MS Windows
briani 27239
Too long path
Fra : JP

Dato : 31-08-02 09:46

Hej
Jeg har pakket ud på min FAT32 formateret harddisk en zip fil, som
indeholder noget data med en masse underfoldere. Der er faktisk så mange
underfoldere at windows nu siger "too long path", "the data cannot be read"
i den aller yderste folder. Jeg vil gerne slette hele denne lange sti, da
jeg ikke skal bruge dataen til noget. Stifinder og Windows commander kan
IKKE gøre det. Hvordan skal jeg så gøre?

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 10:47

JP skrev:

> [...]
> hele denne lange sti, da jeg ikke skal bruge dataen til noget.
> Stifinder og Windows commander kan IKKE gøre det. Hvordan skal jeg

Mener du den langs sti i selve *.zip-filen eller mener du mappen på
din harddisk hvortil du har udpakket *.zip-filen?

Madsen.

Fra : JP

Dato : 31-08-02 12:48

> Mener du den langs sti i selve *.zip-filen eller mener du mappen på
> din harddisk hvortil du har udpakket *.zip-filen?

Zip-filen indeholdt en mappestruktur, hvori der var (efter hvad jeg har talt
mig frem til) 25 undermapper. I den 25. undermappe er der en fil med et
langt filnavn, x.x.x.x.x.x, hvor x står for ord som jeg ikke mere kan huske.
Windows kan ikke læse denne fil og kan derfor hverken slette filen eller
undermapperne.

Alt det er faktisk historie, fordi jeg har fået skidtet slettet. Jeg har
nemlig Linux, hvorfra jeg har adgang til mine windows partitioner. Som root
lykkedes det mig at totalt fjerne filen og undermapperne ganske effektivt.

Har du en idé til hvad jeg kunne have gjort i windows?

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 13:15

JP skrev:

> Har du en idé til hvad jeg kunne have gjort i windows?

Det kommer lidt an på hvad det er for en Windows-version, men
deltree-kommandoen i DOS sletter en hel mappestruktur. Altså hvis
du f.eks. skriver Deltree Windows så vil den slette Windows-mappen
plus samtlige undermapper til Windows-mappen. Det er derfor en
kommando man skal passe på. Så vidt jeg husker, så er deltree ikke
tilgængelig i Win2000/XP i en kommandoprompt, af gud ved hvilken
grund. Her kan du så evt. bruge Del-kommandoen i stedet.

Faktisk har jeg også tit oplevet at et program som Nero, som er
et brænderprogram, kan slette mapper som du ikke kan få lov til at
slette med Windows. Windows Commander skulle også være effektiv.

Jeg selv bruger ofte Norton Commander fra fejlsikret tilstand i
Win2000 og XP til at slette besværlige filer og mapper. Til min
store overraskelse har jeg for noget tid siden opdaget, at Norton
Commander 7.0 kan slette mapper og filer på min NTFS-partition som
er oprettet med WinXP. Da Norton Commander 7.0 er et ret gammelt
program, blev jeg noget overrasket da jeg opdagede det. Troede
faktisk slet ikke at jeg kunne se en NTFS-partition med Norton
Commander.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-08-02 15:39

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg selv bruger ofte Norton Commander fra fejlsikret tilstand i
>Win2000 og XP til at slette besværlige filer og mapper.

Kan NC køre fra windåzen? Jeg troede, det var et DOS-program ...

Vel næppe fra ren DOS?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Eg

Dato : 31-08-02 14:56

Madsen wrote:

> [...]
> program, blev jeg noget overrasket da jeg opdagede det. Troede
> faktisk slet ikke at jeg kunne se en NTFS-partition med Norton

NTFS er fra slutningen af 80'erne, så det er måske ikke så underligt :)

/Eg

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 15:12

Eg skrev:

> NTFS er fra slutningen af 80'erne, så det er måske ikke så
> underligt :)

Jo, men WinXP's er vel ret ny, men ændringerne er muligvis ikke så
store ifht. NTFS fra 80'erne. Jeg var blot ret sikker på at Norton
Commander kun var beregnet til FAT-partitioner, men åbenbart ikke.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 16:01

Peter Loumann skrev:

> Kan NC køre fra windåzen? Jeg troede, det var et DOS-program ...

Den kan køre i en kommandoprompt i WinXP. Hvis den er på søgestien
kan man starte den ved at skrive NC nede i start > kør.

> Vel næppe fra ren DOS?

Nej, for DOS findes ikke i WinXP og Win2000, men jeg kan starte i
fejlsikret tilstand med kommandoprompt f.eks. og så starte NC den
vej. Den er noget lettere at bruge end at sidde og fedte med CD og
DEL-kommandoer hvis man har nogle filer eller mapper man gerne vil
have kvalt. :)

Har ikke prøvet at boote på en Win9x-diskette og så starte NC fra
disken, men tvivler på at jeg kan, for jeg kan vel ikke se NTFS-
partitionen hvis jeg booter på en Win9x-diskette.

Madsen.