2 maskiner 1 ip....her er løsningen
Fra : Robert Jensen

Dato : 30-08-02 23:34

har en stationær og en bærbar computer der er forbundet via en switch.
Jeg havde hele tiden tænkt mig at få 2 dyn ip adresser fra tdc til mit
netexpress adsl abb, men det har tdc været så venligt at lukke ned, således
at man kun kan få en ip.
Jeg har så efterfølgende forhørt mig lidt på nettet, og der var ligesom kun
2 muligheder.

1. router
2. 2 netkort i den ene og så forbinde via den ene.

nu er det sådan at jeg har fundet en kanon løsning, som jeg lige tænkte at
andre herinde måske kunne bruge.

har adsl, stationær og bærbar forbundet direkte til switchen.

både bærbar og stationær har en opkaldsforbindelse direkte
opkaldsforbindelse til nettet, men den stationære har sin delt.

dette betyder at hvis den stationære allerede er på nettet så forbinder den
bærbare via den stationære, og hvis den bærbare er alene så forbinder den
via sit opkaldskort.

smart ik

håber at der var nogle af ejr der kunne bruge det.

Med venlig hilsen

Robert Jensen

Fra : KsNa

Dato : 31-08-02 12:58

"Robert Jensen" <robert@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg havde hele tiden tænkt mig at få 2 dyn ip adresser fra tdc til mit
> netexpress adsl abb, men det har tdc været så venligt at lukke ned,

Sådan har det altid været med Netxpress.

Mvh.

Kim