Erfaringer med guldakupunktur
Fra : Soeren

Dato : 30-08-02 16:53

Hej Alle

Jeg har en Mastiff på 1 år 77kg (slank) som har fået konstateret HD-D
Er der nogen af jer som har erfaringer med ovenstående smertebehandling?.

Mvh
Søren

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 30-08-02 17:50

18d3x@mail.sonofon.dk writes:
>Jeg har en Mastiff på 1 år 77kg (slank) som har fået konstateret HD-D
>Er der nogen af jer som har erfaringer med ovenstående smertebehandling?.

Jeg har haft en newfoundlænder der fik guld i, desværre uden virkning. Men
jeg ved der nogle der herinde som har haft gode erfaringer med det.

Man skal ikke putte guld i hunden bare fordi den har HD, men har den
smerter, er det en metode der er brugbar i omkring 80 % af tilfældende

Hør dig omkring ved forskellige dyrlæger. Jeg fik mit foretaget for 3 år
siden ved Ålborg dyrehospital. Det var dem der startede det herhjemme, og
jeg betalte 4.500,- kr så vidt jeg husker, men jeg ved der er andre der
har fået det foretaget langt billigere.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Soeren

Dato : 30-08-02 18:36

> [...]
> siden ved Ålborg dyrehospital. Det var dem der startede det herhjemme, og
> jeg betalte 4.500,- kr så vidt jeg husker, men jeg ved der er andre der

Hej

Det er faktisk lidt underligt for det hele startede for kun 1-1½ måned siden
hvor kan fik lidt problemer med at sidde ned, begyndte at lade sig glide ned
af sofaen når han skulle sidde. samt sidde på det ene lår. for ca to uger
siden fik han så tynd mave samt havde problemer med at gøre "stort" hvor han
ikke kan sidde helt ned samt ryster meget i lårene.

Underlige er at han er kun 1 år, det har udviklet sig på kort tid, han
ryster lige meget i begge sider selv om den ene er B og den anden D, hvad
har tynd mave med HD at gøre.

Han har i dag fået smertestillende piller, hvis han så kan komme til at
sidde, så er det jo nok rigtigt at det er HD, og så kan vi prøve med
akupunktur

Mvh
Søren

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 30-08-02 18:44

Hej

Jeg kender en schæfer der fik lagt guld ind, da han var ca. 3 år. Han var
meget dårlig inden han fik lagt guld ind, men det hjalp helt utroligt. I dag
kan man slet ikke se, at den har haft HD.

Iøvrigt er det noget din sygekasse dækker, hvis du altså har én.

Mange hilsner fra Carina

Fra : Soeren

Dato : 30-08-02 19:08

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> wrote in
message news:akoapt$p6q$1@sunsite.dk...
> [...]
dag
> kan man slet ikke se, at den har haft HD.
>
> Iøvrigt er det noget din sygekasse dækker, hvis du altså har én.

Hej Carina

Det lyder jo godt (lidt håb)

Jeg tror dog ikke min sygekasse dækker, 1. den er overtrukket 2. den dækker
ikke behandling af HD relateret sygdomme.

Mvh
Søren

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 30-08-02 19:30

soerenZXY@loekkegaard.com writes:
>Underlige er at han er kun 1 år, det har udviklet sig på kort tid,

Jeg opdagede det på min, da han var 8 måneder. Hans hofter lød ligesom
barnefødder i et par for store gummistøvler. Han blev fotograferet og
dyrlægen mente han var D'er. (Det kom til at passe da han blev
fotograferet som 18 måneders). Efterhånden udviklede han en meget kraftig
forkrop, mens han bagkrop var meget smal. Når han rejste sig, var det
først på forbenene, og så trak han bagkroppen op. Det var meget tydelig
til sidst, at han havde smerter. Han blev aflivet da han var 2 ½ år, og
det var mindst 1 år for sent, men man håber jo til det sidste.

>han ryster lige meget i begge sider selv om den ene er B og den anden D,

Nu ved jeg ikke hvordan det er inden for din race, men hos newferne, er
det meget normalt at de ryster på bagbenene. Det er IKKE en indikator for
om de har HD.

>hvad har tynd mave med HD at gøre.

Det ved jeg ikke. Jeg har aldrig hørt om det før. Er der nogen af jer
andre der har. Kan maven gå i udu pga. smerter?

>Han har i dag fået smertestillende piller, hvis han så kan komme til at
>sidde, så er det jo nok rigtigt at det er HD, og så kan vi prøve med
>akupunktur

Jeg var også helt fortvivlet. Jeg gik endda så vidt at gå til en healer,
og det selv om jeg ikke tror på sådan noget overhovedet, men der var intet
der skulle være uprøvet. Det hjalp i øvrigt heller ikke skulle jeg hilse
og sige

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 02-09-02 10:28

Fra : Soeren

Dato : 02-09-02 15:57

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
> bekymrede for at det ikke hjalp.
> Efter en snak med dyrlægen, besluttede vi at motionere ham 2 gange
> dagligt, efter at have skånet ham en periode. Derudover giver vi ham
> Artroflex, som jeg kun har læst godt om (det fås heldigvis som tabletter,
> da han er for kræsen til at spise miksturen). Efter en uge kan vi nu mærke
> at det hjælper, så det han nok været det muskelsvage lår der fik ham til
> at halte, mere end egentlig smerte. Vi håber på yderligere helbredelse, og
> tror på at guld-kuren kombineret med Artroflex og motion vil give ham

Hej Finn
I har så været heldige at jeres hund ikke har fået slidgigt før senere, i
mine øjne er graden af HD ikke nær så vigtig som graden af smerter. Desværre
har vores hund smerter.
Han er på smertebeehandling pt, det eneste han har svært ved er at sidde
ned, han kan ikke sidde lige ned, man vælger altid at sætte sig på det
dårlige lår.
Men han kan dog nu sidde og komme af med sin afføring, det kunne han ikke
uden pillerne.Vi regner med at prøve Cartrophen som jo er i famillie med
Artroflex.

Mvh
Søren

Fra : Yvette H Jørgensen

Dato : 07-09-02 00:53

"Soeren" <soerenZXY@loekkegaard.com> wrote in message news:<3d737c9e$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> "Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.auc.dk> wrote in message
> >>

> Vi regner med at prøve Cartrophen som jo er i famillie med
> [...]

Hej Søren

Jeg har en schæfer på 5½ år, som fik konstateret HD som 1 årig. E i
den ene hofte og B i den anden. Han får også Artroflex (Vidste iøvrigt
ikke at det fandtes i pilleform), samt masser af motion, og da han var
omkring 1½ år havde han en morgen så mange smerter at han slet ikke
kunne støtte på det ene bagben. Han fik så en kur på 4 indsprøjtninger
af Cartrophen i løbet af 4 uger. Vi fik af vide at det var meget
forskelligt hvor langt tid de virkede. De virkede i næsten 2 år.
Herefter får han en sprøjte engang imellem, men der kan nogen gange gå
måneder mellem, andre gange går der kun 2 måneder. Men det har
ihvertfald virkede utrolig godt på Nemo.
Han er faktisk blevet røngenfotograferet for nylig, og da fik vi den
besked at når man tænker på hvor dårlige hofter han har, og at han nu
er blevet 5½ år, er hans hofter "flotte".

Jeg håber at det hjælper lige så godt på din hund.

Mange hilsner
Yvette

Fra : Steen

Dato : 03-09-02 19:20

Hej Søren.
Vi fik konstateret HD-D hos vores hund da den var 1 år gammel.
En af mulighederne var aflivning eller operation med guld.
I stedet valgte vi at tage kontakt til Finn Smed.(Dyrenes naturlæge).
Han(klinikdamen) anviste en diæt og noget naturmedicin.Det virkede efter ca.
1 uge. Så var hunden holdt op med at halte, kunne løbe og havde ikke
smerter.
Vi har holdt den diæt i 1 år nu og der har kun været 2 gange hvor hun har
haft ondt. Der fik hun en halv smertestillende pille. Kontakt ham. Det er
umagen værd.

Fra : krupse

Dato : 26-05-03 22:48

Hej Alle
jeg har lige siddet og læst omkring HD. Jeg har en dejlig schæfer på
lidt over 2 år, som har HD-E.
Han har ikke haft problemer indtil nu, men nu har han haft smerter og
har haltet lidt. Men kun en dag.
Jeg går til hundesvømning med ham, hvilket skulle være supergodt, og
giver ham Artroflex dagligt som kosttilskud.
Er der nogle der har andre gode råd???? Og i givet fald kender til gode
steder hvor man kan købe
Artroflex billigt f.eks. på nettet? Og også hvad guldimplanater koster
generelt.
1.000 tak fra krupse og Joker

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-05-03 07:44

Hejsa

For 1 mnd siden fik vi lagt guld ind i hofterne på vores 11år gamle
korthåret collie. Det er det bedste vi har gjort. Han er idag glad og
springer rundt som en hundehvalp.
For historien er artro flex som virkede rigtig godt i nogle år.
Dyrlægen tjekkede ham helt igennem inden der blev lagt guld ind så vi var
sikre på at hans eneste skavank var hofterne.
Hans hofter viste HD med belægning af gigt.

Pris ca 3000kr

V H Gitte

Fra : Rikke Andersen

Dato : 27-05-03 09:48

Hej Krupse

Jeg har fået lagt guld i min Islandske Fårehund og det har virket rigtig
godt.

Jeg har også brugt Artoflex men jeg har faktisk endnu bedre erfaring med et
lignende amerikansk produkt, der hedder Cortaflex www.cortaflex.com

Prisen er ca. det samme som Artoflex - generelt billigere hvis man køber
større mængder.

Jeg gav ca. 2500 for at få lagt guld ind. Nu ved jeg ikke hvor i landet du
bor men hvis det er i nærheden af Fyn kan jeg anbefale Inge Ottesen fra
Glamsbjerg Dyrehospital. Jeg har boet lidt rundt i landet og derfor haft
flere forskellige dyrlæger gennem tiden og jeg må sige at Inge er den
dygtigste og mest behagelige jeg til dato har mødt. Så hende vil jeg
anbefale på det aller aller kraftigste

Held og lykke med det

Rikke Andersen og Bobbe

www.bobbe.dk