To routere på samme netværk ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-08-02 13:49

Jeg har en Zillion ProAccess med en Sufficient Networks router, hvorpå
der sidder en switch. På denne switch sidder alle vores computere.

I port 8 har jeg sat et krydset kabel til et D-Link access point, som
jeg gerne vil lave et trådløst netværk via. Jeg har én bærbar og et par
naboer har lidt blandet stationære og bærbare.

Hvis jeg nu vil lade naboerne køre via access pointet, hvordan skal det
så konfigureres ?

Jeg har givet access pointet LAN IP adressen 192.168.1.100 og lavet en
pool fra 101 - 253

Hvordan laver jeg det nu sådan at jeg kan siger at min bærbare skal
bruge en manuel IP adresse som hedder 192.168.1.101 og naboerne 102 og
så videre ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 30-08-02 17:33

> [...]
>
> Hvordan laver jeg det nu sådan at jeg kan siger at min bærbare skal
> bruge en manuel IP adresse som hedder 192.168.1.101 og naboerne 102 og

Du sætter dit DHCP-scope til 102-253.
Din Mac sætter du op statisk og dine naboer anvender blot DHCP og får derved
102 og opefter.

Husk at sætte Mac-filter på, så kun de angivne computere kan gå på nettet.

Husk på, at det er din IP og dermed dig, der er ansvarlig, hvis der postes
børneporno mv.
Og da det jo er wireless kunne det være en fra gaden, der havde fanget ideen
med at gå på andres netværk :-/

Mvh
Jesper