jeg igår 'The One' på dvd.. Den går da ikke ned i historie
bøgerne på grund sit eminente plot eller sit fantastiske skuespil
*host*
Men damn hvor blev vi underholdt i den lille 1.5 time, masser af
grov martial arts vold, snore stunts og den slags.. Alle plottwists
var åbenlyse for enhver med øjne i hovedet, men helheden var stor
underholdningsværdi hvis man ka li at se Jet Li trampe folk i
hovedet medens han hænger i en wire.. Den form for abstrakt vold
finder jeg stærkt underholdende... Jeg er sikkert syg og trænger
til behandling

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-09-02 14:03

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så putter jeg den tilbage på listen over film jeg skal se
> snarest..

Me2.. onsdag må det blive :)

> [...]
> hovedet medens han hænger i en wire.. Den form for abstrakt vold
> finder jeg stærkt underholdende... Jeg er sikkert syg og trænger

Hehe den film er "extreme", totalt vild :)
Jeg var også godt underholdt imens jeg så den, så du er ikke alene
hehe......

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-08-02 12:36

Michael skrev:
> Mig og min kæreste vil gerne i biffen i aften. Men vi ved ikke hvad
> vi skal se! Hvad kan I anbefale? Vi havde tænkt på The Signs, men den
> sku vist være rimmelig skidt?? Hvad med MIB2??

MIB2 er middelmådig, og jeg vil ikke anbefale den. Også jeg vil nævne
Minority Report, som trods kritikpunkter er en af de film, der skal ses
i år. Den engelske About a Boy er rigtig god og vist ikke så dum som
date-film. Den indiske Lagaan og den amerikanske Monster's Ball er film,
som jeg endnu ikke har set, men som jeg også betragter som 'must
see'-film for filmentusiaster.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Jeg tør ikke gå fra mit tv

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-08-02 13:58

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:akq9lo$n16$2@sunsite.dk...

> [...]
> date-film. Den indiske Lagaan og den amerikanske Monster's Ball er film,
> som jeg endnu ikke har set, men som jeg også betragter som 'must

Jeg har set Monsters Ball, og synes ikke den er noget at råbe hurra for.
Handlingen havde jeg nærmest regnet ud inden den var begyndt, og der var
ingen overraskelser. Skuespillet er middelmådigt, den eneste jeg bryder mig
om er hovedpersonens far pga. skuespilleren er god.

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-08-02 16:47

Anders Houmark skrev:
> [...]
> der var ingen overraskelser. Skuespillet er middelmådigt, den eneste
> jeg bryder mig om er hovedpersonens far pga. skuespilleren er god.

Jeg vil sætte forventningerne ned, men fordi den fik en af de store
Oscars og har fået en del rosende omtale, er det stadig en af de film,
som jeg synes, jeg bør - og har lyst til at - se.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»For at vinde verden

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-09-02 01:58

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:akqod5$1d2$2@sunsite.dk...

> Jeg vil sætte forventningerne ned, men fordi den fik en af de store
> Oscars og har fået en del rosende omtale, er det stadig en af de film,
> som jeg synes, jeg bør - og har lyst til at - se.

Selvfølgelig - det skal du have lov til
Jeg gætter ( som rimelig mange andre vist har gjort ) at Halle B. kun fik
den oscar pga. hun er neger... Ok det lyder lidt hårdt osv. men
præstationerne er ikke ligefrem det bedste jeg har set, set i forhold til de
andre skuespillerinder som der var nominerede.. Og det er skam ikke fordi
jeg ikke kan lide Halle, synes hun er en meget attraktiv dame

Men klart, folk snakker om filmen, det er tit nok til at jeg sætter mig og
ser en film.. selvom jeg ikke har høje tanker om den på forhånd.

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : No Humor Man

Dato : 31-08-02 14:53

"Michael" <Michael_hopla@hotmail.com> wrote in message
> [...]
skal
> se! Hvad kan I anbefale? Vi havde tænkt på The Signs, men den sku vist
Mit råd er: Vis noget initiativ og vælg selv. Du kan ikke få noget svar
herinde da alles meninger er forskellige. Det der er kedeligt for én er
måske hylende sjovt for en anden. Det der er dårligt skuespil for en tredje
er måske velgennemtænkt plot og skuespil for en fjerde.
Og hvis man vil se et eksempel på dårligt skuespil så se Red Sonja... Gitte
Nielsens skuespil er grineren og den måde hun bare lirer dialogen af på som
om hun står og læser op fra et manuskript. Meeeeen, den går jo ikke
ligefrem i biografen længere. .)
Vælg selv.

--
From Carsten
also known as the notorious 'No Humor Man' (With Humor) among friends.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 31-08-02 14:53

> [...]
skal
> se! Hvad kan I anbefale? Vi havde tænkt på The Signs, men den sku vist

MIB2 er en af de klart dårligste film jeg har set i år. Jeg kedede mig hele
vejen igennem. Den kan klart IKKE anbefales.

m.
--
"In the East, the Far East, when a person is sentenced to death, they're
sent to a place where they can't escape, never knowing when an executioner

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 31-08-02 15:43

> [...]
skal
> se! Hvad kan I anbefale? Vi havde tænkt på The Signs, men den sku vist

Signs og som alternativ MIB2

Fra : Michael

Dato : 01-09-02 11:10

Tak for alle de mange forskellige svar! :)

Nu gik vi trods alt ind og så Signs! Vi synes den var god. Og lidt uhyggelig
fra en tid til en anden :) Har set bedre film, men pengene var slet ikke
spildt! :)

Så nu håber vi på at komme ind og se den nye "Disney" film næste weekend.

Hå det hyggeligt. Og nyd resten af søndagen!

Mvh
Michael