Vedr. IMEI nummer
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 30-08-02 12:19

Hej NG!

Jeg står og har fået tilbudt en nokia telefon meget meget billigt - så
billigt, at jeg tror den er varm, uden at vide det dog.
Er det ikke noget med at politiet kan spore stjålne telefoner via IMEI
nummeret, eller hvordan er det nu det fungerer??

Hvis det er tilfældet tør jeg ingen chancer tage, og jeg har ikke mulighed
for at finde ud af om den er varm .... hvis I forstår?

Mvh Dennis

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-08-02 12:32

"Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> skrev i

> [...]
>
> Hvis det er tilfældet tør jeg ingen chancer tage, og jeg har ikke mulighed
> for at finde ud af om den er varm .... hvis I forstår?

hvis telefonen er meldt stjålet og ejeren har oplyst sit IMEI nummer til
politiet kan de i samarbejde med teleselskaberne spore den når den er i brug.
Har selv arbejdet i en butik hvor vi fik stjålet telefonerne i vores
udstilling. Vi meldte dem stjålne med imeinummeret som vi havde og minsandten
om ikke en af dem røg i fælden. Resten hørte vi ikke noget om så mon ikke de
er røget til udlandet

Hvorfor kan du ikke bare høre om du må aflæse IMEI nummeret og få det tjekket
hos politiet først. Hvis de siger at den er stjålet vil du vel ikke have
telefonen og hvis de siger den ikke er stjælet er der jo ikke nogen is på
koen.
Hvis sælger ike vil tillade dette har han vist ikke rent mel i posen

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 30-08-02 13:22

Nåja god ide.... det spekulerede jeg slet ikke på - det må jeg hellere gøre,
så er jeg da selv på den sikre side!!
Hvad er nu Nokia koden for at aflæse IMEI nummeret???? nogen der kan huske
det?

Tak for hjælpen!!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-02 13:40

*#06#

*#06# er koden for ALLE mobiltelefoner. Desuden står nummeret også
oftest bag batteriet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 30-08-02 13:35

Oki, thanks!!
Jeg lurer den lige......

Fra : Lars Raaby

Dato : 31-08-02 17:13

Dennis Meng Hansen skrev i et tidliger indlæg:

> Oki, thanks!!
> Jeg lurer den lige......

Husk så lige næste gang du svare på indlæg så skal det gøres under det
du svare på.

- nogen burde lave en FAQ/OSS