Gamle spil på nye maskiner - se her!
Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-08-02 06:35

Har du Windows 2000 eller XP og problemer med at køre gamle spil?

Hjælpen er nær.

VOGONS - Very Old Games On New Systems
http://vogons.zetafleet.com/

-Sune

Fra : Peder

Dato : 31-08-02 16:56

Hvis Windows 2000 ikke vil køre de gamle spil kan man også prøve at
køre dem vha. WINE under Linux. Der er delvis directX (ingen direct3D)
understøttelse, men spil som f.eks. det gode gamle incubation køre
fint. Selvfølgelig kræver det noget opsætning af WINE (og lidt Linux
kenskab skader heller ikke), men så får man jo bare lidt erfaring med
er ORDENTLIGT OS oven i hatten .

WINE kan findes på www.winehq.com

-Peder

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-08-02 17:07

Peder wrote:
> [...]
> fint. Selvfølgelig kræver det noget opsætning af WINE (og lidt Linux
> kenskab skader heller ikke), men så får man jo bare lidt erfaring med

Wine er genialt. Men nogen vil måske mene at det er lidt overkill at
installere et helt operativsystem for at spille et 10 år gammelt spil

DOSBox kører under Windows XP/2000 og er også et godt alternativ:
http://dosbox.zophar.net/

-Sune

Fra : DWM

Dato : 31-08-02 19:47

"Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis Windows 2000 ikke vil køre de gamle spil kan man også prøve at
> køre dem vha. WINE under Linux.

Det er nok begrænset hvor mange det vil installere det for at køre gamle spil :)

> men så får man jo bare lidt erfaring med er ORDENTLIGT OS oven i hatten .

Det er jo så din mening. Jeg vil aldrig installere Linux på min computer
pga af hvad jeg bruger min til.

/Kenneth Iversen