CSS-hjælp, tabelbredde m.m.
Fra : Onkel Ond

Dato : 30-08-02 13:43

Hej!

Jeg sidder og roder med hhv. http://uncleevil.hjem.wanadoo.dk/fdf/graested/v.3/ og
http://uncleevil.hjem.wanadoo.dk/fdf/graested/v.3/fdf.css / iframe.css

Jeg vil gerne have de røde overskrifter i indholdsruden tunet lidt op, så de ikke er så "flimrende" at se på.
Tænker at det kan gøres vha. CSS, men er ikke sikker på hvordan. Jeg tænker på en svag skygge i bunden af bogstaverne, så de træder
lidt tydeligere frem.

Jeg kan ikke få sitet tilpasset 800*600, hvad skal jeg gøre?
Har forsøgt at sætte tabelbredden til 700, men så kommer der vandret scroll i Iframe'n og det ser ikke godt ud.
Har dernæst prøvet at sætte bredden på Iframe'n tilsvarende ned, men af en eller anden grund, blev scrollet bare større, og det
fatter jeg ikke.

Til slut, vil jeg gerne have at det javascript der ligger i tabelheaderen, kommer helt ned og ligge på bunden af cellen, da jeg skal
have et logo på plads i den celle også, og det vil se fjollet ud med en stump tekst midt i det hele.
Jeg har sat ALIGN=bottom, men det giver ikke rigtig noget. Kan det tvinges ned med CSS evt. eller er det noget helt andet jeg skal
have fat i?
(Jeg er godt klar over manglerne ved scriptet, men det burde ikke have noget med placeringen at gøre...)

Regards

/Onkel Ond

--
Coitus Ergo Sum

Fra : Chrisser

Dato : 30-08-02 13:51

"Onkel Ond" <jafj@hotmail.PUNKTUM.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har forsøgt at sætte tabelbredden til 700, men så kommer der vandret
scroll i Iframe'n og det ser ikke godt ud.

Hvis din din side skal passe til forslellige opløsninger/browserstørrelser
er du nødt til at angive højde og bredde på tabellerne/iframen i procent i
stedet for pixels...

> Har dernæst prøvet at sætte bredden på Iframe'n tilsvarende ned, men af en
eller anden grund, blev scrollet bare større, og det
> fatter jeg ikke.

Hvis indholdet i din iframe er større end framen så sætter den automatisk en
scrollbar på.
( hvis der bliver for bredt bliver det smallere og dermed højere, derfor
større scrollbar)

MVH
Chrisser

Fra : Onkel Ond

Dato : 30-08-02 14:15

I meddelelsen <news:aknpqa$c5l$1@sunsite.dk>, skrev Chrisser bl.a.:

> Hvis din din side skal passe til forslellige
> opløsninger/browserstørrelser er du nødt til at angive højde og
> bredde på tabellerne/iframen i procent i stedet for pixels...

Ja, men hvis nu jeg blot gerne vil have at det passer til 800*600, for så virker det også ved højere opløsninger, så har jeg et
problem.
Det var ikke procent-finten jeg var ude efter, men derimod, hvad er de gængse mål for en tabel, der passer til 800*600
skærmopløsning?
Uklart formuleret i første omgang, kanske, men det skulle der så være rådet bod på nu!

> Hvis indholdet i din iframe er større end framen så sætter den
> automatisk en scrollbar på.
> ( hvis der bliver for bredt bliver det smallere og dermed højere,
> derfor større scrollbar)

Ja, så langt er jeg med...
Hvad jeg ikke forstår, er at den tilsyneladende også gør det i en Iframe der er 500px bred og som kun indeholder en 300px bred
tabel???

/Onkel

Fra : Chrisser

Dato : 02-09-02 08:18

> [...]
> Hvad jeg ikke forstår, er at den tilsyneladende også gør det i en Iframe
der er 500px bred og som kun indeholder en 300px bred

tja, det lyder ret underligt, du leger ikke med marginer eller andet det
kunne optage den *forsvundne* plads ???

Ellers har jeg ikke andre forslag til hvad det lige kunne være, prøv at lave
to andre baggrundsfarver på henholdsvis iframen og tabellen, så er det
nemmere at se hvordan det ser ud, nogle gange får man (jeg gør ihvertfald
) lavet noget unødvendigt *luft* i mine tabeller, og det optager jo
også plads...

MHV
Chrisser

Fra : Onkel Ond

Dato : 02-09-02 10:25

I meddelelsen <news:akv3dn$c74$1@sunsite.dk>, skrev Chrisser bl.a.:

> tja, det lyder ret underligt, du leger ikke med marginer eller andet
> det kunne optage den *forsvundne* plads ???

Har fundet ud af hvad det var...
Jeg havde defineret en boks, for at få min special-cursor til at virke.
Jeg havde bare lige glemt at justere størrelsen på boksen, da jeg
justerede resten af designet. Ups!

/Onkel Ond