Iltsvindet - påvirkning af kystfiskeriet ?
Fra : Jan E.

Dato : 30-08-02 16:30

En kammerat påstår, at det forfærdentlige iltsvind i de danske farvande,
skulle betyde kanon kystfiskeri (tæt ved land) for tiden, fordi fiskene
trækker ind mod land. Her skulle vandet være mere iltrigt.

Kan det være rigtigt ?

Mvh Jan

Fra : Henrik Leth

Dato : 31-08-02 07:18

I 1997 oplevede vi, at ålene selv svømmede op på land. Det var i Mariager
Fjord, der i disse dage, sammen med vore øvrige fjorde og indre farvande,
gisper efter vejret. Ellers er det korrekt nok at iltsvind på dybere vand
tvinger fiskene tættere på kysten, hvor der både er mere ilt i vandet og
flere fødeemner.

Tragisk at vi har indrettet os med en landbrugsproduktion, hvor godt
sommervejr er ensbetyden med iltsvind og fiskedød....
***
Henrik Leth
http://home4.inet.tele.dk/leth
***

janelne@mail.tele.dk skriver:

Fra : Carsten Beck

Dato : 31-08-02 11:03

"Henrik Leth" <henrik_leth@net.dialog.dk> wrote in message news> Tragisk at vi har indrettet os med en landbrugsproduktion, hvor godt
> sommervejr er ensbetyden med iltsvind og fiskedød....
> ***

Som en lille supplerende oplysning til omlysningen om vort landbrug
kan nævnes, at Danmark er en af Europas største svineproducenter,
måske endda den største - og det til trods for, at vi har et af
europas mindste lande. Det kan vel kun give en voldsom belastning med
gylle o.s.v. Svinefarmene er begyndt at flytte mod sjælland, da
jylland ikke kan levere mere landbrugsjord til gyllen!

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 31-08-02 20:32

Ja,
De danske svin skider lige så meget som hele Tysklands befolkning. Det er immervæk en del lort, der skal spredes ud over landskabet.

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Mckinley

Dato : 03-09-02 03:49

Jamen, så stop dog medister -og dellespiseriet.
Fisk smager bare bedre! (hvis man ellers kunne fange nogen)

/Jens

"[9000] thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> wrote in
message news:3D7119A5.3FAFEE0D@stofanet.dk...