MS Windows
briani 27239
Xp låser under opstart.
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 30-08-02 21:55

Hej!

Min Xp låser tit under opstart og en blå skærm med følgende fejlmeddelse
dukker op:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hva betyder det?

Mvh Søren C

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 22:01

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Mulige løsninger:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
Der er masser af forslag til løsningsmuligheder.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 31-08-02 06:58

> "Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Mulige løsninger:
> http://www.aumha.org/kbestop.htm
> Der er masser af forslag til løsningsmuligheder.

Mange tak det er lige sådan en side jeg har efterlyst et par gange.

Mvh Søren C

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 31-08-02 08:59

> "Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Mulige løsninger:
> http://www.aumha.org/kbestop.htm
> Der er masser af forslag til løsningsmuligheder.

Øhmm en fejlmeddelse jeg ikke har kunnet finde, er PFN_LIST_CORRUPT.
Hva betyder den så?
Det er de to hyppigeste jeg får.

Mvh Søren C

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 31-08-02 09:04

"Søren Christensen (4200)" <SHC808@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> Øhmm en fejlmeddelse jeg ikke har kunnet finde, er PFN_LIST_CORRUPT.
> Hva betyder den så?
> Det er de to hyppigeste jeg får.

Hov fandt den lige. Og så er jeg tilbage ved det gamle problem. Windows
påstår jeg har en Ram fejl uden nogle programmer har kunnet finde nogle fejl
ved mine Ram. Jeg har desværre ingen Ram klodser at bytte rundt med!

Søren C

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 10:51

Søren Christensen (4200) skrev:

> Hov fandt den lige. Og så er jeg tilbage ved det gamle problem.
> Windows påstår jeg har en Ram fejl uden nogle programmer har
> kunnet finde nogle fejl ved mine Ram.

Hvilke programmer har du testet RAM med?
Fejlmeddelelsen (PFN_LIST_CORRUPT) behøver nødvendigvis ikke at
have noget med RAM at gøre. Det kan også være en dårlig driver.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q291806&

Madsen.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 01-09-02 10:53

> [...]
> Fejlmeddelelsen (PFN_LIST_CORRUPT) behøver nødvendigvis ikke at
> have noget med RAM at gøre. Det kan også være en dårlig driver.

Det ene program var memtest86 det andet kan jeg desværre ikke huske navnet
på. Vil prøve at finde ud af det.
Hmm driver siger du? Mit Intel Adsl modem har vidst ikke en Xp specificeret
driver men der står i papirende der fulgte med den driver jeg installerede
var til Xp.
Kan man på nogen måde finde ud af hvilken driver der laver ballade?

Mvh Søren C

Fra : Leony

Dato : 02-09-02 15:05

> Det ene program var memtest86 det andet kan jeg desværre ikke huske navnet
> på. Vil prøve at finde ud af det.

Har læst om et par stykker der ikke fandt fejl med Memtest, men da de
skiftede en stang RAM ud blev maskinen stabil.
Så Memtest er desværre ikke ufejlbarlig.

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 17:12

Søren Christensen (4200) skrev:

> Kan man på nogen måde finde ud af hvilken driver der laver ballade?

Det bliver nok svært, men muligvis kan logbogen afsløre et eller
andet.
Har du prøvet det råd MS giver? (Disable all file system filter
drivers, such as backup utilities, virus scanners, or firewall
software).

Madsen.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-09-02 21:52

> [...]
> Har du prøvet det råd MS giver? (Disable all file system filter
> drivers, such as backup utilities, virus scanners, or firewall

Som det er nu lige for tiden kører jeg ikke med nogle af overnævnte ting....

Mvh Søren C

Fra : Madsen

Dato : 02-09-02 22:01

Søren Christensen (4200) skrev:

> Som det er nu lige for tiden kører jeg ikke med nogle af
> overnævnte ting....

Det er stort set umuligt at svare på hvad det kan være, for det kan
være hver eneste program eller driver du har installeret på pc'en.

En løsning på et sådant problem kan være at starte forfra. Altså
geninstallere WinXP fra starten af og så installerer eet program
eller een driver ad gangen og så se hvornår problemet opstår. Lav
evt. et image af installationen efterhånden som du kommer fremad
så du har mulighed for at gå tilbage til før det tidspunkt hvor
den dårlige driver eller det dårlige program bliver installeret.

En BIOS-opdatering var nok heller ingen skade til, hvis der findes
en sådan.

Madsen.